Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه خبری سی‌بی‌اس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در نشست خبری کارگروه ویژه کاخ سفید برای مبارزه با کرونا اعلام کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) با به‌کارگیری داروی کلروکین (Chloroquine) برای درمان بیماری کووید-19 موافقت کرده است.

داروی کلروکین از رایج‌ترین داروهای مورد استفاده برای پیشگیری و درمان بیماری مالاریا به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ همچنین در بخشی از اظهارات خود از داروی ضدویروس رمدیسیویر (Remdesivir) که برای درمان ابولا مورد استفاده قرار می‌گیرد نام برد و اعلام کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از این دارو را نیز برای درمان بیماری کووید-19 در دست بررسی دارد.

شیوع ویروس کرونا (عامل بیماری کووید-19) در بیش از 170 کشور و قلمرو در اقصی نقاط جهان باعث شده‌ است که دولت‌ها و همچنین شرکت‌های داروسازی در سراسر جهان به دنبال کشف دارویی برای درمان و پیشگیری از این بیماری باشند.

با وجود آزمایش‌های اولیه واکسن‌هایی که ادعا می‌شود برای پیشگیری از شیوع کرونا مؤثر خواند بود، ورود این واکسن‌ها به بازار و قرار گرفتن آنها در دسترس عموم ممکن است چدین ماه به طول بینجامد. به همین دلیل برخی از محققان روی استفاده از داروهای مؤثر در پیشگیری و درمان سایر بیماری‌ها نیز تمرکز کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی منابع دولتی در کشورهای مختلف جهان، تاکنون بیش از 230 هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان شناسایی شده‌اند که از این تعداد حدود 9400 نفر جان باخته‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: داروی مالاریا درمان کرونا برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین «داروی رشد مجدد دندان» در جهان وارد فاز آزمایش بالینی می‌شود

پژوهشگران ژاپنی اعلام کردند که انجام آزمایش‌های بالینی اولین «داروی رشد مجدد دندان» در دنیا از ماه سپتامبر امسال در بیمارستان دانشگاه کیوتو این کشور آغاز می‌شود.
 
به گزارش یورونیوز؛ این دارو پس از دریافت تایید ایمنی، به بیمارانی که به طور مادرزادی فاقد مجموعه کامل دندان هستند داده خواهد شد تا اثربخشی آن بررسی شود. محققان امیدوارند فروش این دارو را در سال ۲۰۳۰ آغاز کنند.
 
هرچند تقریبا همه انسان‌ها به طور معمول ۳۲ دندان دارند، اعتقاد بر این است که حدود ۱ درصد از جمعیت جهان از یک بیماری مادرزادی به نام «آژنزی دندانی» رنج می‌برند که باعث عدم رشد یک یا چند دندان می‌شود.
 
این بیماری نه تنها غذا خوردن بلکه روند تکلم و بلع بیمار را نیز دچار مشکل می‌کند. در این میان فقدان شش دندان یا بیشتر، وضعیتی که به نام «الیگودونشیا» شناخته می شود، ارثی است و گفته می‌شود که حدود ۰.۱ درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار داه است.
 
به گفته بیمارستان کیتانو در بخش کیتا اوزاکای ژاپن، مرحله اول آزمایشات بالینی از سپتامبر امسال تا اوت ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.
 
این دارو در ابتدا برای تایید اثربخشی به صورت وریدی به ۳۰ داوطلب سالم بین ۳۰ تا ۶۴ سال تزریق می‌شود. این افراد باید حداقل یک دندان پشتی نداشته باشند تا در صورت اثرگذاری دارو و شروع رشد دندان مشکلی برایشان پیش نیاید. هرچند در مطالعات حیوانی تا به امروز این دارو بی‌خطر بوده و هیچ عارضه جانبی عمده‌ای دیده نشده است.
 
در مرحله بعد، این دارو در بیمارستان کیتانو برای بیماران مبتلا به کمبود مادرزادی دندان تجویز می‌شود. محققان قصد دارند در این مرحله شرکت‌کنندگان را به افراد بین ۲ تا ۷ سال که حداقل ۴ دندان خود را از بدو تولد از دست داده‌اند، محدود کنند.
 
کاتسو تاکاهاشی، رئیس بخش دندانپزشکی و جراحی دهان در بیمارستان کیتانو و محقق اصلی این مطالعه، اظهار داشت: «ما می‌خواهیم کاری انجام دهیم تا به کسانی که از کمبود یا نداشتن دندان رنج می‌برند کمک کنیم، در حالی که تا به امروز هیچ دارویی برای درمان دائمی این نقص وجود نداشته است. ما احساس می‌کنیم که انتظارات مردم برای دارویی جهت رشد دندان بالاست.»
 
داروی رشد مجدد دندان، پروتئینی به نام «USAG-1» را غیرفعال می‌کند، پروتئینی که در اصل مانع از رشد دندان‌ها می‌شود.
 
در واقع هنگامی که همه چیز طبیعی باشد، روند رشد پس از جایگزینی دندان دائمی به جای دندان شیری متوقف می‌شود. بر این اساس دانشمندان با تمرکز بر روی این پروتئین، یک پادتن تولید کرده‌اند که می‌تواند به طور موقت از عملکرد این پروتئین جلوگیری کرده و به دندان‌های جدید اجازه رشد دوباره بدهد.
 
پیشتر تزریق این دارو به موش‌هایی که تعداد دندان‌هایشان به طور مادرزادی کم بود، باعث شده بود تا آن‌ها دوباره دندان دربیاورند.
 
تیم تحقیق می‌گوید داروی جدید در آینده می‌تواند نه تنها در افراد دارای بیماری‌های مادرزادی، بلکه برای کسانی که به هر دلیلی دندان‌های خود را از دست داده‌اند استفاده شود و کاری کند که آن‌ها بار دیگر دندان دربیاورند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اولین «داروی رشد مجدد دندان» در جهان وارد فاز آزمایش بالینی می‌شود
  • ۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • پزشکیان: دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد
  • پزشکیان : دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ در درمان بیماری های خاص مانده‌ایم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل