Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «عمو نوروز و چهل دزد» به نویسندگی سروش چیت ساز، روایتگر زندگی پسر جوانی به نام ظفر است که هیچ پول و درآمدی ندارد و اصلاً از اینکه نزدیک سال نو است، خوشحال نیست. برای همین تصمیم می‌گیرد عمو نوروز را دزدیده و او را بفروشد.

 «عمو نوروز و چهل دزد» یکی از داستان‌های جذاب و آموزنده‌ مجموعه «شکرستان و یک داستان» است که با روایتی ساده و روان و تصاویری رنگی و جالب برای کودکان ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا‌های شکرستان در شهری قدیمی و خیالی با بیش از ۱۰۰ شخصیت روی می‌دهد. این قصه‌ها بر اساس داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانه‌ ایرانی-شرقی انتخاب و سپس با رویکردی مدرن و به روز به رشته تحریر در آمده‌اند. در این شهر باستانی، هیچ‌کس در جایگاه خود نیست. تلاش شده تا با تغییر شکل تصویری و دراماتیک، شیوه‌ای اتخاذ شود که کوچک و بزرگ پس از خندیدن به طنز داستان‌ها، عمیقاً به فکر فرو روند و آینه رفتار‌های اجتماعی و فرهنگی خود را بازنگری کنند.

در بخشی از کتاب «عمو نوروز و چهل دزد» می‌خوانیم:

تو شکرستان می‌گویند وقتی زمستان می‌رود که پیرزنی به نام ننه سرما بار و بندیلش را جمع کند، خانه تکانی کند، همه‌جا را تمیز کند و منتظر عمو نوروز بماند. ظفر دزده شنیده بود که ننه سرما آن‌قدر کار می‌کند که خوابش می‌برد و وقتی عمو نوروز می‌رسد، خواب است و هیچ‌وقت عمو نوروز را نمی‌بیند. ظفر می‌دانست که مردم می‌گویند اگر یک روز ننه سرما، عمو نوروز را ببیند آسمان و زمین به هم می‌رسند. با این فکر‌ها ظفر به این نتیجه رسید که باید عمو نوروز را بدزدد تا پولدار شود. او یواشکی خودش را رساند پای دیوار خانه ننه سرما پرید توی خانه و تا ننه سرما به خودش بجنبد دست و پا و دهان ننه سرما را بست و انداختش توی پستو...

گفتنی است کتاب «عمو نوروز و چهل دزد» نوشته سروش چیت ساز توسط نشر سوره مهر راهی بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب کودک و نوجوان نوروز 99 عمو نوروز ننه سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیزر جذاب باشگاه هوادار برای بازی در جام حذفی / فیلم

باشگاه هوادار تهران که تحت هدایت مسعود شجاعی است، باید در جام حذفی به مصاف مس سونگون برود.

دانلود (19.9MB)

دیگر خبرها

  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • نقد فیلم مست عشق / شکستی مفتضحانه برای حسن فتحی
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • تیزر جذاب باشگاه هوادار برای بازی در جام حذفی / فیلم