Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:35:18 GMT

هنر نه گفتن؛ نمایش اقتدار شخصیت

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۷۱۴۴

هنر نه گفتن؛ نمایش اقتدار شخصیت

وجیهه پیله بالا مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هنر "نه گفتن" اظهار کرد: اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که بیشتر اوقات علی‌رغم میل باطنی خود ناچار به پذیرش تمایلات دیگران هستید یا اینکه نمی‌توانید، نارضایتی خودتان را از یک دوست بیان کنید، احتمالا در زمینه رفتار قاطعانه یا جرات‌مندی در بیان نظرات خودتان دچار مشکل هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: باید در ابتدا توجیح شود که جرأت‌ورزی و پرخاشگری با یکدیگر متفاوت هستند. پرخاشگری به معنای دفاع از خود به شیوه ای خصمانه و توهین‌آمیز است که فرد سعی می‌کند خواسته‌های خود را از طریق زور، توهین و تحقیر برآورده سازد. همچنین برای تمایل و خواسته‌های دیگران نیز هیچ احترام و حقوقی قائل نیست. جرأت ورزی به معنی بیان خواسته‌های خود است بدون آنکه حق خود و دیگران پایمال شود.

رفتار جرأت‌مندانه در کنار حفظ ارتباط با افراد

این مشاور خانواده با اشاره به شیوه‌های نه گفتن توضیح داد: برای نه گفتن می‌توان از این روش‌ها استفاده کنیم؛ فقط گفتن کلمه " نه " همراه با توضیح کوتاه. مانند؛ نه متشکرم من فردا امتحان دارم. می‌توانیم موضع صحبت‌هایمان را تغییر دهیم؛ زیرا  سعی بر آن است که هم ارتباطمان را با آن فرد حفظ کنیم و هم رفتار جرأت‌مندانه داشته باشیم. همچنین با دلیل آوردن و توضیح کوتاه و مختصر بدون آنکه عذرخواهی کنیم و یا بیان  "نه" با یک جمله کوتاه و طنز می‌تواند موثر باشد.

پیل بالا افزود: به عنوان مثال زمانی که به شما سیگار تعارف می‌شود با طنز بگوید نه متشکرم من هنوز بچه‌ هستم و هنوز بزرگ نشدم. می‌توان نه گفتن را با یک جمله کوتاه و تقدیر آمیز همراه کرد، به عنوان مثال: با دعوتتان به من لطف کردید اما نمیتوانم بپذیرم. در بعضی مواقع پافشاری فرد مقابل خیلی زیاد است و می‌خواهد درخواست خود را به شما به قبولاند که باید در این زمان از موقعیت دور شوید.

به پاسخ کوتاه اکتفا کنید

 او تشریح کرد: در رفتار جرأتمندانه، مطمئن شوید طرف مقابل از شما چه درخواستی دارد. گاهی اوقات، افراد نه گفتن را بلد هستند ولی این نه گفتن بسیار هیجانی است و منطقی را در خود جای نداده است؛ زیرا گاهی افراد این تفکر را به همراه دارند که اگر به سرعت پاسخ منفی ندهند برایشان تبعات بدی به همراه خواهد داشت. وقتی می‌خواهیم خواسته‌های نامعقول دیگران را رد کنیم به پاسخ کوتاه اکتفا کنید و از توضیح طولانی بپرهیزید.

بیشتر بخوانید:راهکار‌هایی برای تقویت مهارت «نه گفتن»

او درپایان افزود: همچنین در گفتن جملات کوتاه از کلمه "من" استفاده کنیم. به عنوان مثال: من نمیتوانم، من نمی‌خواهم. زبان بدن را با کلمات به کار رفته در صحبتمان هم‌خوان کنیم تا قاطع به نظر برسیم، این عدم هماهنگی باعث آشفتگی درونی ما خواهد شد و باعث می‌شود فرد خواسته خود را چند بار دیگر تکرار کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتماد به نفس روانشناسی نه گفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه امینی یکی از مجریان این برنامه تلویزیونی بود.
خانم فاطمه امینی مجری و بازیگر تلویزیون با حضور در استدیوی شبکه خبر گفت: اتفاقی که در مورد بازیگری وجود دارد این است که بتوانیم کاراکتر‌های (شخصیت های) مختلف را بازی کنیم، این مهم است که اعتماد به نفس بالایی داشته باشی ولی به تنهایی کفایت نمی‌کند، من مدتی در نقش گلی دختری ۸ ساله بازی کردم و با اقبال خیلی خوب بچه‌ها هم مواجه شدم ­­ولی خواستم یک شخصیت کاملا متفاوت (خانم ۸۳ ساله ننه نقلی) ولی فانتزی­ (حتی در گریم هم فانتزی عمل می‌کنیم) تجربه کنم که شکر خدا توانستم این شخصیت را هم به خوبی بازی کنم.

وی در خصوص مهم‌ترین ویژگی اجرا برای کودکان گفت: در این اجرا‌ها خیلی حال خوب و صداقت وجود دارد، چون در دنیای واقعی در سن ۳۷ سال همه اتفاقات جدی و واقعی است ولی وقتی با کودکان جلو می‌رویم دنیا فانتزی و جذاب‌تر و شادتر است، عمیق شدن در دنیای فانتزی کودکان حس خیلی­ خوبی می‌دهد.

امینی در خصوص نزدیک شدن به دنیای کودکان هم افزود: من همه جا بچه‌ها را می‌بینم، اما خیلی وقت‌ها بازیگری، فقط بازیگری می‌کند ولی ممکن است که علاقه‌ای به ژانر کودک و دنیای بچه‌ها نداشته باشد ولی من دنیای بچه‌ها را خیلی دوست دارم و در خصوص کودکان خیلی مطالعه می‌کنم اغلب کتاب‌های روانشناسی کودکان را مطالعه کرده ام مخصوصا پادکست‌های صوتی در خصوص بچه‌ها را گوش می‌کنم و باید بگویم من بیشتر ازبازیگری­ روانشناسی کودکان کار می‌کنم.

وی ادامه داد: بیس صدای من­ که کودک است خیلی در ابتدای راه به من کمک کرد، اما ما در بازیگری بیان کار می‌کنیم وقتی من خانم‌های با سن‌های مختلف کار می‌کنم پس بایدبتوانم با صدای خودم کار کنم و با صدای خودم بازی کنم.

وی در خصوص سختی کار کردن با عروسک گفت: در هر کاری تکنیک لازم است وقتی تکنیک را بدانید دیگر سختی وجود ندارد و همه آن لذت است­، چون من عروسک نمی‌بینم و یک شخصیت واقعی میبینم.

امینی ادامه داد: از بین عروسک‌هایی که کارکردم عروسک «مل مل» برای من نوستالژی و خاطره است، چون حدود ۱۲ سال با هم کار کردیم­، اما عروسکی که خیلی با آن ارتباط خوب گرفتم عروسک «بزباش» بود وبعد عروسکی که امسال کنارش بودیم در عروسک خونه و قرار است در کنارش باشیم عروسک «گودرز» در عروسک خونه است.

وی درخصوص عروسک خونه گفت: «عروسک خونه» یک محصول مشترک بین سیمرغ و شبکه کودک است که قرار است ادامه داشته باشد و قرار نیست که فقط سالی یک بار باشد.

این مجری و بازیگر تلویزیون درپایان گفت: از بین شخصیت‌هایی که بازی کرده ام بیشتر به شخصیت گلی نزدیک بودم، و این شخصیت گاهی خودم هستم و گاهی دختر وجودم است و یک نقشی داشتم که شخصیت خارجی را بازی می‌کردم به اسم سیلوی که خانمی ۴۳ ساله بود که آن را هم دوست داشتم و من در کودکی از خانم خامنه که آن زمان که کودک بودم ­­مجری بودند خیلی ایشان را دوست داشتم و دارم و از ایشان تاثیر می‌گرفتم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!
  • غول نروژی در دنیای گیم؛ شخصیت ارلینگ هالند به بازی کلش آو کلنز اضافه می‌شود
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • واکنش وحید شمسایی به شوخی سریال «نون خ ۵» +فیلم
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • فیلم/ چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel