Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@23:44:14 GMT

بازگشت به «قره چای»

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۰۴۰۷

بازگشت به «قره چای»

به گزارش همشهری‌آنلاین، در میان اخبار پرشمار رسانه‌ها از آمار جانباختگان و مبتلایان به کرونا در کشور و جهان، خبر بهبود حال شمار زیادی از مبتلایان با تلاش کادر پزشکی و پرستاری و همچنین اراده قوی بیماران برای غلبه بر این ویروس بسیار امیدبخش است.

آمار وزارت بهداشت حاکی از آن است که روند بهبود مبتلایان به کرونا در کشور رو به افزایش است و در جدیدترین اعلام، سخنگوی این وزارتخانه خبر از بهبود و ترخیص پنج هزار و ۷۱۰ مبتلا در مقابل شناسایی یک هزار و ۱۹۲ نفر که ابتلای آنها مثبت اعلام شده، داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد بهبودیافتگان در برابر شمار کل افراد مبتلا که ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر است مایه دلگرمی است به خصوص اگر این آمارها را با کشورها صاحب تکنولوژی پیشرفته پزشکی و توسعه یافته قیاس کنیم.

در ساوه که می‌توان‌ گفت در زمره سه شهر نخست ایران (پس از قم و اراک) است که ویروس کرونا در آنجا شیوع یافت، طبق اعلام مراجع علوم پزشکی ۲۴۲ تن از شهروندان به کرونا مبتلا شده اند ولی خبر امیدبخش بهبودی و ترخیص شمار زیادی از افراد درگیر با کرونا است که یکی از آنها خانم ۵۷ ساله اهل روستای «قره چای» بود که در روزهای اخیر تصاویری از او منتشر شد که با شاخه‌های گل شادی خود از بازیافتن سلامتی را با کادر پزشکی و پرستاران بیمارستان مدرس تقسیم می کند.

روایت چگونگی ابتلا به کرونا، مبارزه تا رسیدن به رهایی و توصیه های این مادربزرگ ساوجی قطعا هم می‌تواند خواندنی و جالب باشد و هم تلنگری به شهروندان تا موضوع را جدی‌تر بگیرند و با ماندن در خانه به قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کنند به همین دلیل خبرنگار ایرنا با خانم «مریم بهرامی نیا» که با ۵۷ سال سن دارای ۶ فرزند دختر و ۲ پسر است،  گفت و گویی انجام داد.

نخستین جمله این خانم بهبود یافته از کرونا این بود:   «شما را به خدا قسم می‌دهم به داد پرسنل و پرستاران بیمارستان مدرس برسید».

از او پرسیدم مگر پرستاران چه مشکلاتی دارند که ابتدا از آنها یاد کردی؟ در پاسخ گفت: در روزهایی که تحت مراقبت بودم فداکاری و از خودگذشتگی کادر درمان و پرستاری بیمارستان را دیدم که چگونه با سختی و کمبود امکانات برای سلامتی بیماران مبتلا به کرونا در تکاپو هستند.

خانم بهرامی‌نیا افزود: با توجه به این‌که بستری‌شدگان مبتلا به کرونا از داشتن همراه محروم هستند، بار همه کارها بر دوش پرستاران افتاده و چون تعداد آنها کافی نیست، نیروهای شاغل در شرایطی سخت و طاقت فرسا به بیماران خدمات می دهند.

وی اظهار داشت: در اتاقی که من بستری بودم، ۲ فرد دیگر که به کرونا مبتلا بودند که یکی از آنها ترخیص شد اما من شاهد نزدیک تلاش و زحمات پرستاران بودم و خستگی طاقت فرسا را در چشمان آنها می دیدم؛  از این رو درخواستم از مسئولان این است که تعداد پرستاران و حتی خدمه بیمارستان را افزایش دهند.

بهرامی‌نیا که دخترش هم در بخش زنان و زایمان و بیماری‌های داخلی و عفونی همین بیمارستان به کار پرستاری اشتغال دارد، گفت‌: اگر دخترم به عنوان پرستار بالای سرم نبود امیدی به بازگشت به زندگی نداشتم اما دست اندرکاران باید همه بیماران را دریابند و با افزایش تعداد نیروها و امکانات مورد نیاز، از نظر کیفی و کمی بر سطح مراقبت از مبتلایان به کرونا بیفزایند.

او گفت: در بیمارستان مدرس مبتلایان به کرونا در ۲ بخش نگهداری می شوند که به دلیل کمبود نیرو، پرستاران ناگزیرند همواره در حال رفت و آمد میان این اتاق ها باشند و به همین دلیل ظرفیت رسیدگی آنها به بیماران پایین است و من هم در این شرایط به دخترم زنگ زدم که به عنوان پرستار مراقبم باشد و با آمدن او روحیه ام برای شکست دادن این بیماری افزایش یافت.

خانم بهرامی‌نیا گفت: از مسئولان کشور می خواهم که نسبت به افزایش حقوق و مزایای پرستاران اهتمام داشته باشند زیرا آنها در کانون خطر هستند و با از خودگذشتگی در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند.

چگونه مبتلا شدم؟

خانم بهرامی نیا در تعریف چگونگی ابتلا به کرونا، گفت: وقتی به مراسم ختم یکی از بستگان رفتم و در بازگشت به خانه احساس سردرد و سرگیجه داشتم و با اینکه فرزندانم مرا به بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران بردند اما اعلام شد که کرونا ندارم.

وی ادامه داد: چند روز بعد با تداوم شرایط بدنی نامناسب دچار اسهال شدم و در خانه قرص مسکن مصرف کردم اما حالم بهتر نشد و کم کم اشتهایم را از دست دادم تا اینکه برای بار دوم مرا به بیمارستان شهید چمران بردند و پس از انجام آزمایش، دوباره اعلام کردند که هیچ مشکلی ندارید و پزشک معالج فقط یک دارو برایم تجویز کرد.

این خانم اهل روستای قره چای اظهار داشت: در روز ۱۷ اسفند و در حالی که تشخیص پزشکان بیمارستان شهید چمران این بود که مشکلی ندارم اما دچار تب و لرز شدیدی شدم و در نیمه های شب همسرم مرا به بیمارستان شهید مدرس برد که با تشخیص اولیه پزشکان، ابتلایم به کرونا تایید و به سرعت بستری شدم.

وی در مورد اینکه آیا سابقه بیماری داشته یا خیر، گفت: به دلیل اینکه ۱۰ سال است به دلیل روماتیسم دارو مصرف می کنم، ضعف بدنی دارم و بدنم در برابر ویروس کرونا تاب مقاومت نداشت اما حالا که از این کرونا رها شده ام فقط یک قرص (چرک خشک کن) به توصیه پزشکان مصرف می کنم.

خانم بهرامی نیا گفت: اکنون در خانه یک اتاق و سرویس بهداشتی مجزا در اختیارم است و به خاطر رعایت مسائل بهداشتی و توصیه پزشکان ارتباطی با فرزندانم ندارم،  اعضای خانواده هم به نحو مطلوب از من مراقبت می کنند و محیط زندگی و خانه را به صورت مرتب ضدعفونی می کنند.  همواره در ۱۰ روزی که بستری بودم از ذکر و خواندن دعا غافل نبودم و ایمان داشتم که خداوند به من توجه دارد و شکرگذارم که لطف الهی شامل حالم شد از دام کرونا نجات یافتم.

وی برای شفای عاجل همه بیماران مبتلا به کرونا از خداوند متعال آرزوی سلامتی کرد و گفت: قدردان زحمات همه کادر بیمارستان اعم از پزشکان و پرستاران هستم که من را همچون مادر خود در مدتی که تحت بستری بودم مورد مراقبت قرار دادند.

مردم از خانه بیرون نروند

از خانم بهرامی‌نیا خواستیم که چند کلام با مردم ساوه حرف بزند و با توجه به تجاربی که از درگیر شدن با کرونا دارد، توصیه هایش را بگوید.

وی گفت: به مردم ساوه التماس می کنم به عنوان کسی که تا لب مرز مرگ و زندگی رفتم، در این روزها به شدت مراقب خود باشند و نسبت به رعایت بهداشت فردی از قبیل شست و شوی مرتب دستها، استحمام و ضدعفونی منازل خود اقدام کنند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

بهرامی‌نیا اظهار کرد:‌ چند هفته در خانه ماندن کار سختی نیست و اگر هم مسئولان در این خصوص توصیه هایی دارند در اصل برای سلامت مردم است؛ از این رو شاید خانه نشینی آن هم در آستانه بهار سخت باشد ولی سلامتی از بهترین و بالاترین نعمت هایی است که خداوند به ما ارزانی داشته و اگر مراقب نباشیم باید در آن دنیا پاسخگوی بی مبالاتی در قبال تندرستی خود و خطری که متوجه دیگران می‌کنیم، باشیم.

این بهبود یافته از کرونا، گفت: اکنون فرزندان من در روستای قره‌چای در خانه هستند و به دلیل ترس از ابتلا به کرونا از خانه خارج نمی شوند.

وی گفت: ابتلا به کرونا بسیار ترسناک است و دوران سختی دارد که تجربه آن را دارم و به عنوان یک مادر از مردم می خواهم مراقب خود و فرزندانشان باشند و با صبوری و در خانه ماندن به پایان و شکست این بیماری در ساوه و کشور کمک کنند.

دهستان قره چای در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر ساوه و در مسیر قدیم این شهر به سلفچگان و اراک قرار دارد.  

کد خبر 494187 برچسب‌ها استان مرکزی كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی كرونا در ايران مبتلایان به کرونا قره چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقصد احتمالی یورگن کلوپ: بازگشت به خانه

به گزارش "ورزش سه"، نزدیک به 5 ماه پیش بود که یورگن کلوپ در خبری غافل‌گیرکننده اعلام کرد لیورپول را ترک می کند. او بعد از 9 سال گفت خسته شده و در خود انرژی لازم برای ادامه دادن نمی بیند. کلوپ لیورپول را به همه افتخارات ممکن رساند ولی از فصل بعد باید منتظر مربی دیگری روی نیمکت لیورپول باشیم که احتمالا آرنه اسلوت خواهد بود.

کلوپ در مصاحبه با سایت باشگاه گفته بود که به هیچ عنوان در فصل بعد مربیگری نخواهد کرد و کنار خانواده استراحت می کند اما از فصل 26-2025 به مربیگری بر می گردد.

گمانه زنی ها در مورد آینده کلوپ زیاد است و امروز سایت ایندیپندنت ادعا کرد شنیده ها در مورد اینکه کلوپ می خواهد به دورتموند برگردد، قوت گرفته اند.

کلوپ قبل از لیورپول به مدت هفت فصل هدایت دورتموند را برعهده داشت و بین سال های 2008 تا 2015 توانست زردها را دو بار قهرمان بوندسلیگا کند. ادین ترزیچ، مربی فعلی دورتموند، یک سال دیگر نیز قرارداد دارد و اکنون گفته می شود کلوپ احتمالا جانشینش خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • مقصد احتمالی یورگن کلوپ: بازگشت به خانه
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • برای خانم بازیگر دعا کنید | فیلمی که از روی تخت بیمارستان منتشر شد
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • بازگشت پدر به خانه
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران