Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه،‌ با اشاره به تحولات سخت ترین سال مالی چند دهه اخیر کشور ، تاکید دارد، با همکاری کمیسیون تلفیق و حسن نظر شورای محترم نگهبان تعداد زیادی از الحاقات و هزینه های غیر ضرور حذف گردید.

سیدحمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در یادداشتی به تحلیل آخرین وضعیت اقتصادی و بودجه ای کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 1398 سال سختی بود. شدید ترین تحریمهای تاریخ به کشور تحمیل شد. ابتدایش با سیل ویرانگر آغاز و انتهایش به ویروس کرونا ختم شد. امروز آخرین روز کاری از این سال مالی سخت است که کشور و سازمان برنامه و بودجه در چند دهه اخیر تجربه کرده است.

به دنبال تحریم‌های ظالمانه آمریکا منابع ارزی کشور کاهش یافت و قیمت ارز بالا رفت، تورم افزایش یافت و بدلیل تورم فزاینده از یک سو دستگاه‌های اجرایی نیاز به بودجه بیشتری برای استمرار خدمات خود داشتند. از سوی دیگر کاهش صادرات نفت و دریافت معادل ریالی آن به قیمت 4200 تومان، منابع بودجه‌ای را بصورت مستقیم و غیرمستقیم به شدت کاهش داد. باور دشمنان کشور این بود که بدلیل کسری منابع و افزایش هزینه ها، کسری بودجه شدیدی ایجاد می شود که نهایت آن یا به ابر تورم ختم می شود و یا از ناحیه کسری بودجه زمینه نابسامانی‌های اجتماعی فراهم خواهد شد. و در نتیجه هریک از این دو رخداد، ایران ناچار به تسلیم در برابر خواسته‌های بیگانگان خواهد شد.

به رغم محدودیت‌ها و مضایق شدیدو تلخیها و سختیهای فراوان اکنون در آخرین روز کاری سال با استعانت از خداوند کریم می‌توان اعلام کرد که:

کلیه هزینه های اجتناب‌ناپذیر دولت از جمله حقوق و مزایای تمامی کارکنان و بازنشستگان پرداخت شده است.
پرداخت های عمرانی کشور نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافت و تعداد زیادی پروژه تکمیل و افتتاح شد.
میزان هزینه ها، نسبت به بودجه مصوب کاهش داده شد و منابع جدید درآمدی تعریف گردید.
با هدف کمک و همراهی در تحقق سیاست های پولی، تنخواه دریافتی از بانک مرکزی، کلاً تسویه شد و از بانک مرکزی ویا بانک های عامل استقراضی برای تامین کسری بودجه صورت نگرفت.
اصل و یا سود حتی یک برگ از اوراق مالی دولت نکول نگردید.
برای حمایت از تولید و اشتغال، یارانه ها و کمک های لازم در قالب طرح های تبصره 18 وطرح اشتغال روستایی و عشایری صورت گرفت.
یارانه‌های نقدی و بسته های معیشتی به موقع تامین و پرداخت شد.
کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با ارز یارانه ای و به وفور تامین شد.
بخش مهمی از هزینه‌های ناشی از حوادث غیر مترقبه مانند سیل اول سال، زلزله و ویروس کرونا پرداخت شد.

در بودجه سال آینده نیز در استمرار تلاشهای سازمان برنامه و بودجه برای نظم بخشی بیشتر به بودجه،و در اثر اهتمام اعضای محترم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و دقت و حسن نظر شورای محترم نگهبان تعداد زیادی از الحاقات و هزینه های غیر ضرور حذف گردید و حتی مواردی که در ضمن بودجه موجب تغییر در قوانین دائمی می‌شد بشدت کاهش یافت که نوید نظم بیشتری در سال آینده را می‌دهد.

همکاران این سازمان تا ساعات پایانی سال و ظائف خود را انجام داده و انشاالله با اتمام سال مالی و نهایی شدن ارقام عملکردی گزارش کمی بودجه را به اطلاع عموم خواهند رساند

امید است که جد و جهد جمعی صورت گرفته موجب انتظام بیشتر امور و گشایش از کارهای فرو بسته مردم و عبور از سختیها و زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور شود.

تسنیم

برچسب ها: سازمان برنامه و بودجه ، کالاهای اساسی ، حقوق کارمندان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه کالاهای اساسی حقوق کارمندان سازمان برنامه و بودجه هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین روح الامینی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: دولت و مجلس در حساس‌ترین شرایط قدردانی از مردم را رها نکرده اند، تذکر بنده به ماده ۲۲ یعنی حفظ شان مجلس می‌باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت عزیز شاهد هستند نمایندگان چند شیفته کار می‌کنند، تمرکز را بر روی حل مسائل و مشکلات اساسی همچون خودرو، مسکن، همسان سازی حقوق بازنشستگان گذاشته اند، اما شاهد هستیم با بی انصافی زیاد در فضای عمومی و گا‌ها نخبگانی انتقاداتی بر مجلس وارد است؛ وظیفه مجلس انقلابی و هیات رئیسه مجلس دفاع از شان نمایندگان است که به صورت تمام وقت کار می‌کنند از طرفی هم مورد انتقاد‌هایی قرار می‌گیرند، هیات رئیسه، روابط عمومی به ویژه سخنگویان مجلس بیشتر دستاورد‌های مجلس یازدهم را مطرح کنند.

روح الامینی در ادامه تاکید کرد: کالا‌هایی که در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد امروز مورد استقبال عموم قرار گرفته، اکثریت مردم پیگیر و در انتظار اجرایی شدن آن هستند، بر اساس آن که افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان را شاهد خواهیم بود موجب خرسندی بسیاری از مردم خواهیم شد.

نوری قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور در بودجه با عدالت بودجه ریزی همخوانی ندارد

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در اخطار اصل ۵۳ مربوط به پرداختی ها، گفت: آقای رئیس جمهور و همکاران در این جدول ردیفی در خصوص اجرای مصوبات سفر آقای رئیس جمهور آورده شده است که نزدیک به ۲ همت اعتبار به آن اختصاص داده شده است و ۷۵۰ میلیارد تومان آن هزینه‌ای است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هزینه‌ها در بخش هزینه‌ای و جداول بودجه آورده شده است، در جایی از بودجه عنوان شده که تقریبا ۹۵ هزار همت به دولت داده می‌شود تا همگی به صورت هزینه‌های بلاعوض به عنوان هزینه سفر صرف شود؛ اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس جمهور بدعت محسوب می‌شود که با عدالت بودجه ریزی و اقدامات کارشناسی همخوانی ندارد، بی تردید انحرافاتی با اختصاص این اعتبار در مناطق مختلف رخ خواهد داد و در بودجه دستگاه‌های اجرایی هزینه‌های مربوط به سفر مشخص نخواهد بود، امیدواریم با این ردیف اختصاص داده شده مخالفت شود. 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟