Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر لیلا صادق مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سالمندان به خاطر ضعف سیستم ایمنی به نسبت سایر اقشار بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماریها و از جمله ویروس کرونا هستند و با حساسیت بیشتری باید تحت مراقبت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: بروز بیماری کرونا در سالمندان ممکن است مانند سایر افراد در رده های سنی پایین تر به صورت تب بروز نکند ولی با ضعف و اختلال هوشیاری همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص طب سالمندشناسی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: سالمندان باید از تماس با بیماران کرونایی یا افرادی که احتمال مبتلا شدن به بیماری کرونا را دارند به دور باشند و حضور در اجتماعات، دورهمی ها، مساجد و پارکها برای همه افراد در شرایط شیوع کرونا به خصوص اشخاص سالمند خطرناک است.

صادق مقدم یکی از وظایف مهم خانواده ها در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را توجه به سالمندان خانواده بر شمرد و گفت: باید در شرایط شیوع کرونا با دغدغه زیادی نسبت به حفظ سلامت این قشر اهتمام داشت.

وی افزود: سالمندان باید با حساسیت زیادی نسبت به رعایت موارد بهداشت و مراقبت‌های فردی و شستن مکرر دستها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا توجه داشته باشند.

با شیوع بیماری کرونا افزایش جمعیت سالمندان در گناباد به دغدغه مهم مسوولان تبدیل شده است چرا که ۱۲.۳۰ درصد جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفری گناباد را سالمندان تشکیل می‌دهند و این شهرستان دومین شهرستان سالمند کشور به شمار می‌رود.

با توجه به افزایش جمعیت سالمند در مناطق شهری و روستایی گناباد و از طرفی  روند رو به رشد شیوع بیماری کرونا فقدان توجه کافی به این مساله زنگ خطری برای شیوع این بیماری در منطقه به شمار می‌رود.

مقابله با بحران کرونا نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره و انتقال آن وجود ندارد و بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویشی اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسئولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس کرونا به راه افتاده است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

کد خبر 494321 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان رضوی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود

محمد پر دل معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا در آئین گرامیداشت روز روانشناس  با تبریک هفته سلامت و روز نهم اردیبهشت روز روانشناس اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای فعالیت روانشناسی خدمات خوبی را به جامعه هدف ارائه کنیم.

او تصریح کرد : شبکه بهداشت روان هر جا که پلیس است  حضور دارد و در همین راستا  دفتر سلامت روان بهداشت و روان افتتاح شده و در تمامی استان ها به فعالیت می‌پردازند.

پردل گفت:  به اقداماتی که در حال حاضر  انجام می دهید اکتفا نکنید و برای توسعه آن تلاش کنید.

معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا بیان کرد:  به حوزه روانشناسی نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود و افرادی که دارای مشکل هستند به سربازی اعزام نشوند.

او  با عنوان اینکه اگر  فرد دارای اختلال به سربازی اعزام شود هر اتفاقی که رخ دهد برگردن ما است، تصریح کرد:  با مسئولیت پذیری و تعهد اخلاقی باید در مراحل مختلف سلامت روان سرباز توجه شود.

پردل با اشاره به اینکه کنترل رفتاری و روحی نیروهای وظیفه در مرحله آموزش به دلیل اینکه  وضعیت زندگی فرد تغییر می کند بسیار حائز اهمیت است، افزود: در این مرحله روانشناس باید حتما دقت و نظارت کند و وقت بگذار  که  در صورت بروز مشکل اعلام کرده و  وضعیت آنها را رصد کند.

معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا بیان کرد: در حوزه استخدامی نیز باید اختلالات انطباقی و شرایط روحی افراد برای حضور در پلیس، سپاه و ارتش توجه شود و در غیر این صورت مانع ورود افراد شوند.

او  گفت: روانشناسان به گروه های مختلف فراجا از  جمله نظام وظیفه، نیروهای قراردادی و استخدامی ها و بازنشستگان خدمات ارائه می کنند و مورد سنجش قرار می دهد.

پردل بیان کرد : دفاتر سلامت باید به مراکز امن به نیروها و خانواده هایشان تبدیل شود و فعالیت ها به گونه ای انجام شود که افراد به این مراکز اعتماد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد