Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنابه نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت»، در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان آثار مثبت تعطیلی تعدادی از مراکز تجمع، از هیئت وزیران درخواست کرد که سایر مراکز تراکم جمعیتی تعطیل شوند.

در این راستا، رئیس جمهور دستور داد مراکز مورد درخواست را ستاد ملی مبارزه با کرونا مشخص کند تا بطور هدفمند و فقط به مدت محدود تعطیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی در پایان، با اشاره به بحران های سخت و متعددی که کشور در سال ۱۳۹۸ از سر گذراند، ضمن تشکر از اعضای دولت، کارکنان و کارمندان دولت، تصریح کرد: ما در برابر صبر، استقامت، همکاری و همراهی ملت عزیز و شریف ایران اظهار خضوع و خشوع می کنیم.

ارائه بسته کمک بلاعوض برای حدود سه میلیون نفر در چهار مرحله/ حمایت دولت از اقتصاد بخش خصوصی

هیئت وزیران در جلسه امروز خود، به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد و هم‌چنین، بخش ها و رسته های کسب و کارهای اقتصادی با بیشترین آسیب، تصمیمات کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا را تصویب کرد.

بر همین اساس، حمایت های پیش بینی شده دولت برای کاهش اثرات اقتصادی شیوع بیماری کرونا معطوف به بخشهای غیردولتی بویژه بخش خصوصی شامل حمایت های بیمه تامین اجتماعی، استمهال هزینه های برق و گاز و عوارض شهرداری بوده و برای مشاغل زیر اختصاص می‌یابد:

    مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستورانها، بوفه ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

    مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمانها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهامانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائر سراهاف مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

    حمل و نقل عمومی مسافر درون و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی، و دریایی (و موارد مشابه به تشخیص

وزارت راه و شهرسازی)

    دفاتر خدمات مسافرتی ، گردشگری و زیارتی

    تولید و توزیع پوشاک

    تولید و توزیع کیف و کفش

    مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی و بستنی و آبمیوه

    مراکز ، باشگاه ها، و مجتمع های ورزشی و تفریحی

    مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری، رسانه ای (موارد مشابه به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

    مراکز تولید ، توزیع و فروش صنایع دستی.

بر همین اساس، سازمان تامین اجتماعی نسبت به امهال سه ماهه (اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹) حق بیمه کارفرما برای حمایت از کسب و کار‌های نام برده اقدام می‌نماید.

افزون بر این، بانک رفاه کارگران مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با اتکا به منابع داخلی، منابع بین بانکی و یا خط اعتباری در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده و سازمان برنامه و بودجه نیز مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از بدهی دولت به این سازمان را در سال سال ۹۹ پرداخت می‌نماید.

هم‌چنین، هزینه‌های برق و گاز مصرفی و عوارض شهرداری کسب و پیشه این کسب و کار‌ها برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ استمهال می‌شود.

گفتنی است، حمایت از خانوارهای کم درآمد در دو بخش اعطای بسته کمک بلاعوض و تسهیلات به این خانوارها اختصاص می‌یابد.

برهمین اساس، بسته کمک بلاعوض برای حدود ۳ میلیون نفر در چهار مرحله شامل اسفند ماه ۱۳۹۸ و سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ از مبلغ دو تا شش میلیون ریال برحسب بعد خانوار جمعا به مبلغ ۳.۲۸۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

افزون بر این، تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی بر حسب بعد خانوار به حدود ۴ میلیون سرپرست خانوار کم درآمد با تشخیص وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی با نرخ سود ۱۲ درصد (۸ واحد درصد به عنوان یارانه مابه التفاوت سود سازمان برنامه و بودجه و ۴ درصد توسط تسهیلات گیرنده) بدون معرفی ضامن اعطا خواهد شد.

** تصویب طرح خرید اعتباری اضطراری به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیرتر

هیئت وزیران با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا و به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیرتر، "طرح خرید اعتباری اضطراری" را برای حمایت مالی از  چهار میلیون خانوار تصویب کرد.

بر همین اساس، اقشار فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، دستفروشان و کارگران فصلی روزمزد تا سقف چهار میلیون خانوار "به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی" مشمول برخورداری از مزایای این طرح می باشند؛ شاغلین دارای درآمد ثابت از قبیل کارکنان دولت، مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی و همچنین مستمری بگیران تحت پوشش نهادهای حمایتی مشمول این طرح نیستند.

هم‌چنین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است اقشار مشمول این مصوبه را از طریق "ثبت نام" یا "پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان" شناسایی و جهت واریز مبلغ خرید اعتباری به "بانک های عامل" معرفی نماید.

"بانک‌های عامل" موظفند ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام "وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی" برای خانوار‌های یک نفره ۱۰ میلیون ریال و برای سایر خانوار‌ها مبلغ ۲۰ میلیون ریال اعتبار خرید منظور نمایند تا از محل یارانه واریزی بصورت اقساط تسویه گردد.

** تصویب سود بازرگانی کالاها در سال آینده

با تصویب دولت، تغییرات سود بازرگانی کالا‌ها برای سال ۱۳۹۹ به تصویب رسید.

** اصلاح فوق ­العاده جذب کارکنان وزارت امورخارجه

با تصویب دولت، فوق­العاده جذب کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در وزارت امور خارجه تا میزان ۵۰ درصد افزایش می ­یابد.

** تعیین تکلیف تسویه بدهی شرکت های تابعه سازمان تأمین اجتماعی به وزارت ارتباطات

هیئت وزیران به استناد قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور درخصوص تسویه بدهی شرکت‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) تصمیم‌گیری کرد.

بر این اساس، مبلغ ارائه حق امتیاز خدمات تلفن همراه/ثابت به شرکت‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی، حداکثر تا مبلغ هشت هزار و  ۱۳۴ میلیارد ریال از سوی وزارت ارتباطات با اصل مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت تسویه می‌شود.

شرکت‌های خدمات ارتباطی رایتل و انتقال داده‌های رهام داتک مکلفند مبالغ مربوط را به حساب سازمان تأمین اجتماعی، واریز و با آن سازمان، تسویه حساب نمایند.

** تصویب بودجه سال ۱۳۹۹ و اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی

هیئت دولت بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی کیش، قشم، چابهار، ارس، اروند، انزلی و ماکو و شرکت‌های تابع آن‌ها و اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان‌های مناطق یاد شده را تعیین کرد.

** تمدید یک ماهه دوره سرد سال به منظور احتساب مصرف گاز طبیعی

با تصویب هیئت وزیران، به منظور تعیین الگوی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و جرایم مصارف مازاد بر الگو، دوره سرد همه اقلیم‌ها تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید می‌شود.

گفتنی است، با توجه به شرایط ناشی از انتشار بیماری کرونا درکشور و عدم امکان قرائت سیستم‌های اندازه‌گیری ازیکسو و لزوم بستن حساب‌های فروش گاز طبیعی با کمترین تعدیلات احتمالی به دلیل پایان دوره سرد و آغاز دوره گرم از سوی دیگر، تمدید یک ماهه دوره سرد سال از تاریخ ۱۳۹۹/۱/۱۵ تا تاریخ ۱۳۹۹/۲/۱۵ مورد موافقت اعضای دولت قرار گرفت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هیئت دولت سازمان تأمین اجتماعی میلیارد ریال هیئت وزیران وزارت تعاون بودجه سال کسب و کار دوره سرد سال ۱۳۹۹ سال ۱۳۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود

 علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست هم اندیشی و تبادل نظر سازمان بازرسی با قضات دادگستری استان تهران که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این سازمان برگزار شد با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از جمله مطالبات مهم مقام معظم رهبری در تمامی ادوار قوه قضاییه بوده است، گفت: مقوله مبارزه با فساد و برخورد با مفسد به عنوان یکی از برنامه‌های تحولی قوه قضاییه همواره مورد تاکید این قوه است.

وی با تشریح نقش مهم سازمان بازرسی کل کشور در راستای مبارزه با فساد بیان کرد: بدون شک این سازمان به عنوان یک دستگاه نظارتی عام الشمول، با دارا بودن اختیارات وسیع قانونی یک دستگاه تخصصی برای مبارزه با فساد محسوب می‌شود که وظیفه سنگین و دشواری را برعهده دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: سازمان بازرسی نقش اساسی و کاملی را هم در صیانت و پیشگیری از آسیب دستگاه‌ها و نهاد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برعهده دارد و هم اینکه برای آسیب شناسی تخلفات دستگاه‌ها و مسئولان به واسطه امانتی که به آنها سپرده شده، جایگاه حایز اهمیتی دارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در راستای مبارزه با فساد در تمامی دوره‌ها به ویژه چند سال اخیر اظهار کرد: گزارش‌های حرفه‌ای ارسالی سازمان بازرسی کل کشور به دادگستری استان تهران حاکی از آن است که امروز این سازمان مهم، به نقش نظارتی خود در راستای صیانت از نظام و عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای جامه عمل پوشانده است.

وی با یادآوری دو وظیفه مهم سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: این سازمان، حسب قانون ماموریت نظارت دارد تا هم قوانین به نحو صحیح در تمامی دستگاه‌ها اجرا شود و هم حسن جریان امور نیز نظارت داشته باشد.

القاصی با تاکید بر اینکه برای تحقق این دو وظیفه مهم قوانین متعددی به عنوان ابزار در اختیار این سازمان قرار دارد، یادآور شد: برای اثربخشی بیشتر گزارشات سازمان بازرسی کل کشور نقش دادسرا و دادگاه بسیار مهم است بر همین اساس گزارشات این سازمان باید در زمان مناسب و کوتاه منتهی به احکام متقن؛ عادلانه و بازدارنده شود چراکه نتیجه آن کارآمدی نظام و صیانت از همه دستگاه‌ها را به همراه دارد.

وی هماهنگی و همکاری بین مجموعه دادگستری استان تهران و سازمان بازرسی را یک تکلیف مهم دانست و ادامه داد: معمولا گزارشات سازمان بازرسی به تمامی شعبه‌های دادگستری ارجاع نمی‌شود و در مجتمع‌های تخصصی توسط قضات توانمند و حساس به مقوله فساد رسیدگی می‌شود و طبیعی است که اگر این تعاملات همه جانبه باشد نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران توصیه‌هایی را نیز برای نیل به اهداف مورد نظر در مقوله مبارزه با فساد و گزارش‌های سازمان بازرسی مطرح کرد و گفت: بخش عمده‌ای از گزارشات سازمان بازرسی مرتبط به مفاسد اقتصادی است که لازم است در این خصوص دو مقوله کارشناسی و حسابرسی مالی اشخاص به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

القاصی همچنین توصیه کرد که گزارشات ارسالی از سازمان بازرسی جامع، کامل، مستدل و متقن باشد به گونه‌ای که از حیث دارابودن مستندات و اتقان شبیه کیفرخواست برای دادگستری را داشته باشد.

وی از رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواست که نماینده ویژه‌ای را برای پیگیری گزارشات ارسالی این سازمان به دادگستری استان تهران معرفی کند و گفت: به طور حتم مطالبه گری و پیگیری سازمان بازرسی از مجموعه قضایی، کاهش اطاله دادرسی را به همراه دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین با اشاره به حساسیت مجموعه قضایی استان تهران نسبت به تضییع حقوق بیت المال، برای پیگیری موضوعات و همچنین هماهنگی بیشتر با بازرسی اعلام آمادگی و اظهار کرد: در این راستا باید کارگروه مشترکی بین سازمان بازرسی و دادگستری استان تشکیل تا نتایج مطلوب تری حاصل شود.

القاصی خواستار آسیب شناسی موضوعات در روند رسیدگی به گزارشات ارسالی و همچنین موضوعات مطرح شده سازمان بازرسی از سوی کارگروه مشترک این دو مجموعه شد. 

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز در این نشست به طرح موضوعاتی پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم