Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@13:37:12 GMT

کاهش 40 درصدی تصادفات درون شهری در البرز

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۰۸۰۷

کاهش 40 درصدی تصادفات درون شهری در البرز

رئیس پلیس راهور استان البرزاز کاهش 40 درصدی تصادفات درون شهری در البرز خبر داد و گفت: میزان تصادفات منجر به فوت در استان 18 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش یافته است

غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهور استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس راهور استان البرز و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان در سال 98 شاهد کاهش 40 درصدی مجموع تصادفات در سطح استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور استان البرز با بیان این که میزان تصادفات منجر به فوت در استان 18 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش یافته است، گفت: تعداد مجروحان تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش یافته و تصادفات خسارتی نیز نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

شرق ادامه داد: در بحث برخورد با تخلفات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 55 درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز، افزایش 25درصدی برخورد با تخلفات ساکن مانند توقف های دوبل، سدمعبر، حریم میدان و ... و برخورد با رانندگان متخلف با 34درصد افزایش مواجه هستیم که این امر در کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک درون شهری استان نقش اجتناب ناپذیری داشته است.

سرهنگ شرق با تاکید بر اینکه پلیس راهور در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک جامعه، تلاش‌های زیادی را در دستور کار قرار داده است، گفت : از ابتدای سال تا کنون تعداد یک هزارو 27 از نوباوگان در مهدهای کودک ، تعداد 54 هزار نفر دانش آموز در مقاطع ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه، تعداد 870 فرهنگ یار پلیس، 750 راننده سرویس های مدارس، 2 هزار و 400 راننده ناوگان حمل و نقل عمومی، یک هزارو 500 راکب موتور سیکلت متخلف و تعداد یک هزارو 821 راننده پر خطر تحت آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی انضباط ‌بخشی و فرهنگ سازی را 2 رسالت مهم پلیس در جامعه برشمرد و گفت: پلیس راهور استان البرز، تعداد 312 مورد مصاحبه خبری در صدا و سیما انجام داده و به منظور ارتقاء فرهنگ ترافیک در طول سال تعداد 650 مورد بنر طراحی ، چاپ و در سطح معابر نصب شده  است.
وی در ادامه گفت : پلیس به منظور کاهش سوانح راکبان موتور سیکلت از ابتدای سال تا کنون470 عدد کلاه در اختیار آن ها قرار داده است.

رئیس پلیس راهور استان البرز با بیان این که در این مدت، توقیف خودروهای متخلف 4 درصد افزایش و موتورسیکلت 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است گفت: در این مدت، در مجموع 24 هزارو 661 خودرو و موتورسیکلت شامل 20 هزارو 949 خودرو و 3 هزارو 712 موتورسیکلت توقیف شد.

سرهنگ شرق تصریح کرد: تا 26 اسفند جاری، 75 هزارو 637 نفر از خدمات گواهینامه شامل صدور، تعویض، تمدید و دریافت المثنی بهره مند شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان ساخت: در مدت زمان یاد شده 14 هزارو 291 جلد پرونده شکایت مورد رسیدگی قرار گرفت.

سرهنگ شرق همچنین با اشاره به اصلاح 8 نقطه پر خطر با همکاری شهرداری، گفت : 12 نقطه دیگر در دست اصلاح می باشد و 58 نقطه دیگر اصلاح نشده باقی مانده است که انشااله با همت مسئولان به زودی مرتفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته، اخیرا به تعدادی از دوربین های نظارتی و پلاک خوان نصب شده در معابر کرج ، کد ثبت تخلفات تخصیص یافته و سایر دوربین ها نیز کد مربوطه را دریافت خواهند کرد که نظارت الکترونیکی به صورت 24 ساعته در معابر درون شهری کلان شهر کرج اتفاق خواهد افتاد.

رئیس پلیس راهور استان در پایان از دستگاه های مرتبط در امر ترافیک، رسانه ها و شهروان قانونمند که در تسهیل رفت و آمد شهری و کاهش تخلفات یاریگر پلیس بودند تقدیر و اظهار امیدواری کرد که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سال 99 نیز شاهد ارتقاء ایمنی و امنیت ترافیک باشید.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس راهور تصادفات البرز کرج رئیس پلیس راهور استان البرز نسبت به مدت مشابه کاهش یافته سال گذشته درون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری

سردار سید تیمور حسینی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز ۱۴۰۳ گفت:‌ طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه پیدا کرد. در این مدت نیز متاسفانه ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا به تشریح آمار تفکیک شده از قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری نیز پرداخت گفت:‌ در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود:‌ شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت:‌ متاسفانه در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی ۱۴۰۳

حسینی همچنین درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال نیز گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است.

وی همچنین درباره جنسیت جانباختگان نیز گفت:‌ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در روزهای اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ را ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر  اعلام کرد و گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی در حدود چهار درصد مواجه بودیم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. ما امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها می خواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات