Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: درصد بالایی از توصیه‌های طب سنتی ارایه شده توسط افراد غیر علمی و تحت عناوین مختلف مانند طب اسلامی، مورد تایید انجمن علمی و متخصصان طب سنتی ایرانی نیست.

وی تاکید کرد: توصیه مهم ما به مردم رعایت کلیه توصیه‌های بهداشتی و پزشکی در رابطه با ویروس کرونا در کنار توصیه‌های طب سنتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک و متخصص طب سنتی در ادامه با اشاره به اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زرد چوبه، اظهار کرد: می‌توان روزانه حداکثر تا دو گرم زردچوبه را در رژیم غذایی استفاده کرد.

وی افزود: زردچوبه با داروهای ضد التهاب غیر استروییدی مانند ایبوپروفن و دیکلوفناک و داروهای مهارکننده پلاکت مانند وارفارین، تداخل داشته و در افرادی با سابقه زخم گوارشی، سنگ کیسه صفرا و در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد.

این متخصص طب سنتی، دارچین را از دیگر گیاهان دارویی تقویت کننده عمومی بدن و مقوی سیستم ایمنی عنوان کرد و گفت: از پودر دارچین به صورت دمنوش یا چاشنی افزودنی به غذاها می‌توان استفاده کرد

باقرزاده متذکر شد: استفاده از دارچین در دوران حاملگی و شیردهی و در افراد مبتلا به زخم معده و روده، ممنوع است.

عضو انجمن علمی طب سنتی با اشاره به اینکه بادرنجبویه دارای اثرات ضد ویروسی، تقویت کننده سیستم ایمنی، آنتی اکسیدان و آرامبخش است، اظهار کرد: استفاده از بادرنجبویه در پرکاری تیروئید، دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد.

وی خاطرنشان کرد: دو گرم از برگ‌های پودر شده گیاه را در یک لیوان آب جوش ریخته و پس از ۱۵ دقیقه صاف کرده و میل کنید.

وی در ادامه با اشاره به اثرات ضد میکروبی، ضد آنفلوانزا و ضد التهابی میوه به، اظهار کرد: روزی یک الی دو عدد از این میوه به صورت خام یا مربا می‌توان استفاده کرد، همچنین می‌توان آن را به صورت ورقه‌های نازک درآورده و پس از خشک کردن به صورت میوه خشک یا دم کرده مصرف کرد.

این متخصص طب سنتی، بیان کرد: بالنگ هم در تسکین التهابات تنفسی مفید و دارای اثرات ضدالتهابی و ضد میکروبی بوده و می توان پوست بالنگ را به صورت مربا استفاده کرد، همچنین بخور و دود آن نیز مفید است.

وی با بیان اینکه پوست پرتقال دارای اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی است، اظهار کرد: 10 الی 15 گرم از پوست پرتغال را می‌توان به صورت مربا استفاده کرد، همچنین بخور و دود آن نیز مفید است.

وی در بخش پایانی سخنانش متذکر شد: حجامت و زالو درمانی باید توسط پزشک متخصص طب سنتی و با لحاظ شرایط خاص تجویز شود، همچنین داروهای گیاهی و درمان‌های طب سنتی را نباید خودسرانه و بدون نظارت پزشک متخصص مصرف کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا طب سنتی داروی گیاهی متخصص طب سنتی اثرات ضد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم

خبرگزاری مهر نوشت: سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در اجتماع مردم قم در مواجهه با شعارهایی در حمایت از نیروی انتظامی برای اجرای طرح حجاب و عفاف اشک ریخت. این ویدئو پربازدید شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم