Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:49:51 GMT

پیشگیری و آموزش در خط مقدم مقابله با کرونا است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۷۰۶۹

پیشگیری و آموزش در خط مقدم مقابله با کرونا است

فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در شانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: تا به امروز برای کنترل بیماری کرونا در استان عملکرد خوبی داشته ایم.

وی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و افزود: از امروز روزانه ۱۵۰هزار ماسک تولید می شود که برای این کار فنی و حرفه ای نیز به میدان آمده و با تامین مواد اولیه تولید ماسک می توانیم ظرفیت تولید را نیز افزاش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان گفت: پیش از این واحدهای تولید کننده ماسک در این استان فعال نبودند و در سه هفته اخیر با خرید دستگاه و مواد اولیه لازم، ماسک تولید می‌شود.

حقیقی یادآورشد: برای تامین و تولید اسپری و ژل ضدعفونی کننده میزان تولید الکل استان را به سه برابر افزایش دادیم و هم اکنون ۲ واحد تولیدی پدیده شیمی قرن و ساینا در این زمینه مشغول تولید هستند.

وی اظهار داشت: تامین هزار تخت بیمارستانی و پیش بینی ۳ هزارو ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی و همچنین آماده سازی و توزیع ۴ میلیون دستکش لاتکس و نایلونی از دیگر اقدامات صورت گرفته برای تامین اقلام بهداشتی است که در استان صورت گرفته و تعاونی داروسازان مسؤول توزیع این اقلام است.

حقیقی آموزش و اطلاع رسانی مناسب و صحیح را یکی از راه‌های مهم برای کاهش شیوع بیماری کرونا در جامعه دانست و از نقش پررنگ صداوسیمای مرکز زنجان در آگاهی دادن به مردم و تهیه پخش برنامه های مرتبط با موضوع کرونا قدردانی و تاکید کرد: برای اینکه به هدف خود که همانا ریشه کنی بیماری است دست یابیم باید برای صداوسیما نیز اعتبارات ویژه در نظر گرفت تا از عهده ماموریت و رسالت خود برآید.

استاندار زنجان با قدردانی از کسانی که در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در سایت Salamat.gov.ir نام نویسی و غربالگری شده اند گفت: ۹۰درصد ثبت نام کنندگان غربالگری شده اند و فقط در شهر زنجان از برنامه عقب هستیم لذا خواهش ما از مردم این است که با مراجعه به این سایت اطلاعات خواسته شده را وارد و در جریان سلامتی خود قرار گیرند.

طرح غربالگری کرونا با هدف درمان در خانه و پرهیز از حضور در بیمارستانها اجرا می شود و یکی از عوامل موثر در قطع زنجیره انتقال بیماری کروناست.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ۲۴۱ نفر تاکنون در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۶ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها کرونا استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی بهداشت و سلامت فتح الله حقیقی کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی بهداشت و سلامت بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و تولید هستند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد