Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@01:30:15 GMT

سهم اینستاگرامی ها در مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۴۰۲۸

سهم اینستاگرامی ها در مهار کرونا

به گزارش خبرنگار ایرنا، کاربران اینستاگرام، این روزها با حجم وسیعی از اخبار ابتلا به ویروس کرونا و قربانیان ناشی از آن در کشور مواجه هستند و تلاش دارند تا از این فضا برای کاهش استرس و ایجاد فضایی امن و آرام برای خود و دیگران استفاده کنند.

«مینا رستگاری» یکی از کاربران اینستاگرام که خود را دانش آموخته رشته ژنتیک معرفی کرده است، می گوید: تلاش کنیم در روزهای سختی که در پیش داریم استرس ناشی از ترس را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می افزاید: این روزها مردم بیشتر از آنکه از ویروس کرونا آسیب ببینند از ترس ناشی از ابتلا به ویروس کرونا آسیب می بینند. بنابراین، همه ما باید تلاش کنیم تا وضعیت روانی جامعه را به سمت امنیت و آرامش پیش ببریم.

«محمد امین» کاربر دیگری است که در این روزها دوستان خود را به چالش لبخند فرا می خواند. او نیز معتقد است لبخند می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را کاهش دهد.

 امین می گوید در شرایطی که بسیاری از مردم کشور دچار ویروس کرونا شده اند و مشخص نیست در روزهای آینده چه اتفاقی بیفتد، همه ما در برابر ایجاد فضایی آرام در جامعه مسئول هستیم.

وی ادامه می دهد: ما باید مسئولیت خود را در قبال جامعه مان بپذیریم.

او تاکید دارد: ایجاد ترس و دلهره در بین مردم نه تنها سودی ندارد بلکه هزینه درمان بیماران مبتلا به ترس را به جامعه تحمیل می کند.

«مریم ابویی» کاربر دیگری است که تلاش می کند با دعوت دوستان خود به چالش لبخند، حتی برای لحظاتی آنان را از فکر کردن به ویروس کرونا دور کند.

او معتقد است می توانیم کرونا را شکست دهیم اما باید برای مقابله با کرونا دارای روحیه قوی و اراده ای استوار باشیم.

ابوی می گوید: بسیاری از اتفاقات از دست انسان خارج است و در این شرایط باید به خدای بزرگ توکل کرد.

 این کاربر اینستاگرام معتقد است لبخند زدن بر هر دردی دواست و می‌تواند در کاهش اضطراب ناشی از ویروس کرونا به مردم کمک کند.

«آزاده حسینی» یک کاربر دیگر اینستاگرام که خود را معلم معرفی کرده است، می گوید: این روزها به سبب تعطیلی مدارس ناشی از انتشار ویروس کرونا، در منزل به سر می برد.

 او نیز دوستان خود را به چالش لبخند دعوت می‌کند و می‌گوید پیش از اینکه برای لبخند زدن، دیر شود، بیاییم یکدیگر را به لبخند زدن تشویق کنیم.

حسینی معتقد است اگر اطلاعات علمی و درست نسبت به ویروس کرونا و هر بیماری دیگری داشته باشیم به راحتی می توانیم با آن مقابله کنیم.

این کاربر اینستاگرام تاکید دارد که اگر رعایت بهداشت و نظافت را داشته باشیم حتماً می توانیم مقابل با ویروس کرونا بایستیم.

اما چالش لبخند چقدر علمی است و آیا می تواند ترس و استرس شهروندان به ابتلا به این بیماری را کاهش دهد؛ یاخیر؟‌

این سوال را از  مریم یوشی زاده، مشاور و روان درمانگر می پرسم.

یوشی زاده می گوید:‌ این که مردم تلاش می کنند به خود و دوستان شان قوت قلب دهند، روحیه همبستگی ملی را تقویت می کند.

وی می افزاید: از منظر روانشناختی، انسان ها در مصائب مشترک و در مقابل دشمن مشترک، با هم متحد می شوند و اکنون آن دشمن مشترک کروناست.  

یوشی زاده با بیان اینکه تلاش مردم برای کمک به یکدیگر و همدلی قابل ستایش است، خاطرنشان می کند: اما به نظر می آید این تلاش برای آرام سازی، کافی و عمیق نیست.

وی تصریح دارد: ما در مواجهه با بحران هایی مانند شیوع کرونا باید به روش درست برای تسکین دادن و کمک به خود و دیگری توجه کنیم .

یوشی زاده تاکید می کند: برخی روش ها مانند کوچک نمایی یا بزرگ نمایی این مساله ، ناکارآمد هستند و این در حالی است که روش کارآمد همان کسب آگاهی و دانش و اطلاعات درست است.

وی تلاش‌هایی از جمله چالش لبخند را زیبا می داند و می گوید: اما فراموش نکنیم که اینستاگردی برای دنبال کردن چالش لبخند، خطر مواجهه ناخواسته اخبار  ناموثق و فاجعه سازی ها را درباره کرونا در فضای مجازی افزایش می دهد و اضطراب را بیشتر می کند. 

 این روان درمانگر معتقد است خواندن بیش از حد اخبار بد ، اضطراب را بالا می برد و اضطراب رابطه ممعکوسی با سیستم ایمنی بدن دارد یعنی هرچه اضطراب بالاتر برود بدن در برابر بیماری ها بی دفاع تر می شود. 

 وی توصیه می کند: بهتر است مردم سعی می‌کنند آگاهی و اطلاعات خود را از بیماری کرونا بالا ببرند،  اما  اخبار فاجعه آمیز را دنبال نکنند، چرا که پرداختن به جزئیات بیش از حد و غیرضروری ، فقط آنها را نگران تر می کند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امنیت و آرامش ژنتیک سیستم ایمنی بدن فضای مجازی معلم بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ویروس کرونا چالش لبخند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) پیام اینستاگرامی و احساسی وحید امیری پس از حذف پرسپولیس

شب گذشته پرسپولیس در اراک با شکست در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم از جام حذفی حذف شد. یکی از ضربات از دست رفته پرسپولیس پنالتی وحید امیری بود. او پس از این اتفاق از پرسپولیسی‌ها عذرخواهی کرد.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • عکس| اولین پست اینستاگرامی سعید آقاخانی بعد از اتمام نون‌خ
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • (عکس) پیام اینستاگرامی و احساسی وحید امیری پس از حذف پرسپولیس
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود