Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. فعالیت شبانه روزی گروه‌های جهادی در مبارزه با بیماری کرونا 
 صادق مفرد، معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اقدامات قرارگاه بسیج دانشجویی درخصوص اقدامات این قرارگاه در مبارزه و پیشگیری با بیماری کرونا گفت: موضوع کرونا و حادثه‌ای که در کشور اتفاق افتاده یک مسئله ملی است و به تنهایی توسط دستگاه‌ها قابل حل نیست و نیاز به ورود مردم دارد و گروه‌های جهادی مانند ابتدای سال که درگیر سیل بودند در این مسئله هم ورود کردند.

وی افزود: در ابتدا که در قم شیوع پیدا کرد گفتند نیاز به ورود گروه‌های جهادی نیست و رفته رفته قرارگاه مبارزه با کرونا در بسیج دانشجویی با هماهنگی وزارت بهداشت ورود کردیم در ابتدا قرار شد به صورت تخصصی وارد شویم، اما تعداد کار‌هایی که بر زمین مانده بود بسیار زیاد بود از تولید ماسک تا لوازم بهداشتی و ژل‌های ضد عفونی است.

مفرد اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰۰ نفر فقط مشاوره تلفنی می‌دهند وفعالیت‌هایی از این جنس انجام می‌دهند ودر مجموع ۷۰۰۰ هزار نفر از دانشجویان در گیر هستند.

وی ادامه داد:۴۰۰۰ نفر از گروه‌های جهادی نیز روزانه درحا ل. خدمات ضد عفونی کردن معابر هستند،۵۳ دانشگاه پزشکی و ۱۵۰ قرارگاه یا گروه‌هایی هستند که دارند خدمات می‌دهند.       سوئیت‌ها و اتاق‌های خوابگاه دانشگاه امیرکبیر پلمپ شدند
 ادارهٔ امور خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد؛ ضمن آرزوی سلامتی، پیرو تعطیلی خوابگاه‌ها موارد ذیل به اطلاع دانشجویان می‌رسد:

کلیهٔ اقلام داخل فریزر‌ها بسته‌بندی و برحسب شمارهٔ اتاق و خوابگاه برچسب‌گذاری و طبقه‌بندی شده‌اند و به سردخانهٔ زیر صفر دانشگاه منتقل شده‌اند.

اقلامی از یخچال‌ها که بسته‌بندی آن‌ها سالم و تاریخ مصرف آن‌ها تا ۱۵ فروردین اعتبار داشته (و کلیهٔ داروها) برحسب شماره اتاق و خوابگاه برچسب‌گذاری و طبقه‌بندی شده‌اند و به سردخانهٔ بالای صفر دانشگاه منتقل شده‌اند.   دانشجویان پرستاری در «پویش دانشجویی مقابله با کرونا» بالاترین مشارکت را دارند
«پویش دانشجویی مقابله با کرونا» با مشارکت وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد به هدف مقابله باویروس کرونا در حال فعالیت است و دانشجویان مشارکت‌کننده در زمینه‌های مختلفی، چون امداد و کمک رسانی، تولید محتوا، خبر و اطلاع رسانی، طراحی و گرافیک، ترجمه متون درباره ویروس کرونا که در موسسات پژوهشی و سازمان بهداشت جهانی منتشر می‌شود، یافته‌های پژوهشی، پادکست، کلیپ و اپلکیشن و... فعالیت می‌کنند.

دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکنون بیشترین مشارکت را در این پویش داشتند. به طوری که بالغ بر دو هزار و ۶۶۱ نفر از دانشگاه‌های علوم پزشکی از بین چهار هزار و ۵۷ دانشجو به چشم می‌خورد.   پرداخت اقساط وام‌های دانشجویی علوم پزشکی به تعویق افتاد  بهروز رحیمی با اعلام این خبر گفت: دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی می‌توانند اقساط وام‌های دانشجویی ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ را بدون پرداخت جریمه به انتهای اقساط خود منتقل کنند.

وی یادآور شد: این تصمیم به دلیل شیوع ویروس کرونا و در جهت حمایت از دانشجویان و دانش آموختگان علوم پزشکی اتخاذ شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اضافه کرد: ضمنا دانشجویانی که تمایل به پرداخت اقساط خود را دارند بدون مراجعه به بانک و با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق به آدرس اینترنتی www.srd.ir نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند.     ۷۰ ساختمان خوابگاهی تخلیه و ضد عفونی شدند  معاون دانشجویی دانشگاه تهران، دانشگاه با بیان اینکه در زمینه مبارزه با بیماری کرونا اقدامات اجرایی و پیشگیرانه در حوزه معاونت دانشجویی انجام شده است به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز مشاوره دانشگاه، اداره کل امور خوابگاه‌ها و اداره کل امور دانشجویی پرداخت.

وی توجه به بهداشت فردی، محیطی و روانی، ارائه راهکار‌های آموزشی، خدمات پرسنلی و توسعه خدمات مشاوره غیرحضوری را از کار‌های انجام شده در مرکز مشاوره دانشگاه برشمرد.

حبیبا، خریداری و توزیع ماسک و دستکش در بین کارکنان و مراجعان دارای علائم، خریداری و توزیع محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح اداری در کلیه طبقات، برگزاری جلسه آموزشی با همکاران خدماتی و اداری در خصوص پیشگیری و مبارزه با کرونا، برگزاری جلسه آموزشی ویژه کلیه کارشناسان و مسئولان دفاتر مشاوره و ارتقا، نصب اطلاعیه‌های دریافتی از مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، تعریف فعالیت‌های محتوایی و برنامه‌ریزی به صورت دورکاری برای همکاران واجد شرایط، تهیه و تولید سه عنوان بروشور آموزشی مدیریت استرس و اضطراب و توسعه خدمات مشاوره تلفنی دانشجویان را از جمله اقدامات مرکز مشاوره دانشگاه توصیف کرد.   ثبت نام حج تمتع سال ۹۹ اساتید دانشگاه‌های تهران و البرز آغاز شد فرآیند ثبت نام حج تمتع اساتید دانشگاه‌های تهران و البرز در حال انجام است و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان میزبان مشتاقان زیارت بیت الله الحرام، زائران حرم نبوی (ص) و ائمه مظلوم بقیع (ع) است که جهت ثبت نام و تحویل مدارک به دفتر ستاد مراجعه می‌نمایند.

بر اساس این گزارش، تمامی اساتید و اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه‌های استان تهران و البرز که دارای سند ودیعه حج تمتع تا قبل از تاریخ ۱۳۸۶/۰۲/۱۵ باشند، می‌توانند در این کاروان ثبت نام نمایند.

گفتنی است؛ با پیگیری‌های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و موافقت حجت الاسلام نواب؛ نماینده محترم، ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و مسئولان محترم سازمان حج و زیارت، یک کاروان حج تمتع به اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها اختصاص یافته است.   از توزیع بسته‌های حمایتی شب عید میان محرومان تا ژل ضد عفونی کننده میان رانندگان تاکسی
 گروه جهادی منتظران ظهور به مناسبت فرا رسیدن سال نو بسته‌های غذایی را میان مردم محروم مناطق حاشیه تهران توزیع کردند.

بر اساس این گزارش، این بسته‌های غذایی که با کمک‌های مردمی تامین شده است تا پایان اسفند ماه میان مردم محروم و حاشیه شهر تهران توزیع می‌شود.

همچنین این گروه جهادی در ادامه فعالیت خود در مبارزه و پیشگیری با بیماری کرونا ژل‌ها ضد عفونی کننده در میان رانندگان تاکسی در جنوب تهران توزیع کردند.   هر خانه، یک پایگاه جهاد دوزندگی  یک گروه جهادی کوچک که در کنار ضدعفونی مکان‌ها و کمپینی که در حمایت از کسبه‌ی اجاره نشین محله‌ی خود راه انداخته بودند، حالا قرار است جهاد دوزندگی را پشت جبهه‌ها قوت ببخشند.

«جهاد دوزندگی» پروژه‌ی جدید هیئت انصار الزهرا میدان رسالت است. این پروژه با چرخ خیاطی داوطلبین سازماندهی شده و در دو شیفت شروع به کار کرده و ماحصل یک محیط استریل شده به علاوه آموزش لازم و تلاش ۲۰خانم جهادگر، تولید روزی هزار ماسک است.

گفتنی است که این گروه برای دوری از مشکلات اجتماع افراد و افزایش احتمال ابتلا؛ از اواسط این هفته، جهاد را به شکل ستاد‌های خانگی و محلی در می‌آورد تا سلامت افراد به خطر نیفتد.   خدمات مشاوره دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی آنلاین شد مرکز مشاوره دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با توجه به شرایط فعلی که دانشجویان امکان مشاوره حضوری در دانشگاه را ندارند برای آن‌ها خدمات مشاوره غیرحضوری و آنلاین را در نظر گرفته است.
به این صورت که مرکز مشاوره جهت ارائه‌ی خدمات مشاوره بصورت صوتی یا ویدئویی اعلام آمادگی می‌نماید؛ پس به روال سابق دانشجویان می‌توانند با شماره رزرو وقت تماس گرفته و پس از رزرو در ساعت مشاوره‌ی خود در نرم افزار واتساپ آنلاین باشند تا مشاور با آن‌ها تماس بگیرد. تیم‌های ارزیابی کرونا به پردیس‌ها و دانشکده‌ها اعزام شد با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم توجه بیشتر به وضعیت سلامت کارکنان دانشگاه، تیم‌هایی متشکل از پزشک و پرستار از طرف این اداره کل به واحد‌های مختلف اعزام و نسبت به بررسی وضعیت سلامت کارکنان حاضر در واحد‌ها اقدام شد.

در این بازدید که به صورت روزانه به مدت سه روز صورت پذیرفت، در مجموع دو تیم سیار شامل دو پزشک و چهار پرستار با دو دستگاه آمبولانس به همراه لوازم معاینه شامل دستگاه فشار خون، دستگاه تب سنج، دستگاه سنجش اکسیژن خون و … از طرف اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه به واحد‌های مختلف اعزام و کارکنان حاضر در واحد‌ها معاینه شدند.   سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی منصوب شد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی محمد حسین علیزاده را به سمت سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی منصوب کرد.

ثبت­­ نام شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز شد
 دانشگاه جامع علمی کاربردی، سیداحمدرضا پیش‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه آغاز شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ثبت نام متقاضیان شرکت در شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ ادامه خواهد داشت.

وی هدف از برگزاری این جشنواره افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، توسعه فرهنگ قرآنی در مراکز آموزشی و واحد­های استانی، شناسایی نخبگان قرآنی و ترویج فرهنگ قرائت، حفظ و آموزش مفاهیم قرآن­کریم و آشنایی هر چه بیشتر دانشگاهیان با سیره اهل­بیت (علیهم السلام) و هدایت استعداد‌های دانشجویان هنرمند در جهت تولید آثار فاخر هنری دینی است.   اماکن ورزشی دانشگاه آزاد به نقاهتگاه بیماران کرونایی اختصاص یافت
 محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی تمامی استان‌ها دستور داد نهایت همکاری با وزارت دفاع درخصوص اختصاص اماکن اقامتی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه خدمات اقامتی به بیمارانی که دوره نقاهت خود را سپری می‌کنند، داشته باشند.

این دستور حسب تدابیر و اوامر رهبر معظم انقلاب مبنی بر بسیج همه امکانات در جهت کمک به امر سلامت جامعه و مقابله همه جانبه با ویروس کرونا و در پی درخواست وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مبنی بر همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه بهره گیری از مراکز خوابگاهی و اقامتی، درمانی و مشاوره پزشکان با وزارت دفاع، به رؤسای استان‌ها ابلاغ شده است.       جامعه دانشگاهی درگیر یک مجاهدت و صحنه دفاع از سلامت جامعه هستند حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در ویدئویی که در صفحه جدید اینستاگرام خود منتشر کرد، با اشاره به ویروس کرونا و درگیر شدن بخشی از جامعه دانشگاهی با این موضوع گفت: دراین روز‌ها دانشگاهیان، دانشجویان و دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر درمانی، پزشکان و پرستاران، مجموعه وزارت بهداشت به شدت درگیر یک مجاهدت و صحنه دفاع از سلامت و آرامش جامعه هستند.

وی ادامه داد: کار، کار بزرگی است به ویژه در شرایطی که فشار‌های ظالمانه‌ای توسط دشمن بر کشور ما تحمیل شده است، با این کادر توانمند، متخصص و مؤمن و پرتلاش حوزه سلامت، کار بزرگی، در حال انجام است، کاری که کشور‌های بدون مسئله هم، در این حوزه به شدت دچار مشکل هستند؛ بنابراین باید از آن‌ها قدردانی کرده و برای آن‌ها دعا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا گروه های جهادی دانشگاه آزاد مشاوره دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز مشاوره دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگی و دانشجویی بیماری کرونا گروه های جهادی علوم پزشکی وزارت بهداشت پرداخت اقساط خدمات مشاوره ویروس کرونا خوابگاه ها دانشگاه ها ضد عفونی اداره کل حج تمتع شده اند آغاز شد ثبت نام واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس

سید ابوالفضل هاشمی اصل گفت: اولویت تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدا، رسیدگی ویژه به پرداخت مطالبات و مسائل رفاهی کارکنان مجموعه تحت پوشش دانشگاه بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان حوزه سلامت در خدمت‌رسانی به جامعه افزود: اگر چه بی شک این خدمات با پشتوانه انگیزه معنوی صورت می‌گیرد، اما دانشگاه نیز خود را در برابر این تلاش‌ها مسئول می‌داند و با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، موفق به پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات اساتید، پزشکان و کارکنان دانشگاه در سال ۱۴۰۲ شدیم.

به گفته او، در سال ۱۴۰۲، ۱۱ ماه از مطالبات پزشکان متخصص، ۱۲ ماه از مطالبات پزشکان عمومی استخدامی و مشارکتی و ۱۲ ماه از مطالبات درمانگاه‌ها پرداخت شده است.

هاشمی اصل ادامه داد: همچنین پرداخت ۱۳ ماه اضافه کار شبکه‌های بهداشت و درمان و ۱۱ ماه از معوقات کارکنان سایر مراکز تحت پوشش، از دیگر موارد انجام شده در سال ۱۴۰۲ بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پرداخت تعرفه خدمات پرستاری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در همین راستا طی سال گذشته، ۱۴ماه از مطالبات تعرفه خدمات پرستاری پرستاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مبلغ بیش از ۳ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های اسپانیا هم به جنبش جهانی دانشجویی برای حمایت از فلسطین پیوستند+ فیلم
  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • در آمریکا چه خبر است؟