Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@01:12:24 GMT

مسکن در تهران ماهیانه ۳ درصد گران می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۰۸۵۹

مسکن در تهران ماهیانه ۳ درصد گران می شود

در ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۸ میانگین قیمت مسکن در شهر تهران ماهیانه ۳.۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

 تحولات بازار مسکن در شهر تهران از بهمن ماه ۱۳۹۷ تا دی ماه ۱۳۹۸ نشان می‌دهد میانگین رشد متوسطه قیمت مسکن به صورت ماه به ماه قبل برای یک دوره ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه سال جاری در شهر تهران ۳.۱ درصد  رشد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازه زمانی متوسط قیمت مسکن در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ بیشترین رشد معادل ۱۱.۴ درصد و در شهریور ماه کمترین رشد معادل ۳.۵- را تجربه کرده است.

این آمار که از سوی دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ارائه شده همچنین گویای آن است که میانگین نرخ رشد ۱۲ ماهه قیمت مسکن شهر تهران منتهی به دی ماه ۱۳۹۸ حدود ۵.۵ درصد بوده است. همچنین ارزش ریالی معاملات انجام شده در دی ماه ۱۱ هزار و  ۹۲۰  میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۱ درصد رشد نشان می دهد.

از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه ۱ با ۳۰ میلیون و ۲۲ هزار تومان در هر متر مربع بیشترین و منطقه ۱۸ با ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان کمترین متوسط قیمت را داشته‌اند.

این گزارش همچنین حاکی است که مناطق ۱، ۳، ۲، ۶، ۵ و ۴ به ترتیب مناطقی هستند که متوسط قیمت در آنها از متوسط شهر تهران بیشتر بوده است.

بیشترین رشد متوسط قیمت در دی ماه ۱۳۹۸ نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۱۶ به میزان ۶۸ درصد تعلق داشته و کمترین میزان رشد نیز در منطقه ۱ به میزان ۳۱ درصد رخ داده است.

از سوی دیگر بررسی متوسط قیمت مسکن بر اساس متراژ های مختلف واحدهای مسکونی نشان می‌دهد قیمت در دی ماه سال جاری در کلیه بازه ها دارای رشد بوده و واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۴۰ متر مربع بیشترین رشد قیمت را به میزان ۵۱.۶ درصد و واحدهای با متراژ ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر مربع کمترین رشد قیمت را به میزان ۲۶.۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل تجربه کرده‌اند.

لازم به ذکر است در دی ماه ۱۳۹۸ تعداد کل معاملات مسکن شهر تهران به ۱۰.۹ هزار واحد رسید که نسبت به ماه قبل ۱۲.۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۸.۲ درصد رشد داشته است.

همچنین متوسط قیمت مسکن شهر تهران در دی ماه سال جاری ۱۳.۸ میلیون تومان در هر متر مربع بوده که نسبت به ماه قبل ۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نسبت به ماه مشابه سال قبل دی ماه ۱۳۹۸ متوسط قیمت قیمت مسکن شهر تهران دی ماه متر مربع منطقه ۱ ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟

آپارتمان‌های بازار مسکن کلان‌شهر‌ها فارغ از تفاوت قیمتی با تهران، در متراژ هم با وضعیت مسکن پایتخت اختلاف چشمگیر دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در بازار مسکن تهران، عمده تقاضا برای واحد‌های مسکونی با مساحت زیر ۸۰ مترمربع است که البته طی سال‌های اخیر به تناسب این مدل گرایش به خرید خانه، ساخت‌وساز‌ها نیز تا حدودی به سمت ساخت واحد‌های مسکونی یک خواب و حداکثر دو خواب پیش رفته است.

اما در کلان‌شهر‌ها هم ساخت و ساز‌ها دارای مساحت سه‌رقمی است و هم تقاضا کماکان واحد مسکونی بزرگ را مطالبه می‌کند.

در کلان‌شهر تبریز، متوسط قیمت مسکن بر اساس قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها حدود ۳۵ میلیون تومان در مترمربع است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت مسکن در مناطق مختلف تبریز را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن