Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نامه ای به رئیس انجمن اتاق های بازرگانی و صنعت اروپا با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نیاز به تجهیزات درمانی در ایران، خواستار توجه اتاق‌های بازرگانی اروپا به مسئولیت اجتماعی خود در برابر تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن نامه غلامحسین شافعی به این شرح است:

جناب آقای کریستوف لیتل

ریاست محترم انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا (Eurochambres)

چنان که استحضار دارید، شیوع ویروس موسوم به کووید-19 سلامتی مردم ایران را به شدت به مخاطره انداخته است. علاوه بر این، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا به شکل جدی مانع از تلاش‌ها برای تأمین داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز جهت مقابله موثر با شیوع این بیماری شده‌اند. این تحریم‌ها مصداق بارز نقض ابتدایی‌ترین اصول انسانی هستند.

انتظار می‌رود آن دسته از اتاق‌های بازرگانی که ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود را جدی می‌گیرند در راستای انجام رسالت اجتماعی خود به دولت‌های متبوعشان فشار آورند تا با کاستن از تأثیرات ناشی از تحریم‌ها، به ویژه تحریم‌های مرتبط با واردات دارو و تجهیزات پزشکی، شرایط را برای مردم ایران بهبود بخشند.

قویا به این مسئله باور دارم که مسایل انسانی برای شما از اهمیت فراوان برخوردار هستند. با این حال، به موازات این باور مثبت، این انتظار نیز از شما وجود دارد که شما نیز از طریق انجام مذاکرات با اتاق‌های بازرگانی اتحادیه اروپا و آگاه کردن آن‌ها نسبت به شرایط، امکان تأمین دارو و تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی برای ایران را فراهم نمایید. بی‌صبرانه منتظر اقدام عاجل و نیز دریافت نظرات شما پیرامون این مسئله هستم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: غلامحسین شافعی تحریم آمریکا علیه ایران ویروس کرونا اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران اتاق های بازرگانی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه موافق است/ منتظر پاسخ استعلام از دفتر رهبری هستیم
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران