Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:29:56 GMT

رای الیوم: سیاست‌های آمریکا در قبال ایران شرم آور است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۲۷۷۸

رای الیوم: سیاست‌های آمریکا در قبال ایران شرم آور است

این روزنامه روز پنجشنبه در مطلبی نوشت: مواضع آمریکا برای ممانعت از ارسال کمک‌ها به ایران و جلوگیری از برطرف شدن تحریم ها در این شرایط سخت که حداقل باید تخفیف داده شود و یا بصورت موقت برداشته شود تا مردم ایران از این بحران عبور کنند بسیار شرم آور و از انسانیت دور است. 

رای الیوم اضافه کرد: این موضوع مایه تاسف است بخصوص اینکه دولت آمریکا ادعای رهبری جهان آزاد را دارد و درباره حقوق بشر بیشتر کشورهای جهان سوم سخن می گوید و از ما می خواهد تا آن را رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزنامه با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای جهانی برای این بحران با ایران ابراز همدردی کرده‌اند، افزود: در راس این کشورها چین است که با وجود درگیری با بحران بزرگ، برای کمک به مردم ایران تجهیزات پزشکی ارسال کرد.    

نویسنده مطلب به سخنان اخیر " محمد جواد ظریف " وزیر امور خارجه کشورمان خطاب به کشورهای جهان برای کمک به ایران جهت مهار ویروس کشنده کرونا که به سرعت در حال پیشرفت است اشاره کرد و افزود:  این مطلب بسیار مهم است زیرا این ویروس تبعیض قائل نیست و برای مقابله با آن انسان‌ها نیز نباید تحت رفتارهای تبعیض آمیز  قرار گیرند.  

 وی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر و کویت با ارسال تجهیزات، برای کمک به مردم ایران اعلام آمادگی کردند، اضافه کرد: قطر بلافاصله کمک های خود را ارسال کرد و کویت 10 میلیون دلار برای کمک به ایران جهت مقابله با این ویروس اختصاص داد. 

رای الیوم ادامه داد: " شیخ عبدالله بن زاید " وزیر امور خارجه امارات به رغم اینکه کشورش در برخی موضوعات با ایران اختلاف دارد در اقدامی که برخی رسانه‌ها آن را نادر دانسته‌اند، با " محمد جواد ظریف" تماس برقرار و همبستگی خود با مردم ایران را اعلام کرد. 

نویسنده ادامه داد: ما انتظار داشتیم عربستان سعودی به رغم وجود اختلاف‌های سیاسی در راس کشورهای کمک کننده به ایران که در معرض این ویروس همه‌گیر قرار گرفته و در تحریم‌های سخت آمریکا به تجهیزات پزشکی نیاز دارد، قرار گیرد اما حکومت عربستان سعودی نمی‌خواهد اختلاف‌های سیاسی و بحران‌های انسانی را از یکدیگر جدا کند.  

رای الیوم اضافه کرد: این یک نقص بزرگ است زیرا مردم ایران یک ملت مسلمان هستند و در این بحران باید در کنار آنها ایستاد و از اعمال سایر ملاحظات سیاسی خودداری کرد همانطور که برخی کشورهای حوزه خلیج فارس اینگونه عمل کردند.

این روزنامه در پایان نوشت: همه کشورهایی که برای محدود کردن ویروس و نجات بیماران در کنار ایران ایستادند شایسته هستند اما باید بیشترین تشکر را از برخی کشورهای حوزه خلیج فارس کرد که با غلبه بر اختلافات خود، ملاحظات انسانی را بر سیاسی ترجیح دادند و برای ارسال کمک به ایران تلاش کردند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آسیای غربی ایالات متحده آمریکا امارات‌ متحده ‌عربی رسانه های عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آسیای غربی ایالات متحده آمریکا امارات متحده عربی رسانه های عربی آمریکا آمریکا جواد ظریف کویت کویت جواد ظریف عربستان آمریکا عربستان ویروس کرونا آسیای غربی ایالات متحده آمریکا امارات متحده عربی رسانه های عربی برای کمک مردم ایران رای الیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۲۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود