Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمصطفی میرسلیم، منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار «جهش تولید» که از سوی رهبر انقلاب برای سال۱۳۹۹ اعلام شد، اظهار داشت: کشور ما دربرگیرندۀ امکانات مادی فراوانی به طور متوسط ۴ برابر سایر کشورها است و خوشبختانه نیروی جوان متعهد و مستعد و تحصیل‌کرده و علاقه‌مند به اشتغال مولد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مقدمات لازم برای فعالیت‌های تولیدی فراهم است و اگر بخواهیم جهش ایجاد کنیم و از وضع رکود کنونی خارج شویم و به رونق دست یابیم باید موانع را برداریم، گفت: اولین مانع عدم باور برخی از مسئولان است که راه نجات را فقط در سر تعظیم فرود آوردن به بیگانگان و جلب رضایت زورمداران عالم می دانند و گویی اصلا اعتقادی به نتیجۀ سعی و کوشش خودمان و نویدهای الهی ندارند؛ مشکل آنها اعتقادی است و وجود آنها در هر سمتی که باشند مزاحم تحقق تولید و خودکفایی است چه رسد به جهش در تولید.

میرسلیم با اشاره به موانع تحقق تولید افزود: دومین مانع مشکلات متعدد و مزمن، فضای کسب و کار و دیوان‌سالاری خفقان آور است. سومین مانع رسوخ زد و بند و رفیق‌بازی در ارکان مختلف کشور است که مانع تأثیرگذاری شایستگان کارآفرین در سطوح مدیریتی کشور می‌شود؛ چهارمین مانع، عقب ماندگی و بلاتکلیفی نظام بانکی کشور است که نزدیک ۳۵۰ هزار میلیارد تومان سپرده های مردم را در مسیر دلالی های کاذب و فاسد صرف می کند به جای آن که در خدمت اشتغال مولد قراردهند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: پنجمین مانع وجود برخی حلقه‌های مفقود در زنجیرۀ تولید است که رفع آن مستلزم برنامه ریزی و جامع نگری است. ششمین مانع عدم توازن امکانات و قابلیت‌ها در نقاط مختلف کشور است که به اجرای سیاست‌های آمایش سرزمین نیاز دارد.

وی افزود: هفتمین مانع عدم تعمیم فرآیندهای دانش بنیان در کانونهای تولید و بیگانه بودن مراکز دانشگاهی ما از نیازهای تولیدی در بخشهای مختلف صنعت و کشاورزی و خدمات است. هشتمین مانع تحریم‌های ظالمانۀ آمریکا است که برای دور زدن آنها باید از ابتکارهای خاص استفاده کرد البته با مباشرت افراد کاردان و میهن دوست.

میرسلیم با تاکید بر اینکه تحقق شعار «جهش تولید» الزاماتی دارد که جز با همفکری و همدلی ارکان حکومت و مردم میسر نمی شود، تصریح کرد: البته بخش خصوصی باید تقویت شود تا خطر پذیر شود؛ در این میدان با رفاه‌طلبی و بدون جرأت و شهامت در خطر پذیری پیشرفتی حاصل نمی‌شود. اغلب بنگاه‌های ما در بخش خصوصی چشمشان به راههایی است که به ویژه‌خواری منتهی می‌شود و این روند قطعا باید اصلاح شود.

جهش تولید نیازمند وفاق ملی است

همچنین عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن و مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید، به تسنیم گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی، مجلس و دولت باید در سال جاری تلاش داشته باشند تا این شعار سال محقق شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته که سال رونق تولید بود عیلرغم تحریمها پیشرفتهای خوب و خودکفاییهایی در برخی از صنایع داشتیم، ادامه داد: در صنعت قطعه سازی، صنعت پتروشیمی، صنایع نفتی و شرکتهای دانش بنیان در سال ۹۸ پیشرفتهای خوبی داشتیم که باید این روند با جهش تولید افزایش پیدا کند.

نماینده مردم کرج در مجلس دهم، با بیان اینکه برای جهش تولید نیازمند وفاق ملی هستیم، اضافه کرد: امیدوارم پس از شکست ویروس کرونا یک عزم همگانی بین تمام دستگاهها ایجاد شود تا با قدرت به سمت جهش تولید حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اگر بتوانیم در بخش تولید جهش ایجاد کنیم و بازار داخلی و منطقه را در دست بگیریم میتوانیم در شرایط فعلی که با تحریمهای یکجانیه آمریکا مواجه هستیم پیشرفتهای مناسبی را ایجاد کنیم.

وزارت خارجه دیپلماسی اقتصادی را برای تحقق «جهش تولید» به کار گیرد

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاست خارجی هم در زمینه اقدامات مهم برای تحقق شعار سال ۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نام گرفت، به مهر گفت: به نظر می‌رسد اولین وظیفه را مجلس شورای اسلامی دارد تا با حذف برخی قوانین زائد و یا تصویب برخی قوانین به تولید کمک کرده و آن را رونق دهد.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، کشور دارای ظرفیت تولید است و برای اینکه بتوانیم شعار امسال یعنی جهش تولید را محقق کنیم، باید تمامی دستگاه‌ها به میدان آمده و تمامی توان خود را در این زمینه به کار گیرند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: دستگاه سیاست خارجی نیز در این میان باید دیپلماسی اقتصادی را جزو اولویت‌های خود قرار دهد تا در کنار دولت، تلاش خود برای تحقق شعار جهش تولید انجام دهد. وزارت امور خارجه باید زمینه‌های لازم را در بازارهای جهانی و به خصوص منطقه‌ای برای کالای ایرانی فراهم کند.

کنعانی مقدم افزود: باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که اگر تولید به صورت انبوه در داخل کشور صورت پذیرد و بیش از نیاز داخلی باشد، ما با یک بحران در داخل کشور مواجه می‌شویم و از همین رو است که در کنار جهش تولید باید به فکر بازارهای خارجی نیز بود تا کالای تولید شده را در آنها به فروش رساند.

تولید باید بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان، درون‌زا و برون‌گرا باشد

همچنین لطف‌الله فروزنده، سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» به باشگاه خبرنگاران گفت: به نظر من این نامگذاری بسیار با مسما بود و واقعیت این است که کشور به دلیل تحریم‌های موجود می‌تواند تهدید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه می‌توان با تولید به خودکفایی کامل در تمام زمینه‌ها رسید، ادامه داد: این تولید باید بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان، بومی، درون‌زا و برون‌گرا باشد.

او تصریح کرد: ما در سال گذشته بحث «رونق تولید» را داشتیم که در این زمینه هم قدم‌هایی برداشته شد، اما همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید یک جهش اساسی صورت گیرد، مقام معظم رهبری فرمودند که فقط از ۱۰ درصد ظرفیت تولید کشور استفاده شده است، اما ما ظرفیت‌های بسیاری چون نیروهای خلاق و جهادی داریم که دولت باید به‌عنوان پیش قراول در این زمینه حرکت کند و سایر قوا به دولت کمک کنند.

فروزنده افزود: ما باید برای حرکت تولید یک برنامه منسجم  و جهش‌دار داشته باشیم، جهش یعنی یک حرکت عمومی برای حمایت از تولید  تا هیچ کارگاهی به خاطر مشکلات تعطیل نباشد؛ اقتصاد ما در زمان حکومت طاغوت واردات محور بود که آن را غربی‌ها برای ایران طراحی کرده بودند تا اقتصاد کشور وابسته باشد به طوری که نفت خام را بفروشیم و از کالاهای غربی استفاده کنیم، اما پس از پیروزی انقلاب در  زمینه تولید گام‌هایی برداشته شد که این رویه باید ادامه‌دار باشد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تحریم‌ها باعث شد ما به سمت اقتصاد بدون نفت برویم و سرمایه خود را به صورت فرآورده در جهان عرضه کنیم تا بتوانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم، تصریح کرد: ما استعداد تأمین مایحتاج خود را در داخل کشور داریم و تحریم‌ها منجر به توجه مسئولان به کالاهای داخلی شد، پس این یک نوع فرصت است و ما باید کیفیت و میزان تولید کالاهای داخلی را بالا ببریم تا آنجایی که اگر محصول خارجی وارد کشور شد نتواند با محصول ایرانی رقابت کند.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1367208

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس تولید مصطفی میرسلیم مقام معظم رهبری دانش بنیان ایجاد کنیم جهش تولید تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی مصمم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید مجید هدایت امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها اظهار کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مشوق‌های اقتصادی را مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه است، افزود: زیرساخت‌های بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور اضافه کرد: فعال شدن بازارچه موجب رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

هدایت ادامه داد: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است زیرا می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان، زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازد.

وی افزود: یکی از ا, لویت‌های وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در این راستا تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 747696

دیگر خبرها

  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • کارگران نقش اصلی در تحقق شعار سال را برعهده دارند
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی