Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: چندین طرح زودبازده در دانشگاه با مشارکت استادان و دانشجویان برگزار می‌شود تا دانشجویان فرایند تولید محصول تا عرضه به بازار را بیاموزند.

حمیدرضا رضایی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای با اداره کل فنی و حرفه‌ای گرگان منعقد کرده ایم، گفت: براساس این تفاهم نامه یک شعبه از این اداره کل روبه روی دانشگاه تأسیس شده و دوره‌های تخصصی و عمومی برای دانشجویان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی بیان کرد: در این مرکز که با هدف آموزش مهارت به دانشجویان ایجاد شده، آموزش‌های متنوعی در حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی و با هدف اشتغال آنان ارائه می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: دوره‌های جدیدی هم در مرکز کارآفرینی دانشگاه در حال برگزاری است و ما در حال حاضر تعدادی طرح زودبازده اجرا می‌کنیم که این طرح‌ها را استادان با کمک دانشجویان اجرا می‌کنند تا به محصول برسد.

وی تصریح کرد: این فعالیت‌ها باعث می‌شود هم دانشجویان در تولید محصولی که روانه بازار می‌شود، دخیل باشند و هم راه‌های ارتباط با بخش‌های اقتصادی را بیاموزند.

رضایی گفت: پرورش قارچ، تولید کمپوست، کود‌های آلی و نهاده‌های گیاهی که مستقیم به بازار عرضه می‌شود، در دانشگاه صورت می‌گیرد. بخشی از این محصولات در سلف سرویس‌های دانشگاه نیز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه سوله کارآفرینی در دانشگاه فعال است، گفت: دانشجویان با کارآفرینی اقداماتی در جهت ایجاد شغل انجام می‌دهند که از آن می‌توان به تولید کیک و کلوچه بدون افزودنی‌های خوراکی است که با همکاری یک شرکت خصوصی و دانشجویان این تولیدات روانه بازار خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: دانشجویان در این فرایند هم به لحاظ اشتغال هم در بحث بازاریابی و فروش و هم تحقیقات و پایان نامه فعالیت دارند و مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت دیگر در سوله کارآفرینی دانشگاه با همکاری دانشکده شیلات برگزار می‌شود، گفت: پرورش ماهیان زینتی را داریم که نصب آکواریوم آن به تازگی به پایان رسیده و اوایل فروردین به بهره برداری می‌رسد.

رضایی با بیان اینکه یک فعالیت کارآفرینی مشترک با کارشناسان نظام مهندسی استان گلستان نیز داریم، گفت: قرار است کارگاه‌های مشترکی برای ساخت و نگهداری از گلخانه، آموزش ساخت گلخانه‌های هیدوریونیک و آموزش‌های مشابه آن برگزار شود.

وی بیان کرد: یک مزرعه جدید هم برای کارآفرینی در زمینه کشت اخیرا در اختیار دانشجویان قرار گرفته و چند ماهی است که کاشت را در این مزرعه انجام داده اند. قسمتی از این مزرعه کشت شده و یک گلخانه هم در این بخش از دانشگاه فعالیت می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم کشاورزی گرگان کارآفرینی دانشجویان طرح زود بازده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کردستان همزمان با سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید تجمع کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد