Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از فعالان مردمی عرصه وحدت اسلامی درباره سخنان اخیر مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل‌سنت زاهدان واکنش نشان دادند. ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخیراً سخنانی از سوی مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در قالب یک کلیپ تصویری در شبکه‌های مجازی در واکنش به حضور جمعی از طلاب اهل‌سنت در مرکز آموزشی جامعة‌المصطفی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا جمعی از فعالان مردمی عرصه وحدت اسلامی در واکنش به این موضوع بیانیه‌ای صادر کردند و نوشتند:

جناب مولوی عبدالحمید

سلام علیکم

1ـ جناب مولوی مستحضر هستند و خودشان هم اشاره دارند که در گذر زمان، بلایا و مصیبت‌هایی بر مردم عزیز ایران وارد شده که بعضاً سخت و جان فرسا بوده است. از آن جمله و در مقاطع اخیر می‌توان به زلزله کرمانشاه، سیل سیستان و بلوچستان، سیل گلستان و لرستان و موارد دیگر اشاره کرد. حتماً بهتر از ما می‌دانید که یکی از مهم‌ترین مسائلی که از شدت این دردها کاسته و قلوب مردم مصیبت دیده را التیام بخشیده همدلی، همراهی و حمایت تمام عیار مردم این سرزمین از هم‌وطنان خود بدون توجه به خطوط مذهبی بوده و عند الزوم شیعیان به یاری اهل‌سنت و بالعکس شتافته‌اند و البته هرگز این بلایا را ناشی از گناهکار بودن مردم خطه مصیبت دیده و عقاب دوری از خداوند تفسیر نکرده و نمی‌کنند.

بنابراین در زمانی که مسلمانان و همچنین دیگر مجامع بشری در کشورهای مختلف دچار بلای بیماری کرونا شده‌اند و بسیاری از مردم و خصوصاً طلاب علوم دینی با اخلاص و از خود گذشتگی مشغول التیام درد و اندوه آنان هستند، از جنابعالی نیز انتظار می‌رود که وارد میدان شده و مرهمی بر درد مردم باشید و با بسیج طلاب مدرسه خود، گروه‌هایی را برای تسکین آلام مردم تشکیل دهید.

2ـ گرچه متأسفانه در بدو امر، رسانه‌ها نیز از گمانه ورود کرونا توسط طلاب چینی سخن به میان آوردند؛ اما این امر هرگز اثبات نشده و با توجه به فراگیری این ویروس در جهان، گرفتن انگشت اتهام به سوی افرادی خاص نه تنها منصفانه نیست که فاقد مستندات کافی علمی و استدلالی است.

3ـ در بخشی از کلام حضرتعالی بنحوی طرح مسأله می‌شود که گویی اولیاء الهی و آبروداران نزد خداوند حالا باید خودی نشان می‌دادند و کرونا را جمع می‌کردند و چون نکردند ثابت شد که ناتوان هستند! ما فکر می‌کنیم در ارائه این بخش به دلیل تقطیع سخنان شما یا احتمال عدم تسلط جنابعالی به فارسی روان، بدفهمی اتفاق افتاده است وگرنه این اشکال قبل از آن بزرگان نعوذبالله بر خداوند باریتعالی نیز وارد است و البته رأی اهل علم روشن است که نسبت خواست انسانی و اراده الهی چیست.

4ـ ما به عنوان کسانی که دغدغه تقریب داشته و داریم و چوب ایستادن بر این خط پسندیده اعتدالی را خورده‌ایم، می‌دانیم که جنابعالی نیز از طرف تندروهای سنی و شیعه مورد هجمه بوده‌اید؛ اما این را دلیل موجهی جهت خروج از خط اعتدال نمی‌دانیم؛ مثلاً ما می‌دانیم که جامعة المصطفی در گرگان مرکزی ویژه اهل‌سنت دارد که بر فقه مذاهب اربعه در آنجا نماز اقامه می‌شود و آزادی مذهبی کامل وجود دارد.

بر این اساس این موضع جنابعالی اگر تعمیم برخی مصادیق باشد که نارواست و اگر ناشی از عدم شناخت، نیازمند تکمیل و سپس اظهارنظر است که تقاضا داریم بدان توجه و اقدام کنند.

5ـ در پایان عارضیم که دعوت جنابعالی به بازگشت به خداوند و توبه در میانه ابتلاء به این ویروس منحوس که جهان را درگیر کرده، بسیار بجاست و بیدارگر غافلان از باور به سیطره قدرت الهی بر همه شئون است اما آنچه علاوه بر این می‌تواند جامعه را آرام کند دعوت به همدلی و همراهی و وحدت است. پیشاپیش از توجه جنابعالی سپاسگزاریم.

 والسلام علی من اتبع الهدی

جمعی از فعالان مردمی عرصه وحدت اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی رفیع پور/استاد حوزه و دانشگاهدکتر وحید یامین پور/دبیر اتحادیه جهانی جوانان مسلمان تقریبیعلیرضا کمیلی/دبیر اتحادیه بین المللی امت واحدهحجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جلالی/معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامیحجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تجریشی/مسئول سابق مرکز راهبری ورثه الانبیارحیم آبفروش/ مسئول جامعه ایمانی مشعرحجت‌الاسلام و المسلمین مسائلی/ نویسنده و پژوهشگر عرصه وحدتحجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سیفایی/سرپرست اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامیدکتر فروز رجایی فر/رییس ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلاممحمد صمصامی/دبیر سایت اخوتحجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر کمالی/عضو شورای تشکل ملت ابراهیمسید محمد سرکشیکیان/ مسئول تشکل سلمانصالح کاهانی/عضو شورای انجمن وفاقمحمد آبادی/عضو شورای مجمع حبل اللهحسین همازاده/عضو سابق شورای اتحادیه بین المللی امت واحدهمحمدرضا امینی/ نویسندهحامد رضایی/کارشناس مرکز راهبری ورثه الانبیاسجاد اسلامیان/مسئول بین الملل تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامیسرکار خانم فاطمه خطیبسرکار خانم پریسا رضاییحسین شیخیان                     سعید قربانیمحمد حاج اسماعیلیحسین کاظمیواکنش جامعه‌المصطفی به ادعای مولوی عبدالحمیدهتّاکان حرم اهل‌بیت، مدعی معرفت و عشق به ائمه‌اند/ قاطبۀ مردم و هیأت‌های قم ابراز انزجار کردندیادداشت| تاخت و تاز به مقدّسات در پوشش دین

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا مجمع تقریب مذاهب الاسلام والمسلمین مولوی عبدالحمید عرصه وحدت اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بنابر اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه، درحکم حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی‌راد به سِمت ریاست کل دادگستری سیستان و بلوچستان و رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب شد.
پیش از این علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بود و حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد پیش از این رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی بوده است.

دیگر خبرها

  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • حجت‌الاسلام طهماسبی به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان