Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهرزاد حمیدی» معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای در اختیار گذاشتن برخی امکانات وزارت آموزش و پرورش برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس گفت: ما با مدیران کل استان‌ها ویدیو کنفرانسی داشتیم که طی آن جلسه تصمیم بر آن شد، نهایت همکاری را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گذراندن این برهه حساس داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق گفت‌وگوها و جلساتی که داشتم قرار شد، امکانات و سالن‌های ورزشی و قسمتی از بخش‌های عمومی وزارتخانه به کمک وزارت بهداشت بروند، اما ما از در اختیار گذاشتن مدارس به وزارت بهداشت معذوریم.

حمیدی در ادامه توضیح داد: ما نمی‌توانیم مدارس را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم، زیرا ممکن است بلافاصله مدارس در فرودین ماه بازگشایی شود و دانش آموزان به مدرسه بروند، اما آمادگی نهایت همکاری را داریم تا همه امکانات آموزش و پرورش از جمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌هایی که در اختیار آموزش و پرورش است و حتی خوابگاه‌ها را البته اگر که خالی باشند، در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهیم.

دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا اظهار داشت: ما آمادگی این را داریم که برای کمک به کاهش شیوع کرونا ویروس به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمک کنیم، اما تاکید می‌کنم از استفاده مدارس در این زمینه معذوریم، زیرا امکان بازگشایی مدارس وجود دارد و باید پذیرای دانش آموزان باشند.

حمیدی درباره اقدامات در نظر گرفته شده برای ضدعفونی کردن کلاس‌های درس در هنگام بازگشایی مدارس گفت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان معادل هزار میلیارد ریال به عنوان سرانه بهداشتی برای مدارس سراسر کشور در نظر گرفته‌ایم. این سرانه به برخی از مدارس تحویل داده شده است تا از آن بهره برداری لازم را به عمل بیاورند.

وی درباره اهمیت ضدعفونی کردن مدارس گفت: مدارس ملزم هستند که این هزینه را خرج ضدعفونی و تهیه مواد شوینده کنند. تاکنون بسیاری از مناطق مواد ضدعفونی کننده لازم را تهیه کرده‌اند.‌ مدارس آمادگی دارند پس از بازگشایی تا پایان سال تحصیلی مواد ضدعفونی و همچنین مواد شوینده  را تهیه و کل مدارس و تجهیزات را ضدعفونی کنند تا دانش آموزان در امنیت و آرامش درس بخوانند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش  در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون دانش آموزی مشکوک به کرونا ویروس گزارش شده است؟ گفت: آمار دانش آموزان مشکوک و یا ابتلا به کرونا را باید از وزارت بهداشت پیگیری کرد و ما در این زمینه آماری نداریم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش وزارت بهداشت کرونا ویروس سرانه بهداشت درمان و آموزش پزشکی آموزش و پرورش وزارت بهداشت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران

با تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل نمایندگان در سال جاری اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی