Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: ضرورت دارد کشورهای خاورمیانه اطلاعات بیشتری را در رابطه با موارد کروناویروس ارائه دهند.

سازمان جهانی بهداشت امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: ضرورت دارد کشورهای خاورمیانه اطلاعات بیشتری را در رابطه با موارد کروناویروس ارائه دهند تا به تقویت اقدامات لازم برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ در سراسر این منطقه کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«احمد المنظری» رییس دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: تاکنون رویکرد منطقه‌ای برای مقابله با کروناویروس برابر نبوده و لازم است اقدامات بیشتری انجام شود.

وی افزود: ارتقای دسترسی به اطلاعات به سازمان جهانی بهداشت اجازه می دهد تا روند پیشروی بیماری را با دقت بیشتری ردیابی کند و برنامه‌های تایید شده را به سرعت اجرایی کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود وخیم‌تر شدن اوضاع اطلاعات کافی توسط کشورها در سازمان جهانی بهداشت قرار نمی گیرد.

رییس دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت افزود: این سازمان تلاش‌هایی را که برای تقویت نظارت، افزایش تعداد آزمایش‌های تشخیصی و حمایت از خانواده‌هایی که با بیماری کووید-۱۹ درگیر هستند انجام گرفته شاهد بوده است اما همچنان لازم است تا اقدامات بیشتری انجام شود. در بسیاری از کشورها زمان کافی برای سرعت بخشیدن به اقدامات حمایتی و کمک به متوقف ساختن همه گیری وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در بسیاری از کشورهای خاورمیانه موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ نسبت به کشورهای شرق آسیا و اروپا پایین است و مقامات سازمان جهانی بهداشت نگران هستند که آمار واقعی بیش از آن تعداد گزارش شده باشد که بخشی از آن از نبود تجهیزات آزمایشگاهی نشات می گیرد./ایسنا

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است