Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@20:47:05 GMT

امروز و فردا در کدام مناطق ایران باران می‌بارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۰۶۲۳

ساعت 24-مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این که دو سامانه بارشی جدید طی امروز (۲۸ اسفند) و روز شنبه (۲ فروردین) به کشور وارد می‌شود گفت: این سامانه‌ها بارش باران در بیشتر مناطق کشور را به دنبال دارد.

صادق ضیائیان  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز ۲۸ اسفند در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال خلیج فارس، بخش‌هایی از جنوب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات نقاط سردسیر زاگرس مرکزی، البرز مرکزی، و شمال غرب بارش برف پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شدت بارش امروز در شمال خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، برخی نقاط استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان‌های کردستان و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی، در استان‌های قزوین، البرز و تهران است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که دراین روز در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه، در بعضی از ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود گفت: شمال خلیج فارس نیز امروز ۲۸ اسفند مواج است. همچنین فردا (۲۹ اسفند) در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان در بعضی ساعات بارش رخ می‌دهد.

به گفته ضیائیان، از بعد از ظهر فردا از میزان ابرناکی و بارش به تدریج از سمت غرب کاسته می‌شود و عمده بارش در شمال شرق و شرق کشور خواهد بود. روز جمعه (۱ فروردین) نیز بارش در شمال شرق و شرق کشور، ادامه دارد و پس از آن سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: بعد از ظهر امروز (۲۸ اسفند) درنیمه شرقی کشور و فردا (۲۹ اسفند) در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و مجددا از روز شنبه (۲ فروردین) سامانه بارشی فعالی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و در نیمه غربی و نیمه‌جنوبی سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات نقاط سردسیر سبب بارش برف می‌شود. این سامانه طی روز یک شنبه (۳ اسفند) تقریبا بیشتر مناطق کشور را در بر می‌گیرد.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ۲۹ اسفند نیمه ابری به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و روز جمعه (۱ فروردین) نیز صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: استان های واقع پیش بینی می شود سامانه بارشی وزش باد شدید البرز مرکزی ۲۸ اسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌های کشور بارانی است؟

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر ، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در ،مرکز ، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور و استان فارس رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

وی اضافه کرد: جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد رگبار پراکنده و وزش باد و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود .

به گفته ضیاییان شنبه (۸ اردیبهشت) در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبارو رعد و برق انتظار می‌رود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: یکشنبه (۸ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه وبویر احمد، غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می.شود. 

وی اضافه کرد: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز شدید می‌شود و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

وی افزوذ: چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می باشند.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۷ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۷ و ۳۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • امروز در برخی از مناطق کرمان باران می بارد
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • کدام استان‌های کشور امروز بارانی است؟
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟
  • کدام استان‌های کشور بارانی است؟
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور