Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@14:06:17 GMT

بقاع متبرکه خوزستان بر روی زائران بسته شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۳۹۴۵

بقاع متبرکه خوزستان بر روی زائران بسته شد

حجت الاسلام مرتضی خاکباز روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود: همه بقاع متبرکه خوزستان در ایام نوروز بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ سازمان متبوع بسته، و پذیرای زائران نخواهند بود.
وی گفت: تمامی برنامه‌های فرهنگی که طبق روال سال‌های گذشته در ایام تعطیلات نوروزی در بقاع متبرکه خوزستان برای میهمانان و زائران اجرا می‌شد در سال جدید لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف وامورخیریه خوزستان با اشاره به اینکه درهای بقاع متبرکه استان احتمالا پس از تعطیلات نوروزی نیز به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسته خواهند بود افزود: بازگشایی بقاع و اماکن زیارتی خوزستان به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا بستگی دارد و ما تابع این تصمیم هستیم.
حجت الاسلام خاکباز از عموم زائران اماکن زیارتی خوزستان خواست به منظور پیشگیری از تجمع هایی که ممکن است به شیوع ویروس کرونا منجر شود در اطراف بقاع متبرکه اجتماع نکنند.
وی همچنین ازضدعفونی منظم اماکن زیارتی خوزستان درهفته‌های اخیر به منظور مبارزه با ویروس کرونا خبر داد و افزود: در ایام تعطیلات نوروزی نیز کار ضدعفونی ادامه خواهد داشت ولی هیچ زائری اجازه ورود به محدوده بقاع متبرکه و انجام زیارت نخواهد داشت.
در استان خوزستان ۱۴ بقعه متبرکه شاخص وجود دارد.حرم مطهر دانیال نبی(ع) در شوش و محمدبن موسی الکاظم معروف به سبزقبا(ع) در دزفول و قدمگاه امام زمان(عج) در شوشتر از مهمترین اماکن و بقاع مقدس خوزستان به شمار می آیند.
در روزهای اخیر حرم‌های مطهر حضرت امام رضا(ع) ، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شده‌اند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها از عموم شهروندان خواسته است برای پیشگیری از شیوع و کنترل ویروس کرونا در خانه ها بمانند و نوروز در خانه را تجربه کنند تا بتوان این ویروس کشنده را در کشور مهار کرد.
براساس آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان تا صبح چهارشنبه به ۳۵۹ بیمار رسید که از این تعداد ۴۵ نفر فوت کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ایام تعطیلات نوروزی برنامه های فرهنگی حرم مطهر شاخص وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بقاع متبرکه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود