Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم شهریاری با تبریک فرا رسیدن سال جدید بیان کرد: با توجه به اینکه جابه جایی افراد از شهری به شهر دیگر شناسایی مبتلایان به کرونا را دشوار کرده و باعث شیوع این بیماری می‌شود، از شهروندان خواستاریم از دید و بازدیدها و مسافرت‌های نوروزی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در خانه ماندن و رعایت مسائل بهداشتی بهترین گزینه برای مقابله با کرونا ویروس است، اظهار کرد: علی رغم تلاش مسئولان تاکنون افراد زیادی در استان گرفتار این ویروس شده اند که تنها همکاری مردم می‌تواند سیر مبتلایان را نزولی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری با اشاره به اقدامات هلال احمر در راستای مبارزه با این ویروس بیان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تیم‌های هلال احمر در راستای پایش مسافران در ورودی‌های شهرستان‌های مختلف استان مستقر شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای طرح پایش تاکنون ۱۰۹ هزار و ۷۴۶ نفر توسط این تیم‌ها پایش و سطح سلامت آنها کنترل شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون ۵۶ نفر مشکوک به کرونا ویروس در روند پایش مسافران شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شده اند.

شهریاری با بیان اینکه از ابتدای طرح ۶۵۸ نفر روز از داوطلبان هلال احمر استان در این طرح همکاری داشته اند، افزود: بدون شک اقدامات این افراد با شناسایی افراد مشکوک، در راستای جلوگیری از این ویروس نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس بیان کرد: از ۱۳ اسفند ماه جاری تاکنون بیش از ۲۶۹ هزار نفر آموزش‌های همگانی و هشدارهای لازم را فرا گرفته اند.

شهریاری با بیان اینکه توصیه‌های بهداشتی و ترغیب برای ماندن در خانه از طریق آمبولانس‌ها در سطح شهر بیرجند اطلاع رسانی می‌شود، اظهار کرد: همچنین افزون بر فضای مجازی در سطح استان جهت رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه تبلیغات محیطی انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خواستار توجه هر چه بیشتر مردم به توصیه‌های بهداشتی مسئولان شد و گفت: تنها مساعدت مردم می‌تواند زنجیره انتقال کرونا در استان و کشور را قطع کند.

کد خبر 4883421

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا بوشهر ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی قزوین حوادث چهارشنبه سوری استانداری سمنان شیراز نوروز احتکار خراسان جنوبی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • هلال احمر آماده باش است
  • امدادرسانی هلال‌احمر در ۴ استان متاثر از بارش‌ها
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت