Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@23:19:13 GMT

شکست کرونا با سلاح امید

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۷۲۹۱

شکست کرونا با سلاح امید

کرونا، ویروسی همه گیر است ولی می دانیم که این بیماری در حصار نمی ماند و می توان از استفاده سلاح روحیه و امید، اپیدمی کرونا را شکست داد.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: آرام باشید! نه هیچ شبی و نه هیچ زمستانی دائمی نیست. آفتاب می تابد و شاخه ها جوانه می زنند، هیچ چیز در حصار نمی ماند و روزهای سخت رو به پایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

چند هفته ای است که روزهای کرونایی را یکی یکی گاه با امید، گاه با استرس و گاه با توسل و انابه پشت سر می گذاریم در این بین عده ای هم روز های قرنطینه را فرصتی برای عبادت بیشتر قدر دانستند.

 

این روزهای کرونایی؛ روحیه دادن به یکدیگر هنری است که خانواده ها به آن متوسل شده اند، بعضی ها همچنان که سیاست پناه بر خانه را دنبال می کنند بیشتر با خدای خود خلوت می کنند. هر کسی دغدغه سلامت خود و خانواده اش را دارد و با رعایت نکات بهداشتی تلاش می کند از شیوع این ویروس جلوگیری کند، در همین راستا پویش های مختلفی همچون «ما کرونا را شکست می دهیم» با حمایت مردم و نهادهای مردمی و دولتی به راه افتاده است.

 

همچنان که پزشکان و پرستاران سدشکنان مبارزه در خط مقدم خاکریز مقابله با ویروس کرونا مورد تشویق و احترام عموم قرار گرفته اند؛ رهبر معطم انقلاب؛ جان باختگان کادر درمان را جزء شهدای سلامت برشمردند.

 

تزریق آرامش با خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه

«معصومه سلمانی» خانه داری است که در گفتگو با خبرنگار شبستان از روحیه شکست ناپذیرش می گوید و ادامه می دهد: شرایط این روزهای کرونایی، روحیه همه مردم را تحت الشعاع قرار داده است ولی بعضی ها دغدغه سلامت و استرس مضاعف دارند.

 

 

این شهروند با بیان اینکه کرونا با خودش وسواس های زیادی آورده است، بیان می کند: بهترین روش مقابله این است که در خانه بمانیم و من هم با دو فرزند کوچکم در خانه هستیم و بیرون نمی رویم.

 

سلمانی می افزاید: برای کاهش استرس خودم این روزها، دعاهای زیادی را خوانده ام که انشالله خدا قبول کند؛ این روزها برای فرار از دغدغه های کرونایی با فرزندانم زیاد بازی می کنم تا آنها هم استرس کرونا نداشته باشند؛ این ایام فرصت خوبی برای دور هم بودن اهل خانه و توجه بیشتر به بچه هاست، در مجموع، کرونا؛ فرصت زندگی با طعمی دیگر را برایمان مهیا کرده است.

 

این شهروند بیان می کند: بیرون نرفتن از خانه برای مقابله با کرونا کفایت می کند ولی تنها استرس من این است که همسرم برای خرج زندگی مجبور است در بیرون از خانه کار کند؛ این مورد تنها دغدغه من است و این روزها تاکیدم بر رعایت موارد بهداشتی زیاد شده است.

 

سلمانی می افزاید: برای تزریق آرامش به خود و خانواده ام؛ دعای هفتم صحیفه سجادیه که رهبری سفارش کرده اند را هر روز می خوانم دعای فرج، سوره فلق، ناس و حشر و دعاهای یستشیر و رفع بلاها در مفاتیح را هر روز قراپت می کنم تا بلا و بحران کرونا از جامعه اسلامی و بشر رفع شود.

 

مدتهاست مادر و پدرم را زیارت نکرده ام/ این روزها دلم می گیرد قرآن می خوانم

«سمانه محمدی»، شهروند دیگری است که هنگام پرسیدن از چگونگی گذراند روزها به خبرنگار شبستان سرش را پایین می اندازد و با صدایی لرزان می گوید: مدتهاست که پدرم و مادرم را زیارت نکرده و نبوسیده ام، دوریشان برایم سخت است ولی چون مسن هستند و در معرض ابتلا به کرونا ویروس، ترجیح داده ام در خانه بمانم.

 

این شهروند بیان می کند: در خانه تنها هستم ولی ماندن در خانه را ترجیح میدهم، این روزها دلم که می گیرد قرآن می خوانم و کمی آرامش می گیرم، درست است که ویروس کوچک کرونا، به چشم دیده نمی شود ولی کسب و کار مرا هم تحت الشعاع قرار داده است ولی بازهم در خانه دورکاری می کنم.

 

محمدی با بیان اینکه دعای هفتم صحیفه سجادیه را به سفارش رهبر عزیرم می خوانم، می گوید: این دعا واقعا آرامش بخش است، نمی شود در این شرایط بحرانی و اپیدمی کرونا دغدغه نداشت ولی باید صبر داشت، چراکه؛ مقدرات هرچه باشد همان می شود.

 

ماندن در خانه تکلیف شرعی است/ سر و صدا کردن دردی دوا نمی کند

«پرویز بخشی پور»، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا دست بشر نیست و بلایی است که در بشر سراسری شده است، باید آرامش داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی می افزاید: توکل و توسل به خدا بعد از رعایت موارد بهداشتی توسط اشخاص می تواند بخشی از دغدغه های کرونایی را رفع کند، دچار بلایی شده ایم که اگر سر و صدا کرده و به دست و صورت بزنیم، دردی، دوا نمی شود، لذا در گام نخست باید همه ما؛ نکات بهداشتی را رعایت کنیم و امیدوار باشیم.

 

حجت الاسلام بخشی پور بیان می کند: ماندن در خانه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کمک کننده است؛ چه کسی از خانواده ما به ما نزدیک تر است؟ رفتن به بیرون از خانه؛ مساوی است با گرفتار شدن فرزندانمان.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه می دهد: در این شرایط که ویروس کرونا درمانی ندارد، بهترین اقدام خانه نشینی، حفظ آرامش، توکل و توسل است، در این شرایط بهتر است دعای هفتم صحیفه سجادیه را به سفارش رهبری و دعاهای موجود در مفاتیح الجنان را بخوانیم.

 

بخشی پور می گوید: در شرایط کنونی مردم باید خودشان را با بار معنوی اغنا کنند و به سفارش رهبری درخانه هایشان بمانند و این اوضاع را تحمل کنند؛ چراکه این درد تنها برای یک خانواده و یک کشور نیست بلکه بیش از صد کشور دنیا را گرفتار کرده است.

 

وی عنوان می کند: آنچه را که کارشناسان سلامت می گویند را باید سرلوحه کار خود قرار داد و عمل کردن به این توصیه ها بنا به گفته رهبری امری لازم، یک تکلیف و شرعی است تا اوج شیوع ویروس کرونا تمام شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ظلم بر نفس را باید در آخرت جوابگو بود، ادامه می دهد: بنا بر آیات قرآن، ما نسبت به جسم، مال و آنچه را که تحت تلکف ما هست، مسئولیم و امروز مسئولیت مردم؛ ماندن در خانه است که یک تکلیف و وظیفه شرعی است.

 

از کرونا غفلت کنیم، خسارت های جبران ناپذیری دارد/ همه برای شکست کرونا به میدان بیایند

همچنین حجت الاسلام «مجید نصیرایی»، نماینده منتخب فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار شبستان می گوید: معضل و گرفتاری کرونا، مسئله همه گیر و برای طیف و گروهی خاص نیست، مسئله ای همگانی است و مردم ثابت کرده اند که هر زمان موضوعی صادقانه برای آن ها تبیین شده است، نهایت همراهی و همکاری را داشته و روحیه اتحاد و همبستگی خود را به رخ جهانیان کشیده اند.

 

وی می افزاید: کرونا، معضلی برای کشور است، که تنها با همراهی، اتحاد، همدلی و همبستگی همه مردم می توانیم از این معضل رد شویم، نه بنا داریم مسئله را از حد آن بیشتر و نه بنا داریم مسئله را سطحی بیان کنیم.

 

حجت الاسلام نصیرایی می گوید: واقعیت این است که کرونا یک بحران است که اگر از آن غفلت کنیم و همراهی نکنیم، ممکن است خسارت های جبران ناپذیر و هزینه های بسیار هنگفتی را پرداخت کنیم که این هزینه را باید همه پرداخت کنیم؛ لذا همه آحاد جامعه و متولیان امر باید در کنار یکدیگر کمک کنیم تا موج بحران رفع شود.

 

او بیان می کند: هر کس به هر شکلی که می تواند باید در عرصه شکست کرونا همراهی کند، توصیه های بهداشتی، درمانی پزشکان را باید مد نظر داشت و آن را به عنوان یک وظیفه شرعی و عقلی مورد توجه قرار داد.

 

نماینده منتخب فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی بیان می کند: باید سفارشات و منویات بزرگان دین، مراجع و در راس آن رهبری را در خصوص مشکلات و معضلات در کنار رعایت دقیق توصیه های بهداشتی توجه کرد و در کنار رعایت این توصیه ها، توسل، دعا، مناجات و تضرع به درگاه حق باید باشد تا این بلا و گرفتاری از سر جامعه اسلامی و بشریت رفع شود.

 

حجت الاسلام نصیرایی عنوان می کند: تردیدی نداریم که این بلایا و معضلات محصول مستکبران و حرکت های شیطانی و علوم شیطانی است، مستکبرین عالم، صهیونیست ها، آمریکایی ها و غربی ها برای پشبرد اهداف خود؛ بشر را گرفتار کرده اند و جوامع بشری را دچار مشکل می کنند.

 

او ادامه می دهد: همانطور که دعا و مراقبت می کنیم برای رفع مشکلات کرونایی باید بدانیم که منشاء این مشکلات کجاست، همه باید با همبستگی با مراقبت این بیماری را شکست بدهیم.

 

نماینده منتخب فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی اظهار می کند: مردم باید زمینه ای را فراهم کنند تا مسئولان هم به صورت دقیق بتوانند برای مواجه با این نوع خطرها آماده شوند، چراکه منشاء همه مشکلاتی که فراتر از جامعه اسلامی، بشریت را گرفتار کرده است، افکار شیطانی صهیونیست ها و مستکبرین است.

 

حجت الاسلام نصیرایی بیان می کند: مسئولان باید نهایت همراهی و همکاری را با مردم داشته باشند؛ این درست است که مسئولان باید مراقبت کنند که گرفتا کرونا نشوند، ولی اینکه بعضی ها درب اتاق های خود را بسته و بر میز کاریشان تکیه داده اند، درست نیست، مسئولان باید در حین مراقبت وارد میدان عمل باشند.

 

او تصریح می کند: کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده به همت و پشتکار مسئولان رفع می شود، باید مشکلات و معضلات جامعه درگیر با کرونا را با مدیریت قاطع و رصد صحیح و دقیق دنبال کرد.

 

نماینده منتخب فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد: مردم فهیم، مومن و متدیّن برای ریشه کنی کرونا به میدان آمده اند، در خراسان جنوبی همه مسئولان خوب تلاش می کنند و به صورت جدی موضوعات را پیگیری می کنند و تاکنون مشکل جدی برای مقابله با کرونا نداشته ایم ولی می طلبد که با مسئولان با مدیریت قوی تر که توان آن در مسئولان هست، معضلات را به حداقل برسانند.

 

حجت الاسلام نصیرایی می گوید: شرایط کنونی جامعه شبیه شرایط دوران دفاع مقدس است، در دروان دفاع مقدس ضمن اینکه مسئولان کار می کردند، آحاد جامعه هم هر کس به نحوی در حد توان خود کمک می کرد.

 

 

او ادامه می دهد: بسیاری از خیرین با هر ظرفیتی که داشته اند، کمک کرده اند برخی محلول ضد عفونی رایگان توزیع کرده و برخی کارخانه ها هم؛ خط تولید خود را در راستای نیاز جامعه تعویض و اقلام بهداشتی مورد نیاز را تولید می کنند.

 

نماینده منتخب فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی بیان می کند: حرکت های جهادی سمن ها، کارخانه ها و حرکت های خود جوش مردمی در شرایط کنونی جامعه جای تقدیر و تشکر دارد و باید این حرکت های آتش به اختیار باز هم تقویت شود.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیرجند خراسان جنوبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی دعای هفتم صحیفه سجادیه حجت الاسلام نصیرایی ماندن در خانه ادامه می دهد ویروس کرونا توصیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند

سرهنگ علیرضا دلیری گفت: در پی اعلام چند مورد تیراندازی به سمت شهروندان ایرانشهری در محلات این شهرستان، بررسی موضوعات به صورت ویژه در دستورکار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با حضور مأموران انتظامی در صحنه و اقدامات اطلاعاتی به عمل آمده مشخص شد، سرنشینان ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودرو پژو پارس با سلاح کلاش و کلت کمری به سمت یکی از شهروندان تیراندازی که موجب مجروحیت یک نفر شده و عاملان شرارت از محل متواری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور دستگیری عاملان این جرم، با انجام کار دقیق پلیسی هشت نفر از متهمان شناسایی و طی سه عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات در خصوص کشف سلاح‌های به کار رفته در این تیراندازی‌ها همچنان در دستور کار پلیس است، افزود: متهمان به بزه انتسابی اعتراف کرده و انگیزه خود را اختلافات قبلی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • سپاهان و ۲۲۸۰ روز شکست ناپذیری در خانه پرسپولیس
  • پیوس: تعویض‌های اشتباه، پرسپولیس را خلع سلاح کرد
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین