Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:10:10 GMT

مهم‌ترین اخبار فرهنگی و هنری خراسان رضوی در سال 98

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۵۱۶۱

مهم‌ترین اخبار فرهنگی و هنری خراسان رضوی در سال 98

ایسنا/خراسان رضوی سال 98 چون سالیان گذشته، شاهد اتفاقات فرهنگی و هنری بسیاری در زمینه‌های مختلف بودیم؛ اتفاقاتی که گاه شیرین و گاه تلخ بود و ایسنا روایت‌گر این اتفاقات بوده است.

این گزارش مروری کوتاه بر رویدادهای فرهنگی و هنری‌ است که سال گذشته در خراسان رضوی اتفاق افتاده و روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروردین

مهدی زارعی معاون فرهنگی جدید شهردار مشهد شد

مهدی زارعی کلات طی حکمی از سوی محمدرضا کلایی به عنوان معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد منصوب شد.

نقش اخلاق در گفت‌وگو و عمل اجتماعی

مصطفی ملکیان با تاکید بر اینکه گفت‌وگو مقدمه عمل اجتماعی است و خود عمل اجتماعی نیست گفت یعنی افرادی که به گفت‌وگو می‌پردازند، باید به نتیجه آن التزام بورزند تا در ادامه عمل اجتماعی آغاز شود.

معاون فرهنگی پیشین شهردار مشهد: نمره خدمت معاونت فرهنگی قابل‌قبول بود

دکتر هادی بختیاری در جلسه آیین تکریم و معارفه معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در شهرداری مرکز، ضمن سپاس از تلاش همکاران سازمان فرهنگی اظهار کرد  هیچ تلاشی کامل نیست اما نمره دوستان ما در این 18 ماه قابل قبول بود.

نماد شهر جهانی گوهرسنگ‌ها، میهمان نوروزی میدان شهدای مشهد

المان طراحی شده به عنوان نماد شهر جهانی گوهرسنگ‌ها میهمان نوروزی میدان شهدای مشهد بود که مورد توجه مردم قرار گرفت.

فرامرز عامل بردبار: عکاسی زندگی من است

فرامرز عامل بردبار گفت زندگی من به دو بخش تقسیم می‌شود، یک بخش آن خانواده و فرزندانم و بخش دیگر آن دنیا من در عکاسی است اما با همه این احوال حاضرم عکاسی را در برابر اخلاق کنار بگذارم و اگر قرار باشد بین عکاسی و اخلاق یکی را انتخاب کنم قطعا اخلاق را انتخاب می‌کنم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی منصوب شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی را به‌ عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی منصوب کرد.

اولین موقوفه جمعی کشور در مشهد افتتاح می‌شود

مدیر مجموعه موسسه خیمه‌الاانتظار از افتتاح اولین موقوفه جمعی کشور با عنوان «موقوفه جمعی مهدوی» با مبلغ 2 میلیارد تومان با واگذاری بیش از 24 هزار سهم وقفی 50 هزار تومانی، با مشارکت مردمی در مشهد خبر داد.

اردیبهشت

اهداء دو شی تاریخی توسط یک شهروند به میراث فرهنگی

مدیر میراث فرهنگی قوچان گفت در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و مواریث فرهنگی در تاریخ فروردین ۹۸ تعداد دو پیه سوز دوره اسلامی در حین عملیات کشاورزی در روستای ناوخ کشف و توسط یکی از اهالی فرهنگ‌دوست روستا به میراث فرهنگی شهرستان اهداء شد.

آغاز به کار دبیرخانه دائمی جشنواره هنرهای شهری مشهد

صدرا یوسفی آسیب‌های جدی جشنواره هنرهای شهری مشهدی را شتاب‌زدگی و پرداختن به جشنواره در مدت زمانی کوتاه دانسته و تاکید کرده که طبق مصوبه‌ای که کمیسیون محترم فرهنگی شورا و دستور شهردار و معاون ایشان داشتند، دبیرخانه جشنواره به صورت دائمی آغاز به کار کرده و تلاش ما آن است تا فعالیت جشنواره در طول سال گسترده شده و برنامه‌ریزی برای جشنواره در طول سال انجام گیرد.

تدارک ویژه تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای ماه مبارک رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تدارک ویژه با اشاره به تدارک ویژه این اداره کل در ماه مبارک رمضان به برگزاری 1400 حلقه تفسیر قرآن کریم اشاره کرد.

نرگس آبیار: کشور ما نیازمند برگزاری جشنواره‌هایی با عنوان ایمنی است

نرگس آبیار معتقد است ما جزو کشورهایی است که بلایای طبیعی زیادی در آن رخ می‌دهد و موضوع ایمنی، بحرانی و جدی است به همین دلیل برگزاری جشنواره‌ای مانند «جشنواره فیلم‌کوتاه جامعه ایمنی» جایش در کشور ما خالی بود.

رونمایی از قدیمی‌ترین مصحف با دستخط منسوب به حضرت علی(ع)

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان از قدیمی‌ترین مصحف کامل جهان با دست‌خط منسوب به حضرت علی(ع) رونمایی شد.

نگارخانه فرهنگ‌سرای غدیر مشهد افتتاح شد

نگارخانه فرهنگ‌سرای غدیر مشهد به عنوان اولین گالری حرفه‌ای و تخصصی فرهنگ‌سراهای مشهد با حضور استاد محمود کلاری؛ عکاس و فیلم‌بردار سرشناس کشورمان، دکتر مصحفی؛ معاون فرهنگی هنری و رضا دانایی؛ معاون اجتماعی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد و جمعی از هنرمندان عکاسی و فیلمسازی، افتتاح شد.

خرداد

خراسان رضوی در زمینه حفط زبان فارسی مسئولیت دارد

محسن مومنی شریف با بیان این که متاسفانه امروز با زبان فارسی برخورد خوبی نشده است، تاکید کرد که بی‌اهتمامی و بی‌تعصبی دانشگاه‌های ما کار را به جایی رسانده است که این زبان رو به فرسایش است. استان خراسان رضوی در زمینه حفط زبان فارسی مسئولیت دارد.

"بهار جان‌ها"، بهانه‌ای برای باهم بودن

شهرداری مشهد با برگزاری ویژه برنامه‌ای با عنوان «بهار جان‌ها» در مناطق 13 گانه مشهد، میزبان زائران و روزه‌داران در ماه رمضان بوده است؛ ماهی که در آن پاداش‌ها چندین برابر است و انسان با خودسازی، زمینه رسیدن به  کمالات نفسانی را فراهم می‌کند و موجب تقرب الهی می‌شود؛ این ماه فرصتی مغتنم برای عبادت و مهم نهادینه شدن بخشش به‌واسطه فیض الهی روزه در وجود بندگان است.

مجسمه رستم و رخش نمادی از شاهنامه و گذر از هفت‌خوان است

کاوه اسفندیاری گفت قصد من از ساخت این مجسمه این بود که تداعی کننده هفت‌خوان رستم باشد به این شکل که نقش رستم و رخشی که این هفت‌خوان را پشت سر گذاشته‌اند به تصویر کشد.

جایگاه قابل توجهی برای فرش ایرانی قائل نیستیم

مدیر عامل شرکت فرش دستباف آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه قدردان میراث نیاکان‌مان نیستیم، گفت متاسفانه جایگاه قابل توجهی برای فرش ایرانی قائل نیستیم در حالی که جنبه هنری فرش دستباف ایرانی از جنبه اقتصادی آن مطرح‌تر است.

شناخت‌نامه‌های پدر به روایت پسر

در مورد زندگی‌نامه دکتر شریعتی تاکنون مهم‌ترین اثری که منتشر شده است، دو جلد کتاب «طرحی از یک زندگی» نوشته زنده‌یاد دکتر پوران شریعت‌رضوی است. به زبان انگلیسی نیز مهم‌ترین اثر در این زمینه «مسلمانی در جستجوی ناکجاآباد» اثر دکتر علی رهنما است.

تیر

کتابخانه شهید مدافع حرم "محمدی مفرد" در مشهد افتتاح شد

با حضور جمعی از مسئولان لشگری و دولتی خراسان رضوی کتابخانه عمومی مشارکتی شهید مدافع حرم مهدی محمدی مفرد با همکاری قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مشهد افتتاح شد.

پیشنهاد روز ورود امام رضا(ع) به توس به عنوان روز ملی مشهد

احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با بیان این که فرآیند انتخاب روز ملی مشهد توسط شورای فرهنگ عمومی استان به شورای شهر واگذار شد، افزود این کار توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر پیگیری شده است.

امروز حال موسیقی اصلا خوب نیست

رستاک حلاج گفت امروز حال موسیقی اصلا خوب نیست و به این نتیجه رسیدم که اگر دنبال آن چیزی که درونت است، بروی و کار خودت را بکنی و جدی بگیری، مخاطب جدی می‌گیری.

موفق شدن ساده؛ اما موفق ماندن بسیار سخت است

هوشنگ مرادی کرمانی گفت موفق شدن بسیار ساده است؛ اما موفق ماندن بسیار بسیار سخت است. زمانه ما، زمانه بسیار بدی برای زبان و ادبیات، سینما، موسیقی و...شده و جوان‌ها به محض مطرح شدن، دوامی ندارند؛ به عنوان مثال ما شاعران بسیاری داریم و کسانی هستند که با یک کتاب موقعیتشان تمام می‌شود و خودشان در پیش چشم خودشان می‌میرند.

فقدان مجموعه‌ای هم‌چون پردیس تئاتر اهمیت ساخت آن را چند برابر می‌کند

آرش خیرآبادی گفت این‌که چرا یک پردیس تئاتربه این میزان برای ما مهم می‌شود به این دلیل است که هم‌چین مجموعه‌ای در مشهد نداریم.

شعر شاعر را می‌سراید و نه برعکس

محمدعلی بهمنی ترانه‌سرا و شاعر نامدار ایرانی درباره ترانه‌سرایی در حوزه رضوی گفت ترانه معمولاً همراه‌ ترنم است و نهایتاً می‌تواند در بخش میلاد حضرات معصومین (ع) معنا داشته باشد. بعضاً شاهد ترانه‌های موفقی نیز در شان بزرگان دینی بوده‌ایم.

استاد امیر برزگر خراسانی درگذشت

استاد برزگر خراسانی از شعرای معاصر و به نام کشور در پی یک دوره بیماری سخت درگذشت. امیر برزگر خراسانی فارغ‌التحصیل هنرهای زیبا در رشته نقاشی است. او در جوانی به استخدام دانشکده علوم پزشکی  مشهد در آمد و سال‌‏ها به عنوان مسئول روابط عمومی آن دانشگاه خدمت کرد.

رونمایی از بزرگترین مجسمه «رستم» ایران

یک مجسمه‌ساز گفت که می‌توان مجسمه «رستم» را به عنوان بزرگ‌ترین مجسمه ایران که در ورودی شهربازی الماس‌شهر در منطقه گردشگری سپاد مشهد قرار گرفته است، معرفی کرد. مجسمه «رستم» با مشارکت بخش خصوصی به عنوان بزرگترین مجسمه ایران در شهربازی الماس‌شهر ساخته شده است.

مرداد

روزگار سیاه بلک‌باکس‌های مشهد

بلک‌باکس‌ها یکی از اولین و بدیهی‌ترین نیازهای تئاتر هستند؛ نیازی که این روزها در مشهد تبدیل به چالشی جدی شده است.سالن‌های خورشید، مستقل، بهار، اشراق و شمایل پنج سالن بلک باکس مشهد هستند که از این پنج سالن، دو سالن با مشکلاتی از قبیل تعطیلی و پایان مهلت اجاره‌ روبه‌رو است و سالن اشراق که متعلق به حوزه هنری است نیز به ادعای برخی هنرمندان فقط در اختیار برخی از نمایش‌ها قرار می‌گیرد و همه نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

مسئولین ما سواد رسانه‌ای ندارند

محمد صالح مفتاح گفت که مسئولین ما سواد رسانه‌ای ندارند اصلا نمی‌دانند در چه فضایی کار می‌کنند چه بسا افرادی که در فضای رسانه کار و فعالیت دارند اما صرفا به دلیل سوابق سیاسی و ارتباطی خود در این جایگاه هستند.

برگزاری نخستین گذر فرهنگ و هنر در مشهد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت که با توجه به برنامه جامع اقتصادی استاندار محترم برای تحقق مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، نمایشگاه فصلی «گذر فرهنگ و هنر» با هدف ارائه آثار هنری وابسته به صنایع فرهنگی در کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود.

عبدالحسین خسروپناه: مبانی دنیای مدرن موسیقی‌هایی را طراحی می‌کند که مصداق غنای لهوی است

عبدالحسین خسروپناه گفت که دنیای مدرن که مبنایش اومانیسم، سوبژکتیویسم و سکولاریسم است، با این مبنا بر روی هنر مدرن و موسیقی مدرن اثر گذاشته و موسیقی‌هایی را طراحی می‌کند که دقیقا مصداق غنای لهوی است

علم‌الهدی: نباید باعث ترویج فسق و فجور در جامعه شویم

آیت‌الله سید احمدعلم‌الهدی تاکید کرد که نباید در بحث موسیقی سردمدار فسق و فجور باشیم.

شهریور

دو عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی استعفا دادند

«سید جواد اشکذری» و «مرتضی ملتجی» از اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی به دلیل آنچه «اعتراض به وضعیت اسفبار تئاتر استان» اعلام کرده‌اند؛ استعفا دادند.

نکوداشت مهدی اخوان ثالث برگزار شد

نکوداشت استاد مهدی اخوان ثالث با حضور شاعران و پیشکسوتان زبان و ادبیات فارسی در آرامگاه فردوسی برگزار شد.این مراسم  در کنار آرامگاه این شاعر معاصر خراسانی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و خردسرای فردوسی برگزار شد.

افتتاح یک مرکز تخصصی تئاتر در مشهد

«مرکز تئاتر کربن» که دارای مجوز رسمی از اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و تمامی فعالیت‌های تئاتری از آموزش تا تولید را پوشش می‌دهد با مدیریت تنی چند از اهالی خراسان در مشهد آغاز به کار کرده است.

نگاه معاصر به نهضت حسینی، هدف بیلبوردهای کمپین «مشهد برای حسین(ع»)

احسان مهدوی تاکید کرد که این بیلبوردها مربوط به کمپینی به نام «مشهد برای حسین(ع)» است و  هدفش این بود که بتواند نگاه معاصری به نهضت امام حسین(ع) داشته باشد و محرم طوری در مشهد ارائه شود که همه ببینند و بی‌تفاوت از کنار آن نگذرند؛ این اتفاق افتاد و این کمپین خیلی دیده شد، آنقدر دیده شده که بسیاری از افراد که نسبت به این قضیه بی‌تفاوت بودند و نسبت به آن موضع نشان دادند.

مهر

خراسان رضوی میزبان 120 هزار زائر اربعین از کشورهای همسایه است

خراسان رضوی پذیرا و میزبان 120 هزار زائر اربعینی خواهد بود که از کشورهای همسایه مانند افغانستان، پاکستان و آسیای مرکزی به ایران آمده و از مسیر مشهد راهی کربلا خواهند شد.

راه‌اندازی دفتر سازمان کشورهای فارسی‌زبان «آیتا» در مشهد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد ضمن بیان این که موضوع فارسی‌زبانی یک مرجع مهم ارتباط با شهرهای پیرامونی است از راه‌اندازی دفتر سازمان کشورهای فارسی‌زبان «آیتا» در مشهد خبر داد.

آبان

فروش بیش از ۸ میلیارد تومان در بیست‌ویکمین نمایشگاه کتاب مشهد

بیست‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد بیش از ۸ میلیارد تومان فروش را در کارنامه خود ثبت کرد.

اهدای  130 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در زمینه امور خیریه تاکنون 130 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شده است . آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سبب احیاء خانواده می‌شود و یک بار سنگین اجتماعی از دوش جامعه برداشته می‌شود.

خراسان رضوی مقام اول تعداد وقف‌های جدید در کشور را دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اعلام کرد که خراسان رضوی در 10 سال اخیر نسبت به استان‌های دیگر از وقف‌های بیشتری برخوردار بوده و هم این که ما هر سال با توجه به میانگین در این زمینه موفق بودیم و دلیل آن هم این است که از سال 1390 دفتر مشاوره وقف برای اولین بار درکشور، در استان خراسان رضوی ایجاد شد.

موفقیت خراسانی‌ها در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

هنرمندان خراسانی در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان افتخارآفرینی کردند.

آذر

خراسان رضوی؛ پرفروش‌ترین استان کشور در طرح پاییزه کتاب

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد که این طرح، در استان خراسان رضوی با استقبال بی‌نظیری روبه رو شد و با فروش بیش از  ۵۷ هزار عنوان کتاب با مبلغ بیش از ۱۶ میلیارد ریال پرفروش‌ترین استان کشور شد.

برای اولین بار، در دهه پایانی صفر اجرای سرود توسط بانوان برگزار شد

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی اعلام کرد که برای اولین بار حدود 40 اجرا توسط بانوان در محافل ویژه بانوان و در میان زائران دهه پایانی صفر برگزار شده است.

روایت هوشنگ جاوید از ریشه‌شناسی شب چلّه و آداب و رسوم آن

 هوشنگ جاوید گفت در حقیقت نوئل همان یلدای اروپایی و یا به قول امروزی‌ها همان یلدای ایرانی است.

تصویب اساسنامه خانه سینمای مشهد

مدیرعامل خانه هنرمندان مشهد گفت خانه هنرمندان مشهد با حمایت شهرداری و شورای شهر مشهد بعد از پیگیری فرایند شکل‌گیری خانه‌های ادبیات، گرافیک و موسیقی، این‌بار به‌سراغ احداث خانه سینما رفته است.

انتصاب معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد

شهردار مشهد طی حکمی محمد محسن مصحفی را به عنوان معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد منصوب کرد.

شُکر و شکایت زان «یار» دل‌نواز

در ساخت سه تار نمادهایی از عناصر شکل دهنده جهان هستی کنار یک‌دیگر چیده شده‌اند تا روایت‌گر داستان‌های گذشتگان باشند.

جزئیات برگزاری نخستین جشنواره «تولیدات رادیو زیارت» در مشهد

معاون سراسری رادیو زیارت به تشریح جزئیات برگزاری نخستین جشنواره «تولیدات رادیو زیارت» پرداخت.

در نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهدا و مفاخر مشهد چه گذشت؟

نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهدا و مفاخر مشهد با حضور 20 هنرمند مجسمه‌ساز کشور برگزار شد و جمعی از مسئولان و هنرمندان از آن بازدید کردند.

کلنگ مجتمع پردیس تئاتر مشهد به زمین خورد

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلنگ مجتمع پردیس تئاتر مشهد به زمین خورد.

مدیرمسؤول جدید روزنامه قدس منصوب شد

با حکم تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مرویان حسینی به سمت مدیرمسؤول روزنامه قدس منصوب شد.

دی

انتخاب خراسان رضوی به‌عنوان استان هدف و عضو ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع)

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان این‌که خراسان رضوی به‌عنوان استان هدف و عضو ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) انتخاب شد، افزود: با توجه به این‌که خراسان رضوی همه‌ساله میزبان جمعیت زیادی از زائران خارجی در مراسم اربعین حسینی است، بنا به دستور استاندار و پیگیری‌های معاونت زیارت و نیز موافقت رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در کشور، این استان به‌عنوان استان هدف و عضو ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) انتخاب شد.

بیانیه جامعه هنری خراسان رضوی به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی

جامعه هنری خراسان رضوی طی بیانیه‌ای، شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت.

اولین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی اقتباسی گام دوم برگزیدگان خود را شناخت

اولین جشنواره ملی نمایش‌نامه‌نویسی اقتباسی گام دوم اسامی برگزیدگان خود را اعلام کرد.

اعلام برگزیدگان جشنواره «نمایش‌نامه‌خوانی گام دوم»

اسامی برگزیدگان جشنواره «نمایش‌نامه‌خوانی گام دوم» اعلام شد. 

بهمن

موزه تخصصی حضرت زهرا(س) در قزوین راه‌اندازی می‌شود

دبیر جشنواره «یاس یاسین» اعلام کرد که اولین موزه تخصصی حضرت صدیقه طاهره(س) در جهان اسلام در قزوین افتتاح خواهد شد و امیدواریم این اتفاق تا ولادت حضرت ولی عصر(عج) محقق شود.

اهداء هزینه برگزاری اختتامیه جشنواره فجر به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد گفت هزینه برگزاری اختتامیه این جشنواره به هم‌وطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان اهداء می‌شود.

درخشش مشهدی‌ها در جشنواره تئاتر فجر

نمایش «ژنتیک»، جایزه ویژه هیأت داوران بخش صحنه‌ای سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را کسب کرد. سجاد انتظاری، هنرمند مشهدی به خاطر تولید تیزر تئاتر «خانواده محترم اردکانی»، مرجانه حسین‌پور به خاطر ثبت عکسی از تئاتر «آی‌راک» و مهدی صباحی به خاطر عکاسی از تئاتر  «عشق جلاد» مورد تقدیر هیأت داوران بخش عکس سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر قرار گرفت.

نمایشگاه مطبوعات به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد اعلام کرد که با اشاره به عدم برگزاری نمایشگاه مطبوعات در سال گذشته، اظهارکرد در نشست مشترک با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه در مشهد را مطرح کردیم که با استقبال وی همراه شد.

فعال شدن مجدد کارگروه ملی زیارت در خراسان رضوی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از فعال شدن مجدد کارگروه ملی زیارت در استان خبر داد.

بررسی فقهی حق اعتراض در سیره فاطمی از نگاه حجت‌الاسلام محلاتی

یک اندیشمند دینی تصریح کرد بروز اعتراض به شکل گسترده در سطح جامعه برای اولین مرتبه در تاریخ اسلام از جانب فاطمه زهرا(س) صورت گرفت.

اسفند

کمک به کاهش ضرر و زیان کسب و کارهای فرهنگی هنری، دغدغه مدیریت فرهنگی کشور است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت به‌طور طبیعی با توجه به شرایط پیش آمده، یکی از حوزه‌هایی که در معرض آسیب‌های اقتصادی قرار دارد، کسب و کارهای فرهنگی و هنری بزرگ و کوچک است.

نمایشگاه قرآن مشهد در ماه رمضان برگزار نخواهد شد

به دلیل شیوع و تسری ویروس کرونا، در ماه مبارک رمضان 99 نمایشگاه قرآن برگزار نخواهد کرد. جشن رمضان نیز که سلسله برنامه‌های معنوی برای نشاط معنوی در ماه مبارک رمضان است، در این ماه برگزار نخواهدشد.

۹۰ هزار مترمربع نقش و نگار بر دیوارهای شهر

۹۰ هزار متر مربع نقاشی دیواری بر دیوارهای شهر با مشارکت ادارات اجتماعی و فرهنگی مناطق نقش می‌بندد و از ۵۱۰ اثر دریافت شده، ۳۶۱ اثر در بخش دیوارنگاری و ۱۴۹ اثر نقاشی‌دیواری در بخش دانشگاهی دریافت شده است‌.

معنویات در باتلاق خرافات

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ابراهیمی، عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی مشهد در یادداشتی با عنوان «معنویات در باتلاق خرافات» به اهمیت این مسئله در زمان کنونی پرداخته است.

برگزاری مسابقه بین‌المللی نقاشی کودک مشهد با موضوع دست‌های پاک

فراخوان مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان مشهد با عنوان «دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی منتشر شد.

قربانیان کرونا ویروس در سینمای جهان

این روزها با فراگیر شدن ویروس کرونا و درگیری تمام کشورها، بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در سراسر جهان به حالت تعلیق درآمده‌اند که صنعت سینما نیز از این داستان مبرا نیست؛ اکران و فیلم‌برداری بسیاری از پروژه‌های سینمایی در سراسر جهان برای مدتی تعطیل شده تا وضعیت به حالت عادی بازگردد.

هادی فیاضی مدیرعامل شهرآرا شد

با صدور حکمی از سوی شهردار مشهد سید هادی فیاضی به سمت مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره و مدیر مسئول شهرآرا منصوب شد.

اعتکاف رجبیه در مشهد به ماه رمضان انتقال یافت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از انتقال اعتکاف رجبیه به ماه رمضان خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سال 98 ایسنا خراسان رضوي منطقه خراسان رضوی مشهد تبلیغات اسلامی خراسان رضوی جشنواره بین المللی تئاتر ستاد مرکزی اربعین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی ماه مبارک رمضان خراسان رضوی خراسان رضوی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی معاون فرهنگی حجت الاسلام پردیس تئاتر مشهد افتتاح عمل اجتماعی شهردار مشهد نمایش نامه برای اولین افتتاح شد ماه رمضان برگزار شد شورای شهر منصوب شد اداره کل گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)

نشست خبری تشریح برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه‌السلام) و تشریح ویژه‌برنامه‌های چله رضوی امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت با حضور فرهاد قائمیان مدیر این رویداد در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری باغ زیبای تهران برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073731 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر