Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: بانک سرمایه‌گذاری «گلدمن ساکس» پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران ناشی از کرونا، ۲۴ درصد کاهش پیدا می‌کند.
به گزارش خرداد،مهر به نقل از شبکه سی.ان.بی.سی، اقتصاددانان گلدمن ساکس در گزارشی که روز جمعه به وقت محلی منتشر شد، پیش‌بینی کردند که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۰ حدود ۶ درصد و در سه ماهه دوم ۲۴ درصد کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان همچنین اعلام کردند که انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم ۱۲ درصد و در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.اقتصاددانان گلدمن ساکس همچنین پیش‌بینی کردند که میزان بیکاری در آمریکا به ۹ درصد افزایش پیدا کند.در این گزارش آمده است: تدابیری که در روزهای اخیر برای فاصله گرفتن افراد از یکدیگر اتخاذ شده، زندگی عادی مردم در بخش‌های زیادی از آمریکا را به تعطیلی کشانده است.این اقتصاددان‌ها اعلام کردند: گزارش‌های خبری حاکی از بیکاری موقت نیروی کار، کاهش خرید و تعطیلی بسیاری از مدارس، فروشگاه‌ها، ادارات، کارخانه‌های تولیدی و امور عمرانی است. این عوامل باعث کاهش شدید تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول و دوم می‌شود.با شدت گرفتن انتشار ویروس کرونا در آمریکا مدارس، اماکن عمومی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زیادی در سراسر آمریکا تعطیل شده‌اند.در همین حال، کالیفرنیا به ۴۰ میلیون ساکن این ایالت دستور داده است تا در خانه‌هایشان بمانند. ایالت نیویورک نیز کارکنان همه بخش‌ها، غیر از بخش‌های حیاتی، موظف کرده است تا در خانه بمانند.دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از مردم این کشور خواسته است تا از حضور در رستوران‌ها و کافه‌ها خودداری کنند. برخی ایالت‌ها نیز به کسب‌وکارها و شرکت‌ها دستور داده‌اند تا فعالیت‌شان را تعطیل کنند که این مساله منجر به بیکاری موقت میلیون‌ها نفر شده است. برچسب ها: آمریکا ، کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا کرونا تولید ناخالص داخلی سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، صبح چهارشنبه در مراسم تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استانی و ملی استان کرمان گفت: حوزه کارگری استان کرمان به واسطه اینکه بخش بزرگی از آنها در معادن مشغول به کار هستند، شرایط سختی دارند.

وی، بابیان اینکه تولید در استان کرمان افزایش یافته و موفق شدیم در تولید ملی نقش بیشتری داشته باشیم افزود: چند سالی است که شعار اصلی کشور بر محوریت تولید است و کارگران، نقش اصلی را در تولید دارند.

فداکار، با اشاره به اینکه استان کرمان در بحث امنیت شغلی نسبت به دیگر استان‌ها با مشکل کمتری مواجه است و شرکت‌های بزرگ استان همچنان خط تولید و ظرفیت‌های جدید ایجاد می‌کنند که نیاز به کارگر دارد افزود: زمان رسیدگی به دعاوی کارگری در استان کرمان تا ۶۰ درصد کاهش یافته که این مسئله به حل مشکل کمک می‌کند.

کد خبر 6094345

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است
  • ارتقای نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد