Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: ۲ فروند کشتی با ظرفیت هر کدام ۷۰ هزار تن گندم از کشور‌های روسیه و آلمان و به سفارش شرکت بازرگانی دولتی ایران برای تامین نیاز‌های داخلی کشور امروز در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: از مجموع برنامه ۴ میلیون تنی واردات گندم توسط سازمان بازرگانی دولتی ایران در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ حدود ۱.۳میلیون تن آن در بندر امام تخلیه و بقیه از طریق بنادر شمالی کشور وارد می‌شود.

امیری زاده با اشاره به درپیش بودن پهلوگیری ۱۰ فروند کشتی حامل گندم در فروردین ماه ۱۳۹۹ در بندر امام خمینی (ره) تصریح کرد: بخش مهمی از محموله‌های گندم وارداتی به بندر امام از طریق خطوط ریلی و بخش کمتری از طریق شبکه جاده‌ای کشور به اقصی نقاط کشور انتقال می‌یابد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ابراز امیدواری کرد در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۸۸ با افزایش تولید گندم، کشورمان دوباره به باشگاه صادرکنندگان گندم جهان بپیوندد.

این مقام مسئول اذعان داشت: برای واردات کالا‌های اساسی از جمله شکر، روعن خام نباتی، برنج از طریق بندر امام مشکل خاصی وجود ندارد و آمار‌ها از افزایش ۱۹درصدی ذخایر کالا‌های اساسی کشور حکایت می‌کند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واردات گندم بندر امام خمینی محصولات کشاورزی بندر امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان