Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین جلیل جهانپور، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه معابر شهری و کانال ها نیز در این سیل دچار خسارت شده است، افزود: در زمان کنونی میزان خسارت وارد شده برآورد نشده ولی برای ترمیم و بازسازی تاسیسات، معابر و بخش های آسیب دیده نیاز به حدود ۵ میلیارد ریال اعتبار است.

وی اظهار داشت: دیواره سنگی سیل بند این شهر نیز در پی بروز سیل در حال تخریب بوده و باید برای حفظ و بازسازی آن هر چه زودتر اقدام کرد چراکه حفظ و بازسازی این دیواره به عنوان سرمایه ۷۰ تا ۸۰ میلیارد ریالی کوزه کنان برای مقابله با چنین حوادثی در آینده ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار کوزه کنان، با بیان اینکه سیل در بالادست این شهر به ۲ شاخه تقسیم می شود که یکی از آن ها از داخل شهر عبور می کند، گفت: دستگاه های ذیربط مانند امور آب و منابع طبیعی و آبخیزداری برای جلوگیری از خسارت های سیل در آینده، باید اقدام به مسیرگشایی و حریم‌گشایی رودخانه و مسیل ها کنند.

جهانپور، با اشاره به اینکه این سیل خسارت جانی دربر نداشت، ادامه داد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و احتمال بارش های تند در آینده باید برای جلوگیری از بروز خسارت ها با همکاری مدیریت ارشد استانی و شهری برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شود و هر چه سریع تر اقدام به ترمیم و اصلاح دیواره سنگی سیل بند کرد.

وی یادآوری کرد: هم اکنون نیروهای شهرداری اقدام به شستشوی معابر و بازگشایی مسیل ها کرده اند و فعالیت آن ها برای کمک به شهروندان و زدودن آثار سیل در سطح شهر ادامه دارد.

شهر کوزه کنان از توابع شهرستان شبستر در ۸۰ کیلومتری غبر تبریز دارای بیش ازپنج هزار نفر جمعیت است.

کد خبر 494037 برچسب‌ها سيل استان آذربایجان شرقی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل استان آذربایجان شرقی کوزه کنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • آشتی‌کنان در کرمان ناقص ماند!
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • آشتی‌کنان، چند ساعت قبل از عجیب‌ترین فوتبال!
  • مقام سازمان ملل : آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد