Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتخاذ راهکاری برای ممنوعیت ورود و خروج غیرضروری در همدان مغفول مانده است، اتفاقی که وزیر ارتباطات در حساب توئیتری خود هم به آن اعلام کرد، «بیشترین جذب مسافر از تهران به همدان».

خبرگزاری فارس ـ همدان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود، آمار مسافران نوروزی که تاکنون از تهران خارج شدند را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهرمی بر اساس اینترنت مصرفی مردم خبر داد که تاکنون یک‌میلیون نفر از پایتخت خارج شده‌اند.

جهرمی در توئیتر خود نوشت: «مصرف اینترنت نشون میده، نوروز حدود یک میلیون نفر از تهران رفتن بیرون که نوروز قبل ۴میلیون نفر بوده. خروجی قم حدود ۴۰هزار نفر. هرمزگان و یزد و بوشهر هم خروجی داشتن. اما همدان بیشترین جذب رو داشته، ده درصد این جمعیت. بعدش لرستان و چهارمحال و کرمانشاه. شمال و مشهد جذبش خیلی کم بوده»

این توئیت که صبح دوم فروردین رسانه‌ای شد همدانی‌ها را نگران کرد. شرایط موجود بیانگر آن است که به‌کارگیری راهکارهای اجرایی برای ممنوعیت هر گونه ورود و خروج از همدان توسط مسئولان ارشد و نهادهای اصلی لازم بود که به کار برده نشد.

متاسفانه در بحران جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا بنابر آمار سازمان بهداشت جهانی، ایران پس از چین و ایتالیا دارای بالاترین نرخ همه‌گیری در جهان است، امروز سرخط توئیت وزیر ارتباطات مبنی بر بیشترین جذب مسافر نشان داد راه‌کارهایی که باید برای ممانعت از حضور مسافران در همدان یا درست انجام نشده و یا آن قدر ضعیف بودند که راهگشا نبوده است.

در همدان برخی منابع اطلاع‌رسانی تنها به توصیه برای عدم خروج از شهر و منزل اکتفا کردند و به آماده نبودن شرایط برای پذیرش مسافران؛ اما در عمل اتفاق خوبی برای همدان رقم نخورد.

ستاد خدمات سفر تعطیل شد و برنامه‌ریزان یرای مدیریت ورود و خروج مسافر به میدان نیامدند، چه بسا امروز نیاز بیشتری برای مدیریت سفر در همدان دیده می‌شد.

در ایتالیا که از نظر آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا ویروس به ایران نزدیک است ورود و خروج از تمام شهرها ممنوع اعلام شده و به جز خوار و بار فروشی‌ها و داروخانه‌ها، تمام فعالیت‌ها تعطیل شدند و جرایم سنگینی برای افرادی که بدون دلیل قانع‌کننده در سطح شهر تردد می‌کنند در نظر گرفته شده است.

همچنین نخست وزیر ایتالیا اعلام کرده که هدف از اتخاذ این تصمیمات آن است که دیگر هیچ زمانی برای از دست دادن وجود ندارد، اما در شهرهای درگیر با کرونا در ایران خبری مبنی بر عدم تردد جدی خودروهای غیر بومی وجود ندارد.

شواهد موجود در شهر بیانگر آنست که شدت و ضعف اپیدمی افزون بر همکاری مردم به کنترل‌های اجتماعی نیز وابسته است. هم اکنون هیچ سطحی از کنترل اجتماعی در شهر دیده نمی‌شود.

تصاویری که از شهرهای خالی از جمعیت در چین و ایتالیا دیده می‌شود افزون بر همکاری مردم ناشی از مداخله دولت‌ هم هست.

تاکنون در شهر همدان جز درخواست از مردم برای عدم حضور در سطح شهر و مسافران برای عدم سفر به استان هیچ مداخله‌ای صورت نگرفته و دلیل آنکه هنوز عده‌ای از مردم هشدارها را جدی نگرفته‌اند آن است که هیچ عزم عملی در میان مسئولان دیده نمی‌شود.

عدم اعمال ممنوعیت در فعالیت‌های غیرضروری و تعطیلی مکان‌های تجمع همانند بازارها نه تنها منجر به گسترش دامنه بحران و افزایش فشار بر بیمارستان‌ها و کادر درمانی و پرستاری می‌شود؛ بلکه خسارت مالی را نیز به سبب طولانی کردن مدت بحران افزایش می‌دهد. مردم همدان قطعا درک خواهند کرد که یک قرنطینه عمومی در مدت کوتاه بسیار کم‌خسارت‌تر از یک بحران طولانی‌مدت است اما بر این مهم توسط مسئولان استانی هیچ تاکید عملی جدی نشد.

نهادهایی همچون استانداری، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، میراث فرهنگی و ... باید با بکارگیری راهکارهای اجرایی هر گونه ورود و خروج از شهر را به جز در موارد خاص و اضطراری ممنوع اعلام می‌کردند که اعلام نشد و با اتخاذ تدابیر لازم تامین نیازهای مردم به اقلام روزمره را در اولویت قرار می‌دادند که این مهم نیز محقق نشد.

حال باید منتظر ماند تا عواقب این سهل‌انگاری را در آینده همدان دید!!

انتهای پیام/ 3140/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان وزیر ارتباطات اینترنت آمار وزیر ارتباطات ورود و خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عیسی زارع پور از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه سیستم‌های مکانیزه تجزیه هوشمند مرسولات و ارائه دهنده ربات‌های هوشمند تجزیه‌گر، با اعطای لوح سپاس، قدردانی کرد .  این دو شرکت دانش بنیان در زمینه طراحی و ساخت سامانه های مکانیزه تجزیه هوشمند فعال هستند.   در متن این لوح آمده است: رشد پرشتاب و پایدار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مرهون تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر جهادگران عرصه علم و فناوری است که همگام با تحولات جهانی و با وجود چالش‌ها و مشکلات موجود، مسیرتوسعه و سربلندی ایران عزیز را هموار نموده اند. بدینوسیله از کوشش مجدانه و مساعی شما و سایر همکاران در طراحی و راه اندازی سامانه های مکانیزه تجزیه هوشمند مرسولات پستی تقدیر و تشکر نموده و سلامتی و توفیق روز افزونتان را در مسیر پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی و خدمت به مردم عزیز ایران اسلامی از درگاه ایزد منان خواستارم. لوح سپاس وزیر ارتباطات توسط محمود لیائی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست به مدیران این شرکت‌های دانش بنیان اعطا شد. نخستین ربات‌های تجزیه‌گر مرسولات پستی و سیستم تجزیه‌گر مرسولات پستی، اسفند پارسال با قابلیت تجزیه مرسولات به ۸۰ نقطه و سرعت ۹ هزار انواع پاکت پستی در ساعت را در مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست راه اندازی شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت
  • اجرای طرح جهادی پلیس پاسخگو در خرم آباد
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند