Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست شورای هماهنگی قرارگاه پدافند زیستی کشور با هدف ارزیابی وضعیت شیوع بیماری کرونا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست شورای هماهنگی قرارگاه پدافند زیستی کشور با هدف ارزیابی وضعیت شیوع بیماری کرونا برگزار شد. این نشست با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از معاونان، مسئولان قرارگاه‎های این سازمان و کارشناسان در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه آخرین وضعیت شیوع بیماری و اقدامات قرارگاه‌های استانی در مورد مقابله با کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

همچنین هماهنگی‌ها جهت ارتقای همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله دستورکارهای این نشست بود. در راستای تقویت قرارگاه پدافند زیستی از سوی سردار جلالی، وظایف و ماموریت‌های جدیدی برای پیگیری به سایر معاونت‌ها و قرارگاه‌ها سازمان محول شد. در این جلسه همه معاونت‎ها و قرارگاه‌ها  ملزم به ارائه گزارش روزانه از اقدامات خود براساس وظایف و ماموریت‌های جدید شدند.

در این نشست مقرر شد قرارگاه پدافند زیستی، روزانه آمار و آخرین وضعیت استان‌ها را بررسی و نتایج را گزارش دهد. مانیتور کردن فرآیند درمانی، شیوع و همه‌گیری و بررسی و کنترل نقاط قوت و ضعف این فرایند نیز از دیگر وظایف این قرارگاه است.


تقویت کارگروه‌های تخصصی ویروس‌شناسی و ژنتیک و روند درمانی و اثرات و رفتار متفاوت ویروس در کشور برای بررسی احتمال عامدانه بودن این اقدامات نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.


تاکنون سه جلسه تخصصی با حضور ویروس‌شناسان و متخصصین ژنتیک برای بررسی تخصصی احتمال اقدام عامدانه بودن شیوع ویروس کرونا به ریاست سردار جلالی تشکیل شده است.


همچنین تشکیل کارگروه مشترک سایبری و زیستی برای بررسی و یافتن راه‌حل‌های پیش رو برای استفاده حداکثری از قابلیت‌های فناوری اطلاعات و فضای سایبری در بخش پدافند زیستی نیز در دستور کار قرار گرفت.


بررسی و تحلیل راهبردی برروی نقاط قوت و ضعف‌ها در مواجهه با کرونا، بررسی ساختار فرماندهی، روابط بین دستگاه‌های اجرایی و ... به منظور کشف آسیب‌ها نیز از دیگر مصوبات جلسه قرارگاه پدافند زیستی کشور بود.


تشکیل کارگروه تخصصی مستندسازی رزمایش دفاع بیولوژیک و تهیه الگوی جامع دفاع بیولوژیک مبتنی بر رزمایش و تمرین دفاع زیستی نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست مصوب شد.


گفتنی است شورای هماهنگی قرارگاه پدافند زیستی کشور  به صورت مستمر در ایام تعطیلات عید تشکیل جلسه خواهد داد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا قرارگاه پدافند زیستی کشور نیز از دیگر وضعیت شیوع قرارگاه ها برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در بازدید رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان از بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی ضمن معرفی دستاورد‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته، پتانسیل‌های راهبردی و زمینه‌های مختلف همکاری این مرکز ملی در پرورش استعداد‌های دانش آموزان شاغل به تحصیل، پیش از ورود به دانشگاه بحث و بررسی شد.
حسین شاهسوارانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه جوانان و نخبگان سرمایه اصلی کشور و محور تحقق بسیاری از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، افزود: استفاده از زیر ساخت و پتانسیل‌ها برای شناسایی و پرورش دانش آموزان و دانشجویان نخبه بعنوان سرمایه‌های آینده کشور با هدف تربیت نیروی انسانی کارامد در حوزه‌های مرتبط علوم زیستی، ژنتیک، زیست فناوری و تبدیل آنها به مدیران جهادی کار آفرین و نوآور یکی از اولویت‌های این مرکز است.
وی با اشاره به ارزش و اهمیت ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور، به عنوان ثروت و گنجینه ملی، همکاری دو مجموعه را فرصتی مناسب برای حضور دانش آموزان نخبه در مرکز دانست.
الهام یاوری، رئیس سمپاد نیز حضور جوانان و نخبگان در عرصه علم و پیشرفت کشور را ضروری دانست و بر گسترش تمرکززدایی فرایند آموزش نیرو‌های انسانی از صرفا شهر‌های بزرگ به سراسر کشور تاکید کرد.
وی از افزایش علاقمندی دانش آموزان سمپادی به حوزه بیوتکنولوژی و ژنتیک اشاره کرد که با توجه به پیشرو بودن مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف مانند زیست فناوری، ژنتیک، سلول‌های بنیادی و درمان؛ از زیر ساخت مناسب مرکز ذخایر ژنتیکی ایران برای ورود به این عرصه به منظور استعدادیابی و پرورش دانش آموزان سمپادی خبر داد.

دیگر خبرها

  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی