Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک مقام نظامی روسیه از شناسایی چندین فروند هواپیما و پهپاد تجسسی خارجی نزدیک حریم هوایی خود در روزهای گذشته خبر داد.
به گزارش آریا، یک مقام نظامی روسیه از شناسایی 22 هواپیمای تجسسی خارجی نزدیک حریم هوایی این کشور طی این هفته خبر داد.
یک مقام نظامی روسیه در گفت‌و‌گو با روزنامه «کراسنایا زوزدا» در روز جمعه گفت که نیروهای مسلح روسیه 22 هواپیمای تجسسی خارجی را نزدیک حریم هوایی این کشور شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته این نشریه، روسیه در این بازه زمانی چهار فروند پهپاد خارجی حین ماموریت تجسسی نزدیک حریم هوایی این کشور را نیز شناسایی کرده است. ارتش روسیه در این مدت هیچگونه جنگنده‌ای را برای عملیات رهگیری به پرواز در نیاورده و تنها عملیات شناسایی انجام داده است.
روزنامه کرسنایا زوزدا پیشتر به حضور 25 هواپیمای خارجی که نزدیک مرزهای روسیه عملیات جاسوسی انجام داده بودند، اشاره کرده بود.
آمریکا و کشورهای عضو ناتو اغلب هواپیماهای خود را نزدیک مرزهای روسیه در منطقه بالتیک، دریای سیاه وکراسنودار اعزام می‌کنند و پدافند هوایی روسیه با دقت هواپیماهای ناتو که را رصد کرده وگاهی جنگنده‌‌های خود را برای رهگیری به پرواز درمی آورد. دولت روسیه بارهای پرواز هواپیماها و پهپادهای آمریکا و ناتو نزدیک حریم هوایی خود را محکوم و اعلام کرده که این گونه اقدام‌ها تنش زاست.
این در حالی است که فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی ایالات متحده موسوم به «نوراد» هفته گذشته از رهگیری چند هواپیمای تجسسی روسیه که نزدیک منطقه آلاسکا شده بودند، خبر داد.
به نوشته وبگاه «تسک اند پرپس» جنگنده های «اف-22 رپتور» که از سوی هواپیماهای هشدار سریع «ایی-3»پشتیبانی می شدند، چند هواپیمای تجسسی «توپولوف-142» روسیه را که وارد منطقه هوایی نزدیک آلاسکا شده بودند رهگیری کردند.
مرکز فرماندهی آمریکای شمالی ایالات متحده در بیانیه خود تاکید کرده که هواپیماهای روسی در حریم هوایی بین المللی پرواز کرده و هرگز وارد حریم هوایی آمریکا یا کانادا نشدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه نزدیک حریم هوایی هواپیمای تجسسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد