Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@04:39:49 GMT

تحقق شعار سال 99 نیازمند تلاش همگانی است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۸۴۸۲

تحقق شعار سال 99 نیازمند تلاش همگانی است

خبرگزاری آریا- وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تحقق شعار سال 99 مستلزم تلاش و همراهی همه مردم، دولتمردان و فعالان اقتصادی است.
به گزارش خبرگزاری آریا، «فرهاد دژپسند» در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن تبریک سال نو افزود: سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است.
وی اظهار داشت: ضرورت ایجاب می کند همه در راستای تحقق شعار سال به معنای واقعی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: امسال سال خاصی است بواسطه اینکه در سال 98 کشور هم با مشکلات زیادی مواجه بوده و هم تلاش های زیادی از سوی مردم، دولت و حکومت انجام شده است به همین دلیل خدا را شکر می کنم که مقام معظم رهبری رضایت نسبی خود را اعلام کردند.
دژپسند اظهار داشت: انتظاری که از ایران اسلامی می رود اینکه ان شاء الله جایگاه رفیع تری داشته باشد و این جایگاه رفیع باید با جهش در تولید محقق شود.
وی ادامه داد: برای اینکه تولید با جهش مواجه باشد هم «دولت و حکومت» و هم «فعالان اقتصادی و مردم » باید به احسن وجه به وظایف خود عمل کنند.
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: جدا از تولیدکنندگان، تجار، بازرگانان خود مردم هم در بحث جهش تولید می توانند بسیار نقش آفرین باشند.
وی افزود: وظیفه دولت ایجاد روانی در فضای کسب و کار برای سرمایه گذاری و ظرفیت تولید برای ایجاد فرهنگ مصرف مناسب رونق و جهش تولید در کشور است.
دژپسند اظهار داشت: برای اینکه شعار سال محقق شود باید به سمتی رفت که انشاء الله مالیات به رغم اینکه در دو سال گذشته و امسال باید نقش اصلی را در تامین مالی دولت ایفا کند باید ابزاری برای تسهیل سرمایه گذاری و رونق تولید باشد.
وی ادامه داد: بطورکلی باید کاری کرد که گمرک مرزبان اقتصادی کشور است و نقش تعیین کننده ای در تجارت خارجی دارد از این ابزار هم برای ایجاد سهولت در امر صادرات کالاهای غیر نفتی و هم ایجاد سهولت برای واردات کالاهای سرمایه ایی، مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز تولید نقش خود را به خوبی ایفا کند.
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: برای رشد صادرات در کشور دولت باید سیاست گذاری مناسبی داشته باشد تا کالاهای تولیدی با رویکرد صادراتی افزایش یابد.
وی به رادیو اقتصاد افزود: وزارت اقتصاد در کنار تسهیل در صدور تسهیل در تامین مالی هم ایجاد کرده است.
دژپسند تصریح کرد: این وزارتخانه بنا دارد در سال 99 با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه ابزار تامین مالی را چه در قالب پذیره نویسی، چه در قالب عرضه اوراق قرضه تبدیل به سهام و امثالهم برای تمامی صنایع صادرات محور چه مبتنی بر صنعت نفت و گاز، چه صنایع معدنی و چه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی به خوبی فراهم کند.
وی در ادامه یادآورشد: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی نیز باید از این فرصت طلایی در جهت سازمان دهی تولید و مواردی از این دست به بهترین وجه ممکن استفاده کنند.
 
خنثی سازی تحریم با خودباوری افزایش تولید
­معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: خودباوری افزایش تولید طی سال گذشته در داخل تا حد زیادی آثار و تبعات تحریم های ظالمانه دشمنان را خنثی کرد.
« حمید پوراصغری » در گفتگو با رادیو اقتصا افزود: کشور در سال 1398 با مسائل و مشکلات زیادی از جمله اعمال تحریم های ظالمانه در بخش نفتی و بانکی مواجه شد.
وی اظهارداشت: این تحریم ها آثار و تبعات منفی اقتصادی و اجتماعی زیادی به همراه داشت که کاهش رشد اقتصادی و ایجاد تورم فزاینده از جمله این موارد است.
معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: رشد اقتصادی کشور در سال گذشته منفی شد اما با استفاده از امکانات، استعدادها و توان داخلی تولید در کشور روند افزایشی به خود گرفت و به تدریج آثار بهبود اقتصادی و توقف رشد تورم در جامعه ظاهر شد.
وی افزود: خوشبختانه رویکردهای مهمی که در تنظیم بودجه و همچنین توجه به برنامه های اساسی مثل اصلاح نظام بانکی، تقویت نظام مالیاتی و گسترش زیرساخت های مورد نیاز کشور از جمله بخش آی تی، ورود صنایع کوچک و بزرگ و واحدهای کارگاهی با مقیاس کوچک در عرصه تولید و همینطور ایجاد خودباوری برای افزایش تولید توانست عوارض تحریم ها را تا حد زیادی خنثی کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحقق شعار سال وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر ، مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت، مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت:کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد