Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:44:48 GMT

گول گانودرما نخورید

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۳۷۰۱

گول گانودرما نخورید

قارچ گانودرما نوعی قارچ است که در مناطق گرم و مرطوب آسیایی می‌روید. این قارچ عضو ثابت طب شرقی است و با اینکه بیشتر افراد این قارچ را به‌شکل تازه مصرف می‌کنند، ولی مصرف اَشکال دیگر آن به شکل پودر یا عصاره‌ٔ محتوی مولکول‌های خاص نیز رایج است.

 دکتر محمدمهدی رزمجو مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی، آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز پنجشنبه گفت: گانودرما امروزه در ایران صرفا به عنوان یک فرآورده غذایی از سوی چند شرکت، مجوز تولید و توزیع دارد و هیچ گونه تجویز دارویی و درمانی برای آن تایید نشده است و تبلیغاتی که در این زمینه انجام شود، از جمله موارد تبلیغات کاذب، اغواگرانه و سو استفاده از نگرانی های جامعه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: هیچ غذا و یا مکمل تغذیه ای خاصی در زمینه پیشگیری و درمان برای بیماریکرونا نقش نداشته و توصیه های اصلی بهداشتی به رعایت فاصله ایمن دست کم یک و نیم متر از افراد مشکوک به بیماری و شست و شو مداوم و صحیح دست با آب و صابون است.

مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بهره گیری از یک رژیم غذایی متعادل و سلامت بخش با تمرکز بر مصرف میوه و سبزی، لبنیات کم چرب و غلات سبوس دار و کاهش مصرف قند، نمک و چربی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ تندرستی می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا شیراز قارچ بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز قارچ بهداشت و سلامت ویروس کرونا شیراز قارچ بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت

  به گزارش تابناک به نقل از وبدا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آن‌ها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

دیگر خبرها

  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید