Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع نظامی بلندپایه عراقی در گفتگو با الاخبار بر قصد آمریکا برای تخلیه پادگان‌هایش در کرکوک و القیاره در شمال عراق تاکید کرد. آمریکا پیش از این پادگان القائم در منطقه مرزی سوریه را نیز تخلیه کرده بود. این پادگان با آغاز عملیات آزادسازی القائم عراق – الباغوز سوریه در اواخر ۲۰۱۷ تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: «خروج نوبت دوم شامل پادگان «k ۱» در استان کرکوک و القیاره در استان نینوا خواهد بود. (همچنین درباره خروج از سه پایگاه دیگر در اطراف بغداد سخن به میان آمده است). وی این اقدام را گامی مثبت در قبال تصمیم پارلمان در ژانویه گذشته درباره خروج نیرو‌های نظامی خارجی از عراق توصیف کرد.

این منبع افزود: ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به طرف عراقی خبر داده است که قصد دارد از پایگاه‌ها و تاسیساتی که در کنار نیرو‌های نظامی عراق به کار گرفته است به زودی «خارج» شود، بی آنکه توضیح بیشتری داده باشد.

برخی منابع امنیتی دیگر در گفتگو با الاخبار تاکید کردند: خروج یا اقدام کنونی آمریکا در استقرار مجدد و بازآرایی نیرو‌ها و محدود ساختن آن‌ها به اسکان در چند پایگاه است. این منابع تاکید کردند واشنگتن به دنبال راه برون رفتی است که آبرویش را حفظ کند. در اینجاست که دلیل آمریکا و اروپا برای توجیه بخشی از خروج آینده به همراه تعلیق آموزش نیرو‌های نظامی عراق از ترس شیوع ویروس «کرونا» نمایان می‌شود.

در همین حال منابع خبری تاکید می‌کنند پایگاه هوایی عین الاسد و پایگاه اربیل میزبان آن دسته از نظامیان آمریکایی خواهد بود که پیش از این در دیگر مناطق خاک عراق مستقر بودند.

در قبال این تحولات و در ارتباط با مطلبی که الاخبار پیش از این منتشر کرد، امسال احتمالا نیرو‌های مختلف آمریکا که در عراق مستقرند به دلیل کرونا در کنار هزینه‌های سنگین، نحوه استقرار خود را بازآرایی کنند و احتمالا این راهی باشد برای اینکه واشنگتن آبروی خود را حفظ کند، اما در واقع به این خاطر است که از تکرار حملات موشکی به منافع خودش واهمه دارد. حمله به منافع آمریکا در روز‌های اخیر چند کشته و مجروح بر جای گذاشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات عراق نیروهای آمریکایی در منطقه نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل دانشگاه‌های آمریکا به پادگان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از کانال تلگرام شبکه تلویزیونی العهد، در پی برگزاری تجمع‌هایی در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوارغزه در دانشگاه‌های آمریکا، این دانشگاه‌ها به پادگان تبدیل و ۹۳ نفر بازداشت شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • تبدیل دانشگاه‌های آمریکا به پادگان
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا