Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@16:32:33 GMT

نخستین جلسه دیجیتالی دوسویه قوه مقننه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۱۷۵۵

نخستین جلسه دیجیتالی دوسویه قوه مقننه برگزار شد

سخنگوی هیات رییسه مجلس از برگزاری آزمایشی جلسه دیجیتالی دوسویه قوه مقننه خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در نیمه دوم فروردین ماه ۹۹ جلسات علنی دیجیتالی دوسویه را برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «اسدالله عباسی» با اشاره به منع صریح ستاد مقابله با کرونا از تشکیل جلسات علنی و غیرعلنی مجلس که به منظور مقابله با گسترش بیماری کرونا در جامعه صورت گرفته،  اظهار داشت: قوه مقننه برای انجام وظایف خود به دنبال استفاده از هر امکان قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیات رییسه مجلس اظهار داشت: بر این اساس روز گذشته جلسه‌ای با ریاست علی لاریجانی و مشارکت حدود ۸۰ نفر از نمایندگان از سراسر کشور با استفاده از فناوری دیجیتالی دوسویه برگزار شد.

عباسی بیان کرد: در این جلسه نمایندگان به مشکلات کنونی حوزه‌های انتخابیه پرداخته و همچنین مسائلی را نسبت به شیوع بیماری کرونا مطرح کردند.

وی ادامه داد: در این بین پیشنهادات نمایندگان درباره استفاده از فناوری دیجیتالی دوسویه دریافت شد و همچنین مشکلات مربوط به کیفیت صدا، تصویر، ارتباط گرفتن افراد و کم و کیف برگزاری این نوع جلسات نیز مشخص شد.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیشنهاد نمایندگان در رابطه با استفاده از فناوری دیجیتالی دوسویه برای برگزاری جلسات صحن در صورت ادامه بحران کرونا بررسی خواهد شد، تصریح کرد: در تلاش هستیم طی دو هفته آینده جلسات منسجم‌تر آزمایشی از این طریق برگزار شود تا شاهد بروز مشکلات نباشیم.

عباسی یادآور شد: برای نخستین بار در دنیا مجلسی با مشارکت منتخبان در سراسر کشور به صورت دیجیتالی به امر قانونگذاری می‌پردازد که مساله قابل تاملی است. نباید فراموش کرد نرم‌افزار پیش‌بینی شده دارای پیچیدگی‌های خاصی است و متخصصان و کارشناسان مرکز فناوری قوه مقننه و وزارت ارتباطات بر روی آن کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بعد از برگزاری دو جلسه آزمایشی دیگر و برطرف کردن نارسایی‌ها، بتوانیم در نیمه دوم فروردین جلسه قوه مقننه را به صورت دیجیتالی دوسویه برگزار کنیم. البته اگر این جلسه رسمی باشد، رسانه ملی و دیگر رسانه‌های کشور می‌توانند آن را پوشش دهند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اسدالله عباسی مجلس شورای اسلامی مجلس دیجیتالی دوسویه قوه مقننه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف، دوسویه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، علی اشرف تابانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در نشست اعضای کمیته برنامه‌ریزی دوره‌های یادگیری (دیتا) که با هیئت رئیسه اتاق اصناف استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف دوسویه بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار سازمان تأمین اجتماعی از اصناف پرداخت به موقع حق بیمه اعضا و کارکنان است، افزود: اصناف با برنامه‌ریزی منسجم و آموزش زیر مجموعه‌های خود می‌تواند به خیلی از مشکلات حوزه غلبه کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به آموزش جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود وضعیت مزایا، حق و حقوق آینده کاری خود، خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع حق بیمه صنوف می‌تواند در رفع مشکلات در حوزه بیمه‌ای راهگشا باشد.

اشرف تابانی با اشاره به جایگاه آموزش و آگاهی‌بخشی نسبت به جامعه هدف، گفت: در طرح فراگیر کسی که ارتباط کار فرمایی ندارد می‌تواند نسبت به بیمه خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه نرخ و مبالغ و تعهدات تأمین اجتماعی در طرح بیمه اصناف مشخص شده است، ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلی نظام و شعار رهبر انقلاب اسلامی و حمایت از تولید، تأمین اجتماعی نسبت به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌کند.

کد خبر 748837

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • امیدواریم جلسات باشگاه فولاد در خوزستان برگزار شود
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود