Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: آغاز سال ۱۳۹۹ مصادف است با سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام و این سال مزین است به نام باب الحوائج و طلیعه سال همزمان است با عید بزرگ مبعث رسول اکرم که امیدوار هستیم این سال، سال رفع گرفتاری‌ها و برآورده شدن همه حوائج مردم باشد و عیدی همه ما ان شاء الله ظهور حضرت حجت سلام الله علیه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال را مقام معظم رهبری با عنوان سال «جهش تولید» نام گذاری کردند، سال گذشته سال رونق تولید بود، مقام معظم رهبری فرمودند امسال تولید ما باید جهش پیدا کند.

وی گفت: مسئله ابتلاء همگانی به ویروس کرونا، تجربه‌ای را برای ما حاصل کرد که به نظر من تجربه خوبی بود و آن تجربه این بود که مثلاً در یک موضوع کوچکی مثل تولید وسایل پزشکی و ماسک، یک باره تولید این اقلام رونق گرفت، به صورتی که در تمامی روستاها و شهرها و مراکز متعدد دیگر جهشی در تولید ایجاد شد.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: یک مسئله‌ی خیلی کوچک را اگر توجه داشته باشیم، آن مسئله در تمامی مسائل ما از جمله تولید ما اثر گذار خواهد بود و ان مسئله این است که یک نهادهایی مثل سازمان تبلیغات اسلامی اراده کردند تا به جای خدمت رسانی که بعضی از نهادها متصدی آن بودند به عنوان مثال در مرکز بهداشت یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا سازمان‌های دیگری که به مردم خدمت رسانی می‌کنند و سازمان تبلیغات اسلامی با یک رویکرد دیگری وارد شد و اتفاقاً منجر به رونق و جهش در تولید این بازار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بابیان اینکه سازمان تبلیغات به‌جای اینکه از سرمایه‌های دولتی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم استفاده کند، توجه به سرمایه‌های اجتماعی کرد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به‌جای توجه به خدمات اجتماعی، به سرمایه‌های اجتماعی توجه کرد؛ سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس توجه به سرمایه‌های اجتماعی، خود مردم را به‌پای کار آورد و با تأسیس کارگاه‌های کوچک مردمی این مسئله را به‌گونه‌ای رونق داد که تقریباً در همه‌ی شهرها و روستاها مردم نیاز خودشان را تولید می‌کنند، بنابراین به نظر ما یکی از مسائل جدی که می‌شود برای جهش تولید موردتوجه قرار بگیرد به میدان آوردن سرمایه‌های اجتماعی برای جهش در تولید است.

وی افزود: برای این کار به نظر می‌رسد در موضوعات مختلفی، یک مسئله‌ای است که امروز حتی در حوزه تمدن غرب هم مطرح است کارگاه‌های کوچک زودبازده است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم در سال ۹۹ به برکت اهل‌بیت و بهره بردن از متخصصین و اقتصاددان‌های حوزه تمدن اسلامی‌مان به این نکته توجه کنیم که کارگاه‌های مردمی کوچک و زودبازده نیازی به سرمایه‌های زیادی ندارند و تولیدات آن‌ها هم به‌اندازه‌ای نیست که موجب ورشکستگی مثلاً یک سرمایه‌دار بشود باید مورد توجه قرار گیرند.

وی بیان کرد: کارگاه‌های مردمی کوچک و زودبازده دارای سرمایه اندک هستند و هم تولیدات نیز به صورت نیاز تولید می‌شود و مصرف آن‌هم به‌اندازه مصرف داخلی ماست ازاین‌جهت منجر به این می‌شود که اگر ما بتوانیم کارگاه‌های کوچک زودبازده را رونق دهیم، تولید در حوزه‌های مختلف رونق و جهت خواهد گرفت.

طاهری ادامه داد: مسئله بر این است که نهادهای متولی باید به این مسئله جهت‌دهی کنند که سمت‌وسوی تولیدات موجب هم‌افزایی باشد نه‌کارهای هم سو و موازی، هم‌افزا باشد ازاین‌جهت که موجب رونق همه کسب‌وکارها و جهش در همه‌ی موضوعات بشود.

وی گفت: نکته دیگری که در کنار به میدان آوردن سرمایه‌های اجتماعی و تأسیس کارگاه‌های مردمی کوچک زودبازده مدنظرمان هست به گردش درآوردن سرمایه‌های خفته است و سوال این است که سرمایه‌های خفته چه چیزهایی است که سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند به آن‌ها توجه کند، تقریباً یک گذر کوتاه در دارایی هیئت‌ها، بعضی موقوفه‌هایی که از سالی تا سال بعد می‌ماند، اگر تدبیری بشود و مشاورین اقتصادی ما مشورتی به هیئت‌ها بدهند به‌صورت ساده می‌توان از این سرمایه‌های خفته استفاده کرد واین سرمایه‌ها را به گردش درآورد و با آن‌ها کارگاه‌های کوچک زودبازده تأسیس کرد و این هم موجب رونق و جهت در تولید خواهد شد.

حجت‌الاسلام طاهری بیان کرد: به‌عنوان نمونه در سرکشی که از بعضی از دوستان طلبه در سطح استان داشتم دیدم که یکی از این عزیزان با یازده میلیون تومان شش شغل ایجاد کرده است و یکی دیگر از طلاب استان به مبلغ بیشتری اقدام به کارآفرینی کرده بود، لکن تولیدات آن منطقه را جهت‌دهی و ساماندهی کرده بودند و از مردم منطقه خود رفع نیاز کرده بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بنابراین به‌صورت مشخص به میدان آوردن سرمایه‌های اجتماعی و تأسیس کارگاه‌های مردمی کوچک و زودبازده و به کار گرفتن و بیدار نمودن سرمایه‌های خفته هیئت‌های مذهبی می‌تواند ازجمله مواردی باشد که ما را در تحقق شعار سال و جهش در تولید کمک کند.

کد خبر 4883411

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری شهرکرد مهدی طاهری ویروس کرونا بوشهر ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی قزوین حوادث چهارشنبه سوری استانداری سمنان شیراز نوروز احتکار سازمان تبلیغات اسلامی سرمایه های اجتماعی سرمایه های خفته کارگاه های کوچک کوچک زودبازده جهش در تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند

وزیرکار با اشاره به اینکه بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر بیمه شده اجباری و اختیاری جدید وجود دارد گفت: مطابق آمارها وعده تحقق یک میلیون شغل محقق شد.دولت ۳۰۰۰واحد بزرگ و متوسط تعطیل شده را به چرخه تولید برگرداند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم, سید صولت مرتضوی, وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیش‌ خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران هفتم اردیبهشت ماه 1403 با تبریک هفته کارگر و روز کارگر گفت: این روز را به همه کارگران سختکوش که به عنوان پایه های اساسی اقتدار و عظمت اقتصادی کشور هستند تبریک می گویم و یاد و خاطره 14هزار شهید کارگر را گرامی می دارم.

 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: از منظر نظام مقدس اسلامی و دیدگاه اسلام همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری به زیبایی اشاره کردند تفاوت مبانی بین کارگر با نگاه اسلامی و مکتب اسلام با کارگر در سایر مکاتب قرار دارد. اسلام کاگر را عزیز می‌پندارد این قشر را عامل پویایی و سلامت جامعه می‌داند اما در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند. ما کارگر را خالق تولید محور تولید، و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.

مرتضوی گفت: در حال حاضر شاهد تحولات شگرفی در عرصه‌های سیاسی هستیم که  اولًا حمله هفت ماهه رژیم غاصب به باریکه غزه و کشتار بیش از 35 هزار نفر از زنان و کودکان و بی‌پناهان گردن آویز همه سردمداران حقوق بشر به خصوص استکبار جهانی و جامعه اروپایی و کشورهای نابخردی که ذیل بیرق اسلام حکومت می‌کنند، اما با کمال تاسف آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، این اقدام شجاعانه مختصری که تحت عنوان وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی محقق شد سبب شد که معادلات و رایج بر جهان بازتعریف شوند دگرگونی به وجود بیایند. نه جهان اسلام بلکه بشریت تشنه عدالت به توانمندی های خودشان پی ببرند اکنون دنیا به این نتیجه رسیده است که هیمنه پوشالی استکبار جهانی و تفکر شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی و گنبد آهنین آنها تبدیل به بیت العنکبوت شده است.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: همه صاحبان نظر که اندکی اندیشه آزادیخواهانه دارند و مستقل هستند امروز این عظمت ایران اسلامی را می‌ستایند. ما به روح شهدای بزرگ محور مقاومت بهترین سلام‌ها را تقدیم می‌کنیم و از نیروهای مسلح و مقتدر نظام جمهوری اسلامی جامعه کار و تولید همواره پشتیبانی می‌نماید تقدیر میکنیم.

 وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر موضوع شعار سال است تقریبا یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را محوریتش را موضوع اقتصادی قرار داده است امسال حضرت آقا شعار سال را جهش تولید با رکن بودن و محور بودن و همراهی مردم تعریف کرده‌اند.آقا فرمودند جهش با رشد متفاوت است قطعا بیاناتی که رهبری می‌فرمایند و قواعدی که تبیین می‌فرمایند برگرفته از احکام و آموزه‌های دینی است و ثانیا با مطالعه کامل و احاطه اشرافیت جامع بر وضعیت اقتصادی جهان و توانمندی‌های ایرانی اسلامی است.ما به عنوان کوچکترین خادم جامعه کارگری از این سخنگاه مقدس به مردم و مقام معظم رهبری عرضه می‌داریم به جامعه کار و کارگران و کارفرمایان دست در دست یکدیگر می‌نهند و امسال مانند سال قبل که آقا فرمودند رشد تولید، حتماً به جهش تولید توجه ویژه خواهیم کرد و این فرمان رهبری را بر دیده خواهیم نهاد و انشاالله شرمنده عزیزامان نخواهیم بود.

مرتضوی با اشاره به گزارشی از عملکرد کار، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد:  در سال گذشته با فضل الهی و عنایت دولت کریمه یکی از محوری‌تری دستورات کار اشتغال بود و دولت توانست وعده یک میلیون فرصت شغلی را محقق کند و با افتخار و با آماری متقن که روایتگری‌اش با تمام اصول و قواعد سنجشی همسازی دارد، تبیین کند.

به گفته وی گزارش سازمان تامین اجتماعی حاکی از آن است که بالغ بر یک میلیون و 200هزار نفر بیمه شده اجباری و اختیاری جدید وجود دارد و گزارش مرکز آمار ایران بیانگر آن است که نرخ بیکاری به 8.1درصد رسیده که کمترین نرخ بیکاری در طول تاریخ است. 

وزیر کار با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در زمینه ثبات شغلی کارگران خاطر نشان کرد: حضرت آقا در بیانات روز چهارشنبه فرمودند که نباید کارخانجات و کارگاه‌ها به تعطیلی کشانده شود. خوشبختانه دولت سیزدهم نزدیک به 10هزار کارگاه نیمه فعال را به ظرفیت اسمی رساند و 3000واحد بزرگ و متوسط تعطیل شده را به چرخه تولید برگرداند و رابطه بنگاهداران و بانک‌ها را اصلاح کرد. رئیس جمهور دستور دادند اگر کارفرمایی بدهکار بانکی است هیچ بانکی اجازه تعطیل کردن کارگاه و کارخانه را ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توسعه فرایند صدور مجوزها در حوزه اشتغال خرد و خانگی اظهار کرد: در حوزه تکافل اجتماعی دولت کارهای بزرگی را انجام داده از جمله اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی که خوشبختانه 20میلیون خانوار بالغ بر 60میلیون نفر با درصد استقبال 90 در آن مشارکت کردند؛ البته این طرح هم ممکن است مثل هر طرحی مشکلاتی داشته باشد که به مرور زمان آن را برطرف می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است