Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:41:57 GMT

کمک فائو به ایران برای مبارزه با موج جدید هجوم ملخ‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۱۶۰۱

کمک فائو به ایران برای مبارزه با موج جدید هجوم ملخ‌ها

دفتر فائو در تهران روز پنجشنبه اعلام کرد: در شرایطی که منطقه جنوب غرب آسیا و شرق آفریقا با شدیدترین موج ریزش ملخ‌های صحرایی در ۲۵ سال اخیر مواجه شده است، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) توافقنامه‌ای را با سازمان حفظ نباتات ایران برای تقویت توان کشور در مقابله با این آفت منعقد کرد.

بر این اساس، فائو در چارچوب یک پروژه اضطراری همکاری‌ فنی، ظرفیت فنی ایران را در زمینه هشدار زودهنگام، پایش و مدیریت ملخ‌های صحرایی ارتقا می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه که از سوی فائو تامین مالی شده است، از طریق ارائه دانش، مهارت‌ها و تجهیزات لازم، از تلاش‌های مدیران و کارشناسان ملی و محلی ایران (در پنج استان جنوبی خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، و سیستان و بلوچستان) در زمینه تشخیص، ردیابی و پاسخ سریع به هجوم ملخ‌های صحرایی حمایت می‌کند.

براساس این توافقنامه، فائو با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور، کارگاهی برای ارائه مهارت‌های آموزشی به سه کارشناس ایرانی برگزار می‌کند و در ادامه، فائو با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ۳۲۰ کارشناس مبارزه با ملخ‌ها، حفظ نباتات و کشاورزی در پنج استان یادشده، آن‌ها را در زمینه کاربرد مؤثر و نگهداری بهینه سم‌پاش‌های فوق سبک (ULV) آموزش می‌دهد.

البته در جریان این کارگاه‌ها، توان فنی این ۳۲۰ کارشناس در زمینه اجرای عملیات پایش، کنترل و گزارش‌دهی در خصوص وضعیت ملخ‌های صحرایی بیش از پیش ارتقا می یابد.

همچنین براساس دیدگاه مشورتی واحد خدمات اطلاعات ملخ‌های صحرایی فائو (DLIS)، یک نرم‌افزار کاربردی (اپلیکیشن) آفلاین دو زبانه انگلیسی-فارسی برای ثبت و جمع‌آوری داده‌های مرتبط با ملخ‌های صحرایی توسعه خواهد یافت.

هدف از توسعه این نرم‌افزار کاربردی، تسهیل تلاش‌های دست‌اندرکاران ایرانی در زمینه ثبت و جمع‌آوری داده‌های متنی، گرافیکی، تصویری و ویدئویی مرتبط با زیست‌شناسی، رفتار، پایش، گزارش‌دهی و اقدامات کنترلی در مقابل ملخ‌های صحرایی است.

فائو همچنین از طریق خرید ۳۰ سمپاش فوق‌سبک خودرویی، ۵۰ سمپاش فوق‌سبک دستی، ۱۵۰ دست البسه حفاظتی برای نیروهای سمپاش و تامین آفت‌کش‌های مورد نیاز، از تلاش‌ کشور برای تاسیس ۲ مرکز دائمی کنترل ملخ‌های صحرایی حمایت می‌کند.

فائو براساس آموزه‌ها و تجارب موفق به‌دست آمده، در جریان اجرای پروژه و دستاوردهای حاصل از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت ملخ‌های صحرایی، یک گزارش راهبردی مشاوره‌ای را برای مسئولان ملی تدوین و ارائه خواهد کرد که این گزارش راهبردی بر مسئله مدیریت ملخ‌های صحرایی در سطح کشوری متمرکز خواهد بود.

فائو، به عنوان نهاد پیشروی سازمان ملل در زمینه توسعه کشاورزی و تأمین امنیت غذایی، توان فنی و کارشناسی پرسابقه‌ای در زمینه پایش جمعیت ملخ‌های صحرایی و کمک به کشورها برای مقابله با این آفت مهاجر ویرانگر دارد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سازمان ملل متحد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور فائو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سازمان ملل متحد سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور فائو سیستان و بلوچستان سازمان ملل متحد سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور فائو ملخ های صحرایی حفظ نباتات ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: سال گذشته از ۴۲ هزار سوت زنی مالیاتی که در سامانه سوت زنی ثبت شده بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به حوزه فعالیت پزشکی بوده است.

مستوفی گفت: ازاین گزارش‌ها حدود ۱۰ هزار تخلف با بازدید میدانی به تایید رسید و اطلاعات آن به سازمان نظام پزشکی ارسال شد تا سازمان برابر با ضوابط قانونی با این موارد برخورد کند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی خاطر نشان کرد: عمده گزارش‌های ثبت شده مربوط به اخذ وجه به وسیله کار و عدم استفاده از کارتخوان بوده است.

وی افزود سازمان مالیاتی نسبت به احصا کارت‌هایی که پزشکان به جای کارتخوان از آن برای دریافت وجه استفاده می‌کردند، اقدام کرده و از این اطلاعات برای محاسبه مجموع درآمد این پزشکان و محاسبه مالیات استفاده می‌شود.

مستوفی گفت : علاوه بر این تخلفات موجب می‌شود تا برخی از پزشکان از امکان مشوق‌های مالیاتی ماده ۱۰۰ محروم شوند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی همچنین درباره موضوع ممنوع الخروجی مدیر عامل یکی از بانک‌های خصوصی به دلیل ارائه ندادن اطلاعات تراکنش‌های مشکوک بانکی فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی افزود: هماهنگی لازم با اعضای هیئت مدیره این بانک انجام شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است