Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امتیاز گُل» از کارشناسان مشهور مسائل امنیتی پاکستان روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی توییتر، به صحبت های اخیر وزیر امور خارجه آمریکا و تکرار مواضع مرتبط با تداوم فشار حداکثری علیه ایران، اشاره کرد و آن را ادامه سیاست زشت در بُعد روابط میان کشورها و پاسخ آنها به یکدیگر توصیف کرد.

وی افزود: تحریم های جدید آمریکا در حالی اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران در حال مبارزه کرونا است، ویروسی که بیش از یک هزار نفر در این کشور قربانی گرفته و هزاران نفر دیگر نیز مبتلا به این بیماری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امتیاز گُل تاکید کرد: چه چیزی می تواند ناخوشایندتر از زورگویی علیه ملتی باشد، جایی که تحریم های اقتصادی آمریکا از قبل آنان را نشانه رفته و اکنون گسترش شیوع ویروس کرونا نیز زندگی این ملت را فلج کرده است با این وجود سیاست بی رحمانه آمریکایی ها متوقف نمی شود.

وی اظهارات اخیر «آلیس ولز» دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر توصیه او به کشورها درخصوص مدیریت شیوع کرونا بدون اشاره به دو کشور مهم غرب و شرق آسیا یعنی ایران و چین، را مورد سرزنش قرار داد و افزود: صحبت های آلیس ولز بسیار حیرت برانگیز است، وی هیچ اشاره ای به ایران و چین نمی کند در حالی که این دو کشور طی هفته ها و ماه ها اخیر در حال نبرد با کووید-۱۹ هستند.

نخست وزیر پاکستان سه شنبه گذشته با تاکید بر ضرورت پایان یافتن تحریم ضدایرانی آمریکا، گفت: تحریم های آمریکا مانعی در مسیر مبارزه ایران با ویروس کرونا است.

«عمران خان» در مصاحبه با آسوشیتدپرس و با اشاره به تاثیرات تحریم های آمریکایی علیه ایران، تصریح کرد: این تحریم ها توانایی ملت ایران برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا را تحت تاثیر قرار داده است.

وزیر امور مذهبی پاکستان نیز در واکنش به استمرار تحریم های یکجانبه آمریکا و همچنین تروریسم اقتصادی و پزشکی علیه ملت ایران گفت: سیاست های ضدایرانی دولت ترامپ مغایر با حقوق بشر و انسانیت است.

وزیر بهداشت پاکستان نیز طی گفت وگو با ایرنا با اشاره به ضرورت کمک همه کشورها برای مقابله با کرونا گفت: کشورها برای برداشتن تحریم دارویی امریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تلاش کنند.

وزیر هوانوردی پاکستان روز گذشته در دیدار سفیر ایران گفت: تداوم تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی که ملت ایران در حال مبارزه با کرونا می‌باشد، اقدام ضدبشری و ضد انسانی است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بر توجه نکردن جامعه جهانی به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ایران و رفع تحریم‌ها تأکید کرد.

ظریف در پیامی توئیتی نوشت: در نامه‌ به دبیرکل سازمان ملل متحد، از این نهاد جهانی و دولت‌های عضو خواسته‌ام که به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه کشور من توجه نکنند.

وی افزود: در این نامه تأکید کرده‌ام که تحریم‌ها باید برداشته شوند؛ در حالی که کووید-۱۹ در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است.

برچسب‌ها ویروس کرونا پاکستان تحریم های دارویی آمریکا پروندهٔ خبری رایزنی های دیپلماتیک ایران برای مقابله با کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پاکستان تحریم های دارویی آمریکا پاکستان آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا پاکستان آمریکا آمریکا پاکستان آمریکا پاکستان پاکستان آمریکا جواد ظریف آمریکا آمریکا ویروس کرونا پاکستان تحریم های دارویی آمریکا ویروس کرونا علیه ایران وزیر امور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد