Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@08:30:43 GMT

عطسه اشتباه باعث پارگی گلوی مرد شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۲۲۳۳

اشتباه مرد 43 سال هنگام عطسه برایش گران تمام شد ، لحظاتی بعد دردهای شدید و حالت غیرقابل تحمل در بلع او را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ هشداری که بارها و بارها پزشکان در مورد خطرات مانع شدن از عطسه کردن عنوان کرده اند بی دلیل نبوده و عوارض آن می تواند فرد را به جراحی بکشاند درست مثل مردی که بعد از این اشتباه دچار مشکل شد و پارگی گلو عطسه صحیح را برای همیشه در ذهن او تبدیل به یک مسئله مهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان در لستر انگلستان مجبور به شکافتن گلوی مرد 34 ساله ای شدند که عطسه ای با قدرت زیاد را در گلوی خود حبس کرده و مانع از آزاد شدن آن شود ؛ فشار زیاد برای خارج شدن عطسه و از طرفی نبود راهی برای خروج منجر به پاره شدن گلوی مرد شده بود.

این مرد می گوید بعد از عطسه کردن به این شکل نادرست احساس کرده چیزی در گلویش "ترکیده" و بلافاصله دچار درد شدید و دشواری در تکلم و حتی قورت دادن آب دهانش شده برای همین برای معاینه و درمان به بیمارستان مراجعه کرده است. زمانیکه پزشکان او را معاینه کردند متوجه تورم شدید و درد در ناحیه گردن و گلوی او شدند ، تصویری برداری با اشعه ایکس نشان داد در اثر پارگی ایجاد شده هوا از نای این فرد وارد بافت گلو می شود و علت درد و مشکل در بلع نیز همین بوده است.

عکس مربوط به پارگی گلوی مرد 43 ساله براثر جلوگیری از عطسه

بیمار مجبور شد هفت روز از طریق لوله تغذیه کند تا بافت آسیب دیده در این مدت ترمیم شود. پارگی گلوی بیمار پس از یک هفته بستری شدن در بیمارستان، بهبود پیدا کرد.

 پزشکان هشدار می دار می دهند که عطسه کردن با بینی و دهان بسته شدن می توانند باعث آسیب جدی فیزیکی شوند.آنها می گویند که همه باید از چنین خطری مطلع باشند درحالیکه این اتفاق بندرت ممکن است پیش آید اما فشار شدید عطسه زمانی که راهی برای خروج نداشته باشد به بافت نرم گلو صدمه می‌زند. بر اساس گزارشی که در نشریه پزشکی بریتانیا (BMJ) منتشر شده، حبس کردن عطسه همچنین ممکن است به گوش ها صدمه بزند یا حتی در برخی موارد باعث آنوریسم مغز شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمارستان هشدار عطسه پارگی گلو گلوی مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل آرائوخو اعتراف کرد: می‌دانستم اشتباه می‌کند!‏

به گزارش "ورزش سه"، جنجال‌های یک خطا همچنان دست از سر ‏بارسا و مدافعش رونالد آرائوخو برنداشته است.

خطایی در دیدار برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین ‏بارسلونا و پاری سن ژرمن. بارسا که در خانه‌اش بازی را بهتر آغاز کرده ‏بود ناگهان با خطایی غیرضروری از طرف آرائوخو روی بردلی بارکولا ‏شوکه شد. داور کارت قرمز را مقابل چشم‌های آرائوخو گرفت و ورق ‏به صورت کامل به ضرر بارسلونا برگشت. ‏

بارسا که پیش از این اخراج 1-0 پیش بود بعد از 10 نفره شدن بازی را ‌‏4-1 واگذار کرد تا به شکلی تحقیرآمیز از تورنمنت حذف شود. انتقادها ‏از آرائوخو حتی به رختکن رسید و گوندوگان در یک مصاحبه به ‏صراحت از خطای او انتقاد کرد. ‏

دیروز رسانه‌های کاتالان گزارش دادند که مدیران بارسا آنقدر از آرائوخو ‏و کاری که با بارسا در اروپا کرده شاکی‌اند که تصمیم به فروش او در ‏تابستان گرفته‌اند. اقدامی که دلخوری این مدافع اهل اروگوئه را در ‏پی داشته است.

‏بردلی بارکولا، ستاره جوان پی‌اس‌جی، مثل قاتلی که دوباره به صحنه ‏جرم برگردد امروز روی زخم آرائوخو نمک پاشید و گفت از عمد ‏شرایطی بوجود آورده که آرائوخو را در موقعیت خطا کردن قرار بدهد ‏چرا که می‌دانسته او در چنین موقعیتی دچار اشتباه می‌شود. ‏

بارکولا به آر ام سی اسپورت گفت:" می‌دانستم که آرائوخو با سرعت ‏خیلی زیاد دارد می‌آید. پیش خودم گفتم توپ را جلوتر از آرائوخو ‏می‌اندازم چون در بازی رفت با او موقعیت مشابهی داشتم ولی ‏نتوانستم توپ را درست جلوی او بفرستم و آن دفعه او موفق شد. ‏این بار پیش خودم گفتم توپ را دقیقا جلوی پای آرائوخو می‌اندازم ‏چون در این صورت دو حالت پیش می‌آید: یا او اشتباه می‌کند و روی ‏من خطا می‌کند یا اینکه با گلر تک به تک می‌شوم". ‏

دیگر خبرها

  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • قاتل آرائوخو اعتراف کرد: می‌دانستم اشتباه می‌کند!‏
  • سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم
  • گل جیدن بوگل به منچستریونایتد روی اشتباه آندره اونانا (منچستریونایتد 0-1 شفیلدیونایتد)
  • فیلم | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!​
  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • سریال «مامان اشتباه می‌کند» از قاب شبکه تهران
  • (ویدئو) اشتباه ادبی مهران مدیری در برنامه‌اش
  • ببینید | اشتباه باورنکردنی ادبی مهران مدیری در برنامه‌اش؛ چه شد؟
  • صفرزاده: جلوی سپاهان اشتباه کنید، تنبیه می‌شوید