Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@20:53:35 GMT

قرارگاه نوروزی مدیریت بحران راهداری قزوین تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۹۶۰۷

قرارگاه نوروزی مدیریت بحران راهداری قزوین تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد حق لطفی در این باره اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش رو و به لحاظ احتمال بارش‌های سنگین باران و وقوع سیل در روزها و هفته‌های آینده و همچنین چالش‌های متأثر از ویروس کووید ۱۹ در حوزه حمل و نقل، قرارگاه مدیریت بحران به دستور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به قزوین و سایر استان‌ها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با تشکیل این قرارگاه که ساختار تشکیلاتی آن مشخص شده است سازوکارهای مورد نیاز جهت تقویت و تسریع خدمات‌رسانی فراهم و آمادگی تمام بخش‌ها جهت واکنش به موقع در پیش، حین و پس از بحران ارتقا می‌یابد.

حق لطفی با تاکید بر اینکه در مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر تمام امور ضروری در مواجهه با بحران تاکید شده ادامه داد: پایش و مدیریت راه‌ها، هماهنگی امور ماشین آلات راهداری، حمل و نقل عمومی مسافران، امور عملیاتی مرکز مدیریت راه‌ها، تحلیل و پیش بینی بارش‌ها و ترددها، اعلام هشدارها و اخطاریه‌های هواشناسی، نظارت و تأمین بهداشت و سلامت در مجتمع‌های بین راهی، ایمنی حمل و نقل و ترافیک، ایمن سازی راه‌ها پس از سیل و تهیه آمار و فهرست راه‌های مسدود شده از جمله موارد پیش بینی شده‌ای است که توسط قرارگاه مرکزی مدیریت بحران این اداره کل با جدیت رصد و پیگیری خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با برگزاری جلسات روزانه قرارگاه، انسجام بخشی به فعالیت‌ها و بهره گیری از توان تمام نیروهای انسانی در حوزه راهداری و حمل و نقل در جهت حفاظت و صیانت از ایمنی راه‌ها و حمل و نقل تلاش می‌کند و در این راستا کشیک‌های شبانه روزی نیز در اداره کل و ادارات شهرستانی تعیین شده تا نظارت مستمر بر وضعیت راه‌ها داشته باشند.

حق لطفی افزود: حدود ۳۰۰ نیروی راهدار به همراه ۲۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین عملیات نوروزی راهداری را برعهده دارند و در زمان بارندگی شدید و سیل در آماده باش کامل خواهند بود.
سیل در سال جاری ۲۷۰ میلیارد ریال به ابنیه فنی و راه‌های استان قزوین خسارت وارد کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان قزوین حمل و نقل عمومی راهداری و حمل و نقل جاده سیل مدیریت بحران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی راهداری و حمل و نقل جاده ای مدیریت بحران راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مهر، صمیم مرادی روزبهانی، عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان کنارک درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملاً درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰ درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

کد خبر 6089774

دیگر خبرها

  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس