Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:00:38 GMT

نظر آیت‌الله جوادی آملی درباره نقش دعا در دفع بلایا

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۱۷۸۶

نظر آیت‌الله جوادی آملی درباره نقش دعا در دفع بلایا

وی در یک پیام تصویری در این زمینه، افزود:  یکی از مسائل دقیق جهان اسلام که توسط انبیای الهی بیان‌شده، دعا و نیایش است، درخواست یک موحد هرگز رد نمی‌شود اما امروز توحید در بین ما غبارگرفته، غم گرفته و مستور است و بسیاری از مسلمانان گرفتار شرک هستند.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیات پایانی سوره یوسف، گفت: بیشتر مؤمنین و مسلمانان به پرده رقیقی از شرک گرفتار هستند و این قبیل بیمارها در زدودن این پرده‌ها نقش عمیقی دارند، انسان باید باور کند که کل نظام خلقت دقیق و منسجم است و به‌این‌ترتیب ویروس کوچکی که لرزه بر اندام ۷ میلیارد مردم انداخته بر پایه حساب‌وکتاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آیه دیگری از قرآن کریم، اضافه کرد: انسان از یک قطره آب آفریده‌شده اما امروز صدها دانشکده و دانشگاه درصدد شناخت بدن آن هستند و هنوز هم علت بسیاری از بیماری‌های انسان را کشف نشده است.

جوادی آملی تصریح کرد: از جامعه گران‌قدر پزشکی حق‌شناسی می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهیم تمام کادر درمانی را مشمول رحمت ویژه خودش بگرداند.

وی ادامه داد: اولین گروهی که برای رهایی از ویروس کرونا باید دعا کنند کادر پزشکی و درمانی هستند و باید از خداوند متعال بخواهند که علم، کشف دارو و درمان بیماری کرونا را به آن‌ها اعطا کند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: اولین جلسه دعا را جامعه پزشکی کشور انجام دهند و از خداوند بخواهند که توفیق کشف داروی درمان و نجات جامعه را در تمام شرق و غرب عالم را به شما عنایت کند و تمام جامعه بشری از شما استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کادر درمانی باید از درگاه خداوند برای رفع و رفع این بیماری دعا کنند، چه‌بهتر است که انسان به جایگاهی برسد که جوامع دیگر نیز بر سر سفره او بنشینند.

وی تصریح کرد: در مرتبه بعدی، مسوولان جامعه باید از به درگاه الهی دعا و نیایش کنند و از خداوند متعال درخواست کنند باقدرت بی‌کران خود آن‌ها را باوجود امکانات محدود در یاری‌رساندن به ملت بزرگ ایران و سایر جهان یاری نماید.

جوادی آملی گفت: خداوند در میان دل‌های شکسته است و دراین‌بین دعای افراد مبتلا و نزدیکان آن‌ها بسیار مؤثر است، همچنین عموم مردم هم باید برای رفع و دفع خطر از تمام مبتلایان و جامعه دعا کنند تا با رفتن این بیماری جامعه در سایه عقل و عدل اداره شود.

وی یادآور شد: دعا این چهار گروه نقش تعیین‌کننده‌ای در رفع و دفن بیماری کرونا دارد، همچنین صدقه دادن نیز مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی در قلب انسان هیچ‌چیزی جز خداوند متعال مؤثر قلمداد نشود و به معنای واقعی کلمه موحد باشد حتماً دعای چنین فردی مستجاب می‌شود.

این مرجع تقلید در ادامه اظهار داشت: رخداد تلخ و مهمان ناخوانده کرونا ویروس که جامعه بشری را گرفتار کرده است بارحمت مطلقه الهی هماهنگ است، گاهی خداوند افراد خوابیده و غافل را به‌وسیله این امور بیدار و انسان‌های بی‌تفاوت‌ها را هوشیار می‌کند.

وی اضافه کرد: در نظام خلقت چیزی شر نیست و اگر اندک آسیبی به جامعه برساند، شر آن بسیار کم است و خیرش بسیار زیاد می‌باشد.

جوادی آملی افزود: ممکن است این بیماری و ویروس کرونا آسیب‌هایی برساند، اما دل‌ها را متوجه ذات اقدس اله می‌کند.

یکهزار و ۱۶۱ تن تاکنون در استان قم به کرونا مبتلا شده اند  و تا ساعت ۱۴ امروز دوم فروردین ماه، در بیمارستان های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی، ۵۸۶ تن به دلیل مشکل حاد تنفسی و ابتلا به ویروس کرونا، بستری هستند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۰ تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۵۵۶ تن به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ تن نیز بهبود یافته‌اند.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا قم قرآن کریم پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا قم قرآن کریم کرونا ویروس کرونا قم قرآن کریم خداوند متعال ویروس کرونا جوادی آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم هدایت‌گر جامعه است

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام و هدایت‌گر جامعه است.

به گزارس خبرگزاری ایمنا از خوزستان عبدالله حبیبی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین نواختن زنگ سپاس معلم که به صورت نمادین در دبستان حضرت مریم (س) حمیدیه انجام شد، اظهار کرد: معلمان انسان‌ها را از گمراهی نجات می‌دهند یعنی همان کاری که پیامبر (ص) انجام می‌دهند، قرآن می‌فرماید انسان‌ها قبل از علم و حکمت، در ضلالت گمراهی می‌روند و آنچه انسان را هدایت می‌کند، علم و دانش است و این مسئولیت سنگین بر عهده معلمان است.

وی افزود: معلم انسان را به نور می‌آورد و مسیر هدایت را به دست خود گرفته است، امروز دور هم جمع شده‌ایم تا از این مقام قدردانی کنیم.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام است همان گونه که تعلیم و تربیت در اسلام زمان و مکان نمی‌شناسد. دانش آنقدر جایگاه دارد که انسان‌ها باید تمام زندگی خود را وقف آن کنند.

حبیبی اضافه کرد: امروز کارهای فرهنگی سپاه کمتر از معلمان نیست، روحانیت نیز در حوزه‌های علمیه همه معلم هستند و نقش هدایت جامعه را بر عهده گرفته‌اند.

کد خبر 749379

دیگر خبرها

  • معلم هدایت‌گر جامعه است
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت