Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر فرانسه گفت: دولت در مواجهه با کمبود ماسک‌های « FFP۲» و ماسک‌های محافظ جراحی، صنعتگران و تولید کنندگان را مسوول کرده تا روی گزینه‌های جایگزین به منظور محافظت از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و مردم از شیوع کرونا کار کنند.

به گزارش روزنامه «اوئست فرانس»، «ادوارد فیلیپ» روز شنبه در  پارلمان فرانسه تصریح کرد: ما از وزارت‌خانه‌های دفاع و اقتصاد خواسته‌ایم گزینه‌های جایگزین را پیدا و بسیار دقیق تر یک سری از فعالیت‌های صنعتی و محققان را چه به صورت زنجیره های تولید و چه برای گزینه‌های جایگزین یک بار مصرف یا قابل استفاده مجدد مسوول این کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فیلیپ، در این چارچوب ۴۰ نمونه اولیه برای ماسک های جراحی و همچنین FFP۲ آزمایش می شوند.

طبق اعلام اداره کل بهداشت فرانسه، این کشور از ظرفیت تولید شش میلیون ماسک در هفته برخوردار است.

«الیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه که قرار است ساعت ۱۵ به وقت محلی امروز - شنبه -  پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد با دفاع از مدیریت دولت در این زمینه خطاب به نمایندگان پارلمان گفت: از ماه فوریه، از چهار تولید کننده اصلی ماسک‌های فرانسوی که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد خواسته شده که تولیدات خود را تا حد زیادی افزایش دهند.

او با اشاره به ذخیره ۱۰۵میلیونی ماسک از توزیع ۲۹میلیون ماسک در بین متخصصان از اوایل ماه مارس خبر داد.

به گزارش اوئست فرانس، نخست وزیر فرانسه این اطمینان را داده که کشورش در حال نهایی کردن دستیابی به صدها میلیون ماسک در سطح بین‌المللی است.

«ژروم سالمون» مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه گفته که این کشور با برخورد اری از ذخایر راهبردی ۱۱۰میلیون ماسک جراحی بزرگسالان و ۴۰میلیون ماسک اطفال ، به مقابله با این بیماری همه گیر رفته است.

در روزهای اخیر، مخالفان دولت در فرانسه نسبت به کمبود ماسک در این کشور انتقادهایی داشتند. همچنین مواردی از سرقت ماسک در برخی فروشگاه‌های این کشور هم در رسانه‌های فرانسه گزارش شده بود.

روز گذشته، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه از رایزنی‌های پاریس با دیگر کشورها برای خریدن ماسک و تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد./ایرنا

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد

میترا عقیلی مدیر کل استاندارد قزوین گفت: به منظور صدور گواهینامه تایید نوع خودرو، تولید کننده علاوه بر رعایت الزامات مربوط به تایید نوع محصول، ملزم به رعایت سیستم تطابق تولید بوده و بسته به نوع محصول تولیدی، متقاضی باید تایید نوع، روش و برنامه مناسب تطابق تولید را تهیه کند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بازرسی اداره استاندارد از برقراری سیستم اعمال کنترل‌های لازم و کافی به منظور تضمین تطابق تمامی محصولات با نوع تایید شده و اثر بخشی سیستم‌های مدیریت کیفیت در طول مدت اعتبار تاییدیه را نظارت خواهند کرد.

مدیرکل استاندارد قزوین بیان کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی استان قزوین پس از بررسی مدارک و مستندات و همچنین انجام آزمون‌های تایید نوع خودرو، در کمیته علایم نخستین تایید نوع استان برای شرکت بهمن دیزل و خودرو‌های کشنده صادر شد.

عقیلی یادآور شد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل تایید نوع وسایل نقلیه، صدور تایید نوع از تاریخ یکم دی ماه ۱۴۰۲ به ادارات کل استان‌ها واگذار شده است.

هدف از تدوین این دستورالعمل تعیین رویه‌ای برای صدور گواهینامه تایید نوع و کنترل تطابق تولید وسایل نقلیه تولید داخل به منظور حصول اطمینان از تداوم تولید طبق شرایط و ویژگی‌های تایید شده براساس استاندارد ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم