Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: امروزه به‌دلیل همکاری مطلوب مرزبانان و مرزنشینان و همکاری خوب با مرزبانان کشور عراق، مرزهای امنی با کشور همسایه داریم. ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

سردار علیرضا مرزبانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به نقش مهم مرزنشینان در برقراری امنیت مناطق مرزی اظهار داشت: امنیت در مناطق مرزی نتیجه تعامل مشترک مرزبان و مرزنشین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه و 227 کیلومتر مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق گفت: رزمندگان مرزبانی با مشارکت مردم مرزنشین، در نوار مرزی استان حضور داشته و در راستای امنیت پایدار در منطقه تلاش می‌کنند.

فرمانده مرزبانی کردستان، امنیت کنونی کشور و استان را مرهون خون پاک شهدا و ایثارگری‌های نیروهای مسلح دانست و گفت: گر چه تامین امنیت برای همه افراد جامعه امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، اما اهمیت تامین آن در مناطق مرزی به‌ویژه کردستان که در طول تاریخ به‌دلیل شرایط خاص مرزی بودن، ناامنی‌های فراوانی را تجربه کرده، از اهمیت دو چندان برخوردار است.

وی تصریح کرد: امروزه به‌دلیل همکاری مطلوب مرزبانان و مرزنشینان خونگرم منطقه و همکاری خوب با مرزبانان کشور عراق و برگزاری نشست‌های منظم با آنان، مرزهای امنی با کشور همسایه داریم.

مرزبانی بیان کرد: امنیت مرزها یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف کلان کشور بوده و از سویی دیگر، مرزها ویترین یا نماد کشور و ملت در برابر کشورهای همسایه هستند.

کردستان|رسانه‌ها منعکس‌کننده مطالبات مردمی در حوزه ارتقای امنیت باشندفرمانده مرزبانی ‌کردستان: ارتقای امنیت اقتصادی ‌مهم‌ترین راهبرد ‌مرزبانی است

وی اظهار کرد: چتر امنیت برای همه مردم ایران یکسان پهن شده و همه افراد در مرکز و دورترین و مرزی‌ترین نقاط کشور از این نعمت بهره می‌برند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با تاکید بر اینکه همه ما باید با رعایت قوانین مربوطه در امنیت پایدار نقش ایفا کنیم، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری مرزنشینان با مرزبانی، علاوه‌بر کمک به ارتقاء امنیت، موجب توسعه اقتصادی منطقه نیز خواهد شد.

وی عنوان کرد: امنیت حاکم بر مرزها، آرامش و رونق اقتصادی را برای یک سرزمین به ارمغان آورده و آنجا است که اهمیت مرزبانی مفهوم ویژه‌ای پیدا می‌کند.

مرزبانی به اقدامات مرزبانان جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره و یادآور شد: مرزبانی با تشدید نظارت در مبادی و دروازه‌های بین‌المللی از عبور و مرور افراد مشکوک به این بیماری جلوگیری کرده و آنها را جهت قرنطینه به مسئولان ذیربط مستقر در نوار مرز، تحویل می‌دهد.

انتهای پیام/486/ح

R7848/P/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، 5 سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی