Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین-سمانه معظمی: استقبال مردان در استان تهران در سال ۹۷ از ورزش‌های همگانی و غیرحرفه‌ای حدود ۴ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۳۲۵ نفر بوده است این در حالیست که در میان زنان این آمار در سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۸۰۶ نفر بوده است.استقبال زنان در استان تهران بیشتر از ورزش های همگانی، شنا و انواع ورزش های رزمی مانند ووشو، تکواندو و کاراته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۹۷ استقبال زنان از  ورزش حدود ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۸۰۶ نفر بوده است.در ۶ ماه اول ۹۸ نیز استقبال زنان از ورزش حدود یک ملیون و ۹۳۸ هزار نفر بوده است.

از آن‌سو آمار مشارکت ورزشی در اروپا نشان می‌دهد مردم کشورهای اسکاندیناوی با آن‌که در آب‌وهوای سردسیر زندگی می‌کنند، تمایل بیشتری به فعالیت‌های ورزشی دارند.

مرکز آمار اتحادیه اروپا در گزارشی مشارکت زنان و مردان در فعالیت‌های ورزشی را در کشورهای عضو این اتحادیه منتشر کرده است. این درصدها آمار افرادی را نشان می‌دهد که دست کم یک بار در هفته ورزش می‌­کنند. براساس آمار اعلام شده، کشورهای شمال اروپا بیشترین و کشورهای شرق اروپا کمترین مشارکت را در این زمینه دارند.

زنان دانمارک، فنلاند و ایسلند به ترتیب با ۷۸، ۷۵ و ۷۳ درصد مشارکت در فعالیت‌­های ورزشی، رتبه‌­های نخست تا سوم را در بین کشورهای اروپایی دارند. در مقابل، درصد مشارکت مردان در ورزش در فنلاند بیشتر از سایر کشورهای اروپایی است(۷۴ درصد). اتریش با ۷۲ درصد و نروژ و دانمارک با ۷۱ درصد به ترتیب در رتبه‌­های دوم و سوم قرار دارند.

مردان و زنان در کشورهای رومانی، ترکیه و بلغارستان به ترتیب کمترین فعالیت بدنی را در بین کشورهای اروپایی دارند. سه درصد زنان رومانیایی، پنج درصد زنان ترکیه ای و هفت درصد زنان بلغارستانی دست کم یک‌بار در هفته فعالیت بدنی دارند. این نسبت در مردان به ترتیب هفت، ۱۰ و ۱۴ درصد است.

محل و انگیزه ورزش کردن

بنابر آمار منتشر شده از سوی شورای اروپا، ۴۵ درصد مردان اروپایی دست کم یک بار در هفته فعالیت ورزشی دارند، درحالی‌که این نسبت در زنان ۳۷ درصد است. میزان مشارکت در فعالیت‌های ورزشی براساس سن متفاوت است و بیشترین تفاوت در جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله دیده می‌شود. ۷۵ درصد مردان جوان و ۵۵ درصد زنان جوان دست کم یک بار در هفته ورزش می‌کنند.

تفاوت­‌های بین مرد و زن با توجه به محل ورزش کردن نیز قابل توجه است. مردان بیشتر تمایل دارند فعالیت‌های ورزشی را در باشگاه‌های ورزشی یا محل کار انجام بدهند، اما زنان معمولا ترجیح می‌­دهند در خانه یا در مسیر بین خانه و کار یا مدرسه یا محل خرید فعالیت بدنی داشته باشند. مردان دو برابر زنان در باشگاه‌های ورزشی عضو هستند. این گزارش تفاوت‌های ذکرشده را به نقش ماهیتی و مراقبتی که زنان همواره در طول تاریخ در خانواده داشته‌اند نسبت می­‌دهد.

انگیزه مردان و زنان از ورزش کردن هم با هم متفاوت است. درحالی که بیشتر مردان انگیزه اصلی خود را سرگرم شدن(۳۳ درصد)، بودن با دوستان(۲۳ درصد) و افزایش عملکرد فیزیکی(۲۶ درصد) بیان می‌­کنند، زنان بیشتر دغدغه کنترل وزن(۲۶ درصد)، بهتر کردن ظاهر فیزیکی (۲۴ درصد) یا کند کردن روند پیری بدن (۱۷ درصد) خود را دارند. این تفاوت می‌تواند با توجه به کلیشه‌های ذهنی عوام که از مردان انتظار قوای جسمی بالاتر و از زنان انتظار ظاهر زیباتر و جوانتر دارد، قابل توجیه باشد.

اینفوگرافی | امکانات ورزشی زنان استان تهران کد خبر 466691 برچسب‌ها پرونده ورزش بانوان اتحادیه اروپا تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تهران استان تهران فعالیت های ورزشی نفر بوده استان تهران درصد زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه

در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا در روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان مقابل نمایندگان روسیه به ترتیب به برتری و تساوی رسیدند. 

به گزارش ایسنا، در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا خانتی مانسیسک روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های تولاسیتی و مسکوسیتی صف‌آرایی کردند که در نهایت با برتری ۳ بر ۱ تیم ملی مردان ایران و تساوی ۲ بر ۲ تیم زنان ایران به پایان رسید.

در پایان دور ششم تیم ملی امید مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین روس در جایگاه دوم و تیم ملی زنان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر نسبت به رقبا در جایگاه چهارم قرار دارد.

سه دور تا پایان مسابقات باقی مانده و تیم‌های ایرانی برای تصاحب صدر جدول در تکاپو هستند. 

تیم ملی امید مردان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی زنان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید