Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، واروژ میناسیان با تبریک فرا رسیدن سال جدید و نوروز ۹۹ در روز جمعه، گفت: مسئولان از مردم خواسته‌اند تا به منظور مقابله با بیماری کرونا و شکست آن در خانه‌های خود بمانند و در تعطیلات نوروز سفر نکنند و جامعه ارامنه همراه با سایر هموطنان به این توصیه‌ها عمل می‌کنند و خواهان همکاری بیشتر مردم در این زمینه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه عمل نکردن به این توصیه‌ها، مشکلات را در این روزها چند برابر میکند، اظهارداشت: ما باید توجه داشته باشیم که نیروهای کادر درمانی و پرستاری در کشور آنقدر زیاد نیستند که در صورت شیوع بیشتر این بیماری بتوانند به همه کمک کنند و خدمات رسانی مطلوبی داشته باشند بنابراین باید خودمان با رعایت توصیه‌ها و نکات بهداشتی، وضعیت را بهتر کنیم.

میناسیان با اشاره به اینکه بسیاری از ارامنه مانند سایر هموطنان در تعطیلات عید نوروز به مسافرت می‌رفتند، خاطرنشان کرد: اما آنها امسال برای سفر برنامه ریزی نکردند و در همبستگی با سایر مردم در خانه‌ها و شهرهای خود ماندند و به پیشواز نوروز رفتند.

وی با بیان اینکه همه مراکز تجمع و اماکن گردشگری ارامنه در اصفهان تعطیل است، گفت: کلیسای وانک نیز مانند سایر مکان‌های میراث فرهنگی بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا تعطیل است.

وی افزود: که این کلیسا نوروز سال ۹۸ حدود ۱۱۲ هزار بازدیدکننده داشت.

رییس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به تعطیلی باشگاه آرارات اصفهان که برای فعالیت‌های ارامنه است، افزود: مراسمی مانند دعای جماعت و غسل تعمید نیز به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود و اگر فردی از جامعه ارامنه فوت کرد، پیکر او را به کلیسا نمی‌برند بلکه فقط با حضور اقوام درجه یک در آرامستان ارامنه به خاک سپرده می‌شود.

میناسیان همچین با بیان اینکه جامعه ارامنه اصفهان از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا اقدام به تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده و تحویل آن به خانواده‌های نیازمند و اطلاع رسانی درباره این بیماری از طریق شبکه‌های اجتماعی کردند، گفت: چند خیریه در بین ارامنه اصفهان، فریدن و چهارمحال و بختیاری در این زمینه فعال است.

بر اساس آخرین آمار، حدود ۱۰ هزار نفر ارمنی در استان اصفهان زندگی می‌کنند که حدود هشت هزار نفر آنها در کلانشهر اصفهان هستند.

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان در آخرین روز سال ۹۸ به یکهزار و ۶۴۶ تَن رسید و این خطه، رتبه دوم کشوری را پس از تهران در این زمینه دارد.

عباس رضایی، استاندار اصفهان وضعیت این استان را قرمز اعلام کرده و از مردم خواسته است که به این خطه سفر نکنند.

کد خبر 494127 برچسب‌ها مسیحیت - کلیسا كرونا در ايران استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوروز مسیحیت کلیسا كرونا در ايران استان اصفهان ارامنه اصفهان جامعه ارامنه بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شمسایی در بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال از تایلند اظهار داشت: خدا را صد هزار مرتبه شکر که توانستیم قهرمان شویم. ما دو سال قبل در مصاف با ژاپن بازی را واگذار کردیم و نایب قهرمان شدیم و اینکه چرا نتوانستم در آن سال جام قهرمانی را تقدیم مردم کنم بسیار ناراحت شدم و از مردم ایران بابت اینکه من را در این مدت تحمل کردند، بسیار تشکر می کنم.

او ادامه داد: از مسوولان فدراسیون و کمیته فوتسال که در این مدت کمک های زیادی به ما کردند، تشکر می کنم. سیزدهمین قهرمانی تیم ملی به نیت سیزدهم ماه رجب اتفاق بسیار خوبی بود و این قهرمانی هدیه ای از سمت من و بازیکنان فوتسال به مردم عزیز ایران بود.

او افزود: ما همه یک تیم بودیم و هر شخص وظیفه خودش را انجام می دهد و خدا را شکر در این مدت مسیر خوبی را طی کردیم.

شمسایی در رابطه با تمدید قرارداد خود با فدراسیون فوتبال و همچنین جام جهانی فوتسال گفت: پدیده های نوظهوری مانند فرانسه، هلند، تاجیکستان و افغانستان به این دوره از جام جهانی راه یافته اند و تیم های جدید را امسال در مسابقات شاهد خواهیم بود و باید برای همه مسابقات برنامه ریزی کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران افزود: در رابطه با قرارداد با فدراسیون باید بگویم من پیش از جام ملت های آسیا هم می توانستم قرادادم را تمدید کنم اما دوست داشتم این اتفاق پس از کسب عنوان قهرمانی رقم می خورد. در همین حال باید با رییس فدراسیون و رییس کمیته فوتسال جلسه ای برگزار کنیم تا به جمع بندی نهایی دست یابیم. ما زمانی که بهترین شویم می توانیم دست به کارهای بزرگتری بزنیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: همه تیم ها برای موفقیت در جام جهانی تلاش می کنند و کار راحتی نخواهیم داشت. ژاپنی که در دوره گذشته قهرمان آسیا شده بود در این دوره در مرحله گروهی حذف شد و این نشان می دهد که همه کشورها برای تقویت فوتسال خود برنامه ریزی کرده اند. در حال حاضر اکثر مربیان با کیفیت دنیا در فوتسال در آسیا حضور دارند.

کد خبر 6092373 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شدید نوار غزه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد