Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:00:42 GMT

کاهش 54 درصدی تعداد مسافران برای خروج از خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۰۸۹۴

کاهش 54 درصدی تعداد مسافران برای خروج از خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از کاهش 54 درصدی مسافرین از شهرستان‌های استان به خارج از استان خبر داد.

مهدی گرجی، امروز چهارشنبه 28 اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا 27 اسفندماه، 101 هزار و 541 نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری برون شهری استان جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته از کاهش 30 درصدی برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در این مدت تعداد مسافرین جابجا شده در داخل استان 62 هزار و 337 نفر (61 درصد)  و  جابجا شده به خارج استان 39 هزار و 204 نفر (39 درصد) بوده است که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته جابجایی داخل استان سه درصد افزایش و جابجایی مسافرین به خارج از استان 54 درصد کاهش داشته است.

گرجی افزود: میزان جابجایی مسافرین وارده به استان نیز از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا 27 اسفندماه 30 هزار و 499 نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته از کاهش 48 درصدی برخوردار بوده است.

وی عمده مسئله موجود در کاهش چشمگیر مسافرت‌های جاده‌ای به ویژه در مسیرهای برون استانی را عدم رغبت به مسافرت از سوی همشهریان به منظور پیشگیری از ابتلا مردم به ویروس کرونا اعلام کرد و از مردم خواست علی رغم رعایت موارد بهداشتی در پایانه‌های مسافری و ناوگان حمل و نقل عمومی و هم چنین نظارت‌های انجام شده در پایانه‌های مسافری، ایستگاه‌های سیار و ورودی‌ها به استان از سوی دستگاه‌های متولی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی بیرجند و جمعیت هلال احمر استان از انجام مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: به منظور برون رفت از شرایط فعلی، پیشگیری از ابتلا مسافرین به ویروس کرونا و در راستای رفاه حال مسافرین، کاهش ترافیک شهری، کاهش هزینه سفر، کاهش آلودگی محیط زیست و ... امکان تهیه بلیت رفت و برگشت برای تمامی مقاصد سفر از مبدأ استان و از طریق وب سایت‌های اینترنتی www.payaneha.com و www.payaneh.ir فراهم شده است.

گرجی افزود:  مسافرین می‌توانند با برنامه‌ریزی قبلی نسبت به تهیه بلیت بدون مراجعه به پایانه‌های مسافری و دفاتر فروش بلیت اقدام و از تخفیفات لحاظ شده بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: از یکم اردیبهشت‌ماه 99 با برنامه‌ریزی صورت پذیرفته و در راستای ساماندهی و ارتقاء سطح خدمات به مسافرین و رعایت نکات ایمنی و سلامت همشهریان مقرر شد فروش بلیت به صورت حضوری و از طریق دفاتر شرکت‌های حمل و نقل مسافر مستقر در پایانه مسافری بیرجند به طور کامل (بجز وب کیوسک‌های فروش بلیت اینترنتی نصب شده در محل پایانه) قطع و فروش بلیت صرفاً از طریق وب سایت‌های اعلام شده، دفاتر آژانس‌های مسافرتی، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر فروش بلیت سطح شهر انجام شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شماره تلفن 141 و سامانه پیام کوتاه 300056141 آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و نقطه نظرات هم استانی‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی فروش بلیت حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد

حسن جعفری گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای مواجه شد.

وی اضافه کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی