Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: «نیروهای یگان حفاظت در سال 98 بیش از 5هزار مورد بازدید از آثار تاریخی استان انجام دادند.»
به گزارش خبرگزاری آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز 27 اسفند 98 با اعلام این خبر اظهار کرد: «نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان از ابتدای سال تاکنون 5266 مورد سرکشی و بازدید نظارتی محسوس و غیر محسوس  انجام دادند، 48 حفار غیرمجاز را نیز در سطح شهرستان‌های ایلام، دهلران، چرداول، آبدانان، دره شهر، ملکشاهی، ایوان و مهران شناسایی و دستگیرگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او افزود: «همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 23 قلم شیء و 10 عدد سکه و 21 قلم اشیای تاریخی از متهمان کشف و ضبط‌شده است.»
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: «درمجموع 68 مورد حفاری غیرمجاز در سطح استان ایلام انجام‌ و 18 دستگاه فلزیاب نیز از متهمان ضبط‌شده است.»
او یادآور شد: «با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان در استان ایلام، برای تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی باهدف نظارت و مراقبت بیشتر از این آثار اقدام شده است.»
او تأکید کرد: «آثار فرهنگی و تاریخی شهود تمدن، سند هویت و افتخار ملی است و صیانت از آن توسط همه اقشار مختلف اجتماع مهم و ضروری است.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجرا سرکشی نیرو یگان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فلزیاب جرم است؟

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.

تبلیغات فروش "فلزیاب" یا "طلایاب" در فضای مجازی افراد بسیاری را با وسوسه پیداکردن گنج و طلا به‌سمت خود می‌کشد.
به گزارش تسنیم، برخی از این فروشندگان مدعی می‌شوند که توانسته‌اند دستگاه‌هایی وارد کنند که این دستگاه‌ها بر اساس دما و فرکانس می‌توانند مکان گنج یا طلا را دقیق نشان دهند و داشتن این دستگاه‌ها نیازی به مجوز ندارد!

سردار حسن مهری، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور درهمین‌باره در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا داشتن "فلزیاب" مجاز است یا خیر اظهار کرد: در اختیار داشتن انواع دستگاه‌های فلزیاب با هر عنوانی اعم از حفره‌یاب، معدن‌یاب و... طبق قانون اخذ مجوز ساخت، خرید، فروش و نگهداری تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب مصوب ۱۵ اسفند ماه ۱۳۷۹ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی این قانون مصوب ۱۳۸۲ تنها با اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی مجاز و در غیر این صورت ممنوع است.

وی افزود: چنانچه فردی بدون داشتن مجوز از این دستگاه استفاده کند، دستگاه توقیف و ضبط خواهد شد؛ همچنین در صورت خارجی بودن دستگاه مشمول قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و تا سه برابر ارزش دستگاه جریمه نقدی نیز خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور بیان کرد: تبلیغاتی که در فضای مجازی برای این دستگاه‌ها وجود دارد و فروشندگان مدعی می‌شوند که این فلزیاب‌ها می‌توانند "طلا" را پیدا کنند کاملاً اشتباه و همگی فریب تبلیغاتی است.

سردار مهری تصریح کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی تمامی تبلیغاتی را که در فضای مجازی و حقیقی برای خرید و فروش این دستگاه‌ها می‌شود، تحت‌نظر دارد و با افرادی که به‌صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش کنند، برخورد می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا واردات دستگاه‌های فلزیاب باید در قالب اخذ مجوز باشد یا خیر، گفت: از آنجا که فلزیاب در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزو اقلام کالای مجاز مشروط، دسته‌بندی شده است، برای داشتن و واردات آن نیز باید مجوز تهیه شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور گفت: البته ما در ایران شرکت‌هایی داریم که این دستگاه‌های فلزیاب را برای کاربرد‌های صنعتی و تأسیساتی تولید می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رشد ۱۰۰ درصدی کشف اشیاء عتیقه تقلبی در کشور کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس

دیگر خبرها

  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • استفاده از فلزیاب جرم است؟
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود