Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:31:58 GMT

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۷۵۱۲

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در قزوین

پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوینگفت: ۵۶ نفر از هم استانی‌ها به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

نامدار اضافه کرد: از ابتدای اسفند تا امروز هزار و ۶۴۸ نفر در بیمارستان‌های استان به دلیل عفونت‌های حاد تنفسی بستری و هزار و ۱۷۶ نفر هم ترخیص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ۳۵۰ نفر از افرادی که تست کووید ۱۹ آنان مثبت بوده هم بهبود یافتند.

نامدار اضافه کرد: در حال حاضر ۳۳۰ نفر با بیماری‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او افزود: ۴۱۰ هزار نفر به صورت غیر حضوری و به کمک مراقبان سلامت ارزیابی شدند که ۱۰ هزار نفر به پزشکان در مراکز جامع سلامت ارجاع داده شدند.

او از مردم خواست برای ارزیابی سلامتی خود به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

نامدار گفت: شیب ابتلا به کرونا در استان قزوین صعودی است و در مقایسه با کره جنوبی که همزمان با ایران با کرونا درگیر شد؛ اوضاع خوبی ندارد.

او اضافه کرد: در کره جنوبی به دلیل رعایت قرنطینه منظم خانگی شیب ابتلا نزولی شد.

نامدار هشدار داد: بی توجهی مردم به ماندن در خانه و حضور انان در خیابان و بازار زنگ خطری جدی است و باعث پیک دوباره بیماری کرونا میشود.

نامدار این را هم گفت: در صورت رعایت قرنطینه خانگی و ماندن در خانه در این دو هفته پیش رو میتوان شیب ابتلا به کرونا را کاهش داد.

نامدار همچنین گفت: دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران ضمن تبریک نوروز با شعار دست هایمان کمی دور‌تر؛ دلهایمان، ولی نزدیک‌تر برای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس از همه ایرانیان خواست تا با ماندن در منزل و پرهیز از مسافرت و دید و بازدید‌های نوروزی بهار امسال را جشن بگیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هم از مردم خواست به جای عید دیدن؛ عید شنیدن را شعار خود کنند و برای مهار کرونا از تردد‌های غیر ضروری؛ از سفر کردن به مناطق روستایی و سایر مناطق کشور جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر شهریار شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی

دریافت 19 MB کد خبر 6094494

دیگر خبرها

  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • تصویر شهریار شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟