Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:05:50 GMT

تعطیلی مساجد و بقاع متبرکه مازندران تا اطلاع ثانوی

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۴۳۱۵

تعطیلی مساجد و بقاع متبرکه مازندران تا اطلاع ثانوی

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت:در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی مساجد و بقاع متبرکه در سطح استان مازندران تا اطلاع ثانوی تعطیل است و هیچ برنامه‌ای برای تحویل سال نو برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» امروز(۲۸اسفند)ضمن تشریح اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران برای مقابله با کرونا به خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور به ویژه استان مازندران درب تمامی اماکن مذهبی تا اطلاع ثانوی بسته است و از پذیرش مسافران و زائران در امامزادگان معذور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه تاکنون اقداماتی در راستای ضدعفونی کردن فضای داخلی و بیرونی امامزادگان و مساجد استان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام گرفته و این روند تا پایان بحران کرونا تداوم خواهد داشت،  از همه مردم خواست تا در خانه‌های خودشان ادعیه و دعاهای خود را داشته باشند و با خودمراقبتی و دیگر مراقبتی تلاش کنند ویروس کرونا زودتر از کشورمان مرتفع شود.


وی خاطرنشان کرد: زائران و علاقه‌مندان به خاندان اهل‌بیت(ع) پس از برطرف شدن این بیماری می توانند با حضور در بقاع متبرکه حظ معنوی را در کنار امامزادگان داشته باشند.


حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: در بعضی از زیارت نامه‌های ائمه معصومین از جمله حضرت محمد (ص) زیارت از راه بعید آمده است که شهروندان عزیز بعد از نماز مانند سلام دادن به امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و حضرت صاحب الزمان(عج) می‌توانند با قرائت قرآن و دعا، حظ معنوی را داشته باشند.


وی با اشاره به بسته بودن درب مساجد در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم، گفت: اذان‌های‌ یومیه به‌صورت مرتب باید از مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان پخش شود.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: تعطیلی بقاع متبرکه درخانه بمانیم پیشگیری از کرونا مدیرکل اوقاف مازندران قرائت ادعيه شیوع ویروس کرونا بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد رئیسی، رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در یک  گفتگوی رادیویی درباره خبر افزایش آمار مالاریا اظهار كرد: افزایش موارد قابل توجهی طی دو سال اخیر داشتیم كه به ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بازمی‌گردد و نسبت به سال‌های قبل به‌شدت دچار افزایش موارد شدیم. این مسئله متأثر از وضعیت نابسامان مرز‌های شرقی است و اگر فكر اساسی و كمك به دانشگاه‌های علوم پزشكی نكنیم ممكن است ما هم به مشكل كشورهای همسایه شرقی دچار شویم.

رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در این خصوص افزود: در بدترین شرایط طی ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد داشتیم كه قابل قیاس با شرایط آن سوی مرز نیست.

رئیسی ادامه داد: در این باره می‌بایست فكری اندیشیده شود چون كشوری هستیم كه راه توسعه را به‌شدت می‌پیماییم و وضعیت ما باید نسبت به بلوچستان پاكستان متفاوت باشد.

او لزوم اختصاص منابع و بودجه به سیستان و بلوچستان و سه دانشگاه علوم پزشكی این منطقه را متذكر شد و افزود: اگر این كار صورت گیرد در برابر وبا، سل، مالاریا و بیماری تب كنگو مقاومت صورت می‌گیرد.

رئیسی از ۱۰ هزار كیس مبتلا خبر داد و تصریح كرد: كووید هم بحثی مهم بوده است چون مشكل ما نبوده است و به دنیا بازمی‌گردد ولی همه توجه بخش سلامت را به خود اختصاص داده است كه در برابر كاهش منابع به نظر می‌رسد ما نیز کم‌توجهی كردیم.

وی اضافه كرد: در سه الی چهار سال موارد مالاریا به صفر رسیده بود ولی منابع كافی و لازم را اختصاص ندادیم و پیش‌بینی نكردیم كه ممكن است شرایط پاكستان بدتر شود.

رئیسی همچنین به مشكلات تردد و حركت آزادانه انتقاد كرد و گفت: حمل سوخت در شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزایش‌یافته و فشار بسیاری به برنامه‌های سلامت‌محور ما وارد می‌كند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • تردد از جاده چالوس و آزادراه تهران –شمال به سمت مازندران ممنوع شد