Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:24:33 GMT

پاسخ حامد کاشانی به مولوی عبدالحمید/ تمام عقاید اسلامی را زیرسوال بردید

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۴۶۰۲

پاسخ حامد کاشانی به مولوی عبدالحمید/ تمام عقاید اسلامی را زیرسوال بردید

‍‍‍‍‍‍

حامد کاشانی گفت: یک کرونا نباید باعث شود شما از اعتقادات خود برگردید. مسئله شفا خواستن از اولیا خدا یک امر شیعی نیست به آثار ذهبی و سایر نویسندگان خود نگاه کنید که چه میزان به قبور اولیا خدا سخن گفته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حامد کاشانی سخنران مذهبی در یک ویدیوی شخصی که در نقد سخنان مولوی عبدالحمید ضبط شده است، اظهار داشت: زمانی که بیماری کرونا در چین شایع شد، مولوی عبدالحمید فرمود ما وضو می‌گیریم و هیچ‌طوری‌مان نمی‌شود، اما زمانی که بیماری به ایران آمد و حتی نماز جمعه اهل سنت هم تعطیل شد، با این که ایشان معتقد بود در فضای باز است و نباید تعطیل شود، دچار فشار افکار عمومی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آن‌ها گفتند مردم چین گناه کرده‌اند؛ لذا کرونا به عنوان لشکر خداوند در حال عذاب آنان است اما زمانی که به ایران آمد، اعلام شد به دلیل حضور طلاب چینی در ایران است و به این دلیل که جامعةالمصطفی با شست‌وشوی مغزی آن‌ها گناه می‌کند باید تمام قم عذاب شود. بعد که ایران را فرا گرفت، اعلام کردند به دلیل بی‌احترامی مردم ایران به اصحاب پیامبر (ص) است.

کاشانی گفت: عبدالحمید دقت نکرد که الان بیش از ۱۷۰ کشور مبتلا شده‌اند. آیا همه گناه کرده‌اند؟ آیا تنها دلیل ایجاد بلا، گناه کردن است؟ در طول تاریخ صدها نفر از محدثین اهل سنت و اصحاب پیامبر (ص) براثر طاعون از دنیا رفتند، این ناشی از گناه آنان بود؟ پیامبر (ص) بارها بیمار شدند. معاذالله دلیل آن چیست؟ دلیل گاهی گناه، ابتلا و امتحان است. این چه فهمی است که از دین دارید؟

این سخنران مذهبی تصریح کرد: زمان سیل و زلزله کردستان هم از همین جنس مطالب گفتید و موجب ناراحتی آنان شدید. سیل سیستان و بلوچستان ناشی از کدام گناه شماست؟ خشکسالی چندسال اخیر این گناه نیز ناشی از کدام گناه شماست؟

وی اضافه کرد: مولوی عبدالحمید، یکی از گناهان مردم را حضور در اماکن دینی و زیارتی و طلب شفا از اهل بیت (ع) عنوان کردند و گفتند که شما از این کارها نتیجه نمی‌گیرید؛ زیرا صاحب شفا خداست. شما به تمام عقاید اسلامی، علمای اهل سنت و کتب حوزه‌های علمیه خود حمله کردید! اولا اگر ما در یک مکان مقدس درخواست شفا کردیم، هیچ مسلمانی اعتقاد ندارد که حضرت پیامبر (ص) یا امام رضا (ع) مستقلا صاحب اثر هستند، بلکه اعتقاد داریم خداوند باید اذن دهد. همانطور که خدا به قرص برای درمان اذن می‌دهد به حرمت و دعای پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) اثر می‌بخشد.

کاشانی افزود: در طول تاریخ داریم ابن هبّان به محضر امام رضا (ع) مشرف می‌شد و حاجات خود را می‌گرفت. در کتاب «کاندهلوی» که مطالعه آن را توصیه کردید، آمده است: در کتاب صحیح بخاری داریم خاک مدینه شفابخش است. آیا دعای پیامبر (ص) از خاک بالاتر نیست؟ ما قائل به اثر مستقیم نیستیم و نمی‌گوییم درمان را باید کنار گذاشت.

این سخنران مذهبی گفت: خداوند، کریم، رحیم و حکیم است و حاجات ما را عطا می‌کند، اما گاهی به آن شکل که می‌خواهیم عطا نمی‌کند. طلب دعا و استشفا نسبت به اهل بیت (ع) و مزارهای متبرکه نیز همین گونه است و شاید از سر مهربانی دعا کنند و ما حاجات را بگیریم و شاید گاهی گونه دیگری محقق شود.

وی گفت: نباید به گونه‌ای اظهار کرد که بعد از اتمام کرونا، یاران و نزدیکان شما دعا و زیارت را قبول نداشته باشند. شما مگر نفرموده بودید مشاور اصلی من ملاعمر سربازی بود و من باید بیشتر مطالعه کنم. یک کرونا نباید باعث شود شما از اعتقادات خود برگردید. مسئله شفا خواستن از اولیا خدا یک امر شیعی نیست. به آثار «ذهبی» و سایر نویسندگان خود نگاه کنید که چه میزان درباره قبور اولیا خدا سخن گفته‌اند. آن‌ها از قبر ابوحنیفه اهل سنت تا حرم امام رضا (ع) پرداخته‌ و درباره آن‌ها سخن گفته‌اند.

کاشانی گفت: احتمالا استرس ناشی از کرونا موجب شده تا از مبانی اعتقادی برگردید و یا ممکن است از جانب عربستان، تهدید یا تطمیع شده باشید.

فیلم کامل این سخنان را اینجا ببینید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهل سنت حامد کاشانی مولوی عبدالحمید ویروس کرونا مولوی عبدالحمید اولیا خدا اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عینک قرمز»ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مجوز اکران دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی صادر شد. حسین مهکام که اسفندماه سال قبل, پس از دو سال فیلم «احمد به تنهایی» را راهی اکران آنلاین کرده بود، فیلم «عینک قرمز» را سال گذشته تولید کرد و به تازگی پروانه نمایش آن را دریافت کرده است.

«عینک قرمز» فیلمی به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است که بهمن ماه سال گذشته فیلمبرداری آن در تهران به پایان رسید.

علاوه بر حامد بهداد که به عنوان بازیگر اصلی فیلم معرفی شده است، رضا ناجی، الناز حبیبی و هادی کاظمی هم از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

مهکام علاوه بر «احمد به تنهایی»، فیلم‌های «بی‌حسی موضعی» و «آزادی مشروط» را نیز در کارنامه دارد.

«تگزاس۳» نیز به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان پروانه نمایش دریافت کرده است تا فهرست کمدی‌های آماده اکران تکمیل‌تر شود. این فیلم هم در آذر ماه سال گذشته تولید خود را آغاز کرد و طبق شنیده‌ها قرار بود در اکران نوروزی قرار بگیرد که این اتفاق محقق نشد.

«تگزاس۲» در اکران سال ۱۳۹۸ به پرده نقره‌ای رسید و توانست بیش از ۲۵ میلیارد تومان در گیشه سینمای ایران فروش داشت،‌ پیش از آن هم «تگزاس ۱» در سال ۱۳۹۷ اکران و بیش از ۱۴ میلیارد تومان فروش را تجربه کرد.

پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران این فیلم اطیابی معرفی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند
  • فکر می‌کنید رئال را بردید اما این اتفاق نمی‌افتد!
  • جنایت علیه فلسطین وجدان دانشجویان غیر مسلمان را به درد آورده است
  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • «عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • اسلامی: تمام مولفه‌های انتخابات دور دوم با دقت انجام می‌شود
  • «عینک قرمز»ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود